Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av hma, tirsdag 13. mai 2014, klokken 15:53

« forrige - neste »

drinden

Sitat fra: ew på søndag 20. juli 2014, klokken 12:36
Jeg vil tro at Tesla selv også er temmelig interesserte i å få supercharge-orden på Trøndelag, men enn så lenge går det an å stoppe i garasjen på Lade Arena for å lade på 11 eller 22 kW i en time eller to.

Noen som vet hvor mange ladepunkter som er tilgjengelig her?
Og når stenger P-huset (regner med at det er åpent i senterets åpningstid, pluss litt til)?

Muffinman

Tror P-huset stenger rundt kl. 22.

Sist jeg var der hang det 3-5 UMC`er pluss en saltoboks på veggen.

eDooku

Det er én 22kW-lader med kabel der, samt noen 11 kW-punkter (rød plugg med UMC påmontert), tror det var 4.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

sn0le

Lade arena har noen UMC'er på rød 16A-kontakt. 3-4 stk om jeg ikke tok feil.
Disse vil gi 11kW, og er perfekt for de med enkeltlader.
Når jeg var der på onsdag stod det en TMS der og en fossil.
Og så er det en 22kW ladeboks med kabel.
Usikker på om det stenger kl 22 eller kl 23. Trur det er avhengig av Elixia.
Hvis de har "sommertid" og stenger tidligere, så tror jeg parkeringshuset stenger kl 22.

Fauske hotell tar kr 30 pr time, som jeg synes er helt ok. Regner med de betaler strømmen selv.

7,4kW er perfekt for overnatting for oss med dobbeltlader.
Det krever kun en blå 32A kontakt og kan installeres "overalt" siden det ikke krever 400V TN-nett.
10 timer lading på en sånn kontakt fyller tanken opp slik at man er klar for neste etappe.
Det er også en veldig billig installasjon for hoteller/campingplasser.

Btw, er det plass til den trafoen i frunken?
Er i Fauske nå, og kan sikkert få noen personer til å hjelpe til.
Og om 10-12 dager kjører jeg sørover igjen og kan ta den med til Namsskogan.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

OddB

Sitat fra: sn0le på fredag 01. august 2014, klokken 12:38

Btw, er det plass til den trafoen i frunken?
Er i Fauske nå, og kan sikkert få noen personer til å hjelpe til.
Og om 10-12 dager kjører jeg sørover igjen og kan ta den med til Namsskogan.

He he.. Den trafoen veier nærmere 300 kg så det blir vel litt knapt med plass ...selv i trunken :)
Det må 5-6 mann og en mobilkran til så vidt jeg forsto :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

sn0le

Du er vel inne på noe der. Har i alle fall masse plass i bilen, men spørs om den passer i frunken, og spørs om gulvet i trunken tåler 300kg.
Muligheten er der i alle fall. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

RaBalder

Sitat fra: ew på fredag 01. august 2014, klokken 12:31
Det er én 22kW-lader med kabel der, samt noen 11 kW-punkter (rød plugg med UMC påmontert), tror det var 4.

Var innom kjelleren hos Tesla på Lade i går før jeg satte nesa mot Dombås. Midt på dagen var det tendenser til kø der.

Det er et 22kW type2 uttak.

Også er der som allerede sagt en del røde kontakter påmontert en UMC. Disse kontaktene er 32A 3fase røde.
Så har man en portabel ladestasjon, så får man ut 22kW på hvilket som helst av disse punktene  ;)

Endelig kom portabel ladestasjon til sin rett  ;D


Car-El

Det blir ikke snakk om å lade hos "telefonkjosken" på Mo. Æ skal heller betale det dem forlanger hos Fru Haugans Hotell på Mosjøen og de 30kr hos Rica Fauske. Dette siden Fru Haugans Hotell har vist selv investert i en Mode3 boks. Og 30kr/t er greit for å få dekket strømkostnaden.

Men finnes det ikke et alternativ på Mo I Rana? Har ikke Hotell Ole Tobias en Mode3 boks. Den er vel bare på 7,4kW.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

eDooku

Ja, hotell Ole Tobias har en 7,5 kW-lader. Avstanden mellom Mo i Rana og Mosjøen er så kort at det er mulig å hoppe over en av dem, så lenge man har ladet nok tidligere på veien (Fauske eller Namsskogan, avhengig av retning).
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

KaiRK

Sitat fra: Nordtroms på tirsdag 08. juli 2014, klokken 23:19
Gledelig nyheter fra Molde! Vi har sjekket inn på Rica Seilet og jeg spurte etter lading på hotellet. Jeg har akkurat fylt opp det meste på grønn kontakt sin ladestasjon på kaia og tenkte jeg bare skulle toppe opp på chuko til turen i morgen. Jeg fikk anvist plass og dama i resepsjonen sa at det var to kontakter innenfor vinduet, det står for øvrig en annen Tesla der og lader også. Stor var forbauselsen da jeg på innsiden fant en byggestrømsboks med to uttak på 32A røde kontakter. Så om dere vil besøke Molde og lade fort så er Rica rette plassen.  ;D ;D ;D

Står å lader her nå
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Car-El

Royal Garden i Trondheim har en parkerings kjeller som er trang, men som har 3 eller 4 32A 400V3~ kontakter. Og om man blir puttet i vaskeplassen, slik som jeg ble, så er det en 16A 400V3~ der. Høytrykkspyleren er på den. Og så er det mange Schuko kontakter.

250kr døgnet er stiv pris men det er dyrt å parkere lenge i Trondheim.


Har tipset dem om å bygge om til Mode3/Type2-kontakter.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

GOS


Hei
Jeg og en gjeng skal gå over Folgefonna fra Sunndal til Odda helgen om halvannen uke. Vi kjører to Tesla'er, en fra Østlandet og en fra Stavanger. Jeg prøver å finne plass i Odda hvor vi kan la den ene bilen stå å lade, mens vi går over fjellet, mens den andre står på Sunndal camping og lader. Noen som kjenner til muligheter eller bor der og kan låne meg en kontakt mot betaling?

Virker ikke som om det er noen offisielle ladestasjoner i Odda!?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Windows22

Hurtigladestasjon åpnet i Odda;
http://www.smb-odda.no/no/forside/artikler/Hurtigladestasjon+åpnet+i+Odda.9UFRvU2R.ips

(Link oppdatert etter tips fra Amoss :))


OddB

I dag fikk jeg beskjed fra Amfi i Svolvær om at gravingen og arbeidet med å sette opp to 22kW ladere fra TOCN er i gang ! Kommer tilbake med mer når de er ferdige :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA