Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: Simen1 på lørdag 23. september 2017, klokken 11:14
Jeg ønsker meg en fjernstyringsapp med web-grensesnitt. Så man slipper å være avhengige av Android eller iOS. Dvs. slik at det kan brukes fra Linux-PC, Windows-PC eller til og med disse fancy kjøleskapene med nettleser på døra. Web-grensesnitt kan selvsagt også brukes fra dippedutter med Android og iOS også om man vil. Poenget er bare å avslutte begrensningen til at det kun fungerer med to kjipe OS.

Dette har jeg laget hjemme.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Simen1

Fantastisk! Det har jeg også lyst på :D Jeg skulle gjerne hørt mer, men det blir vel feil å ta det i denne tråden. Har dere en annen tråd å linke til eller skal jeg opprette en?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Hyperstress

Det vises i dag i kartet hvor mange plasser som er ledig til en hver tid på superladerne, men de burde også oppgitt nummeret på den laderen som til en hver tid gir høyest effekt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cra

Sitat fra: Simen1 på lørdag 23. september 2017, klokken 11:26
Bare husk at Tesla ikke tjener så mye på firmware-endringer som de tjener på å selge nye biler. Mange av forslagene som går igjennom vil derfor kunstig begrenses til kun nye biler.

Noe de forøvrig bør være forsiktige med; ett av poengene med å kjøpe Tesla er joe at "bilen blir bedre gjennom hele dens levetid", så de kan ikke uten videre snyte early adopters for alt. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Simen1

Sitat fra: Hyperstress på søndag 24. september 2017, klokken 10:56Det vises i dag i kartet hvor mange plasser som er ledig til en hver tid på superladerne, men de burde også oppgitt nummeret på den laderen som til en hver tid gir høyest effekt.
Ennå bedre: Anbefale den laderen som gir akkurat nok effekt, ikke ta den med 90 kW ledig hvis man bare trenger 50. Da bør heller nestemann som kanskje trenger 90 kunne få den.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Simen1

Nytt ønske: Visning av batteritemperaturen i displayet like ved batteristatusen. Dagens visning av utetemperaturen i forbindelse med batteristatusen lurte i hvert fall meg. Gjerne et termometersymbol med gule prikklinjer som indikerer ved hvilke temperaturer begrensningen til akselerasjon og regenerering trer inn, ved gjeldende SOC.

Eventuelt mulighet for å få opp et diagram i stedet for det tradisjonelle batterisymbolet. SOC langs Y-aksen, temperatur langs X-aksen. Prikkelinjer som indikerer begrensningene og en peker som viser hvor i diagrammet man befinner seg nå og en pekerhale som viser hvilken retning man beveger seg i diagrammet.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

E_S

En "nerd-modus" hvor man får innsyn i all mulig teknisk info om batteri, motorer, temperaturer og lignende, likt det man får opp med den o-så-hellige tilgangskoden. Å lage dette tilgjengelig som read-only for "alle" burde ikke være noe som helst problem.
:)

snd

Sitat fra: E_S på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 16:54
En "nerd-modus" hvor man får innsyn i all mulig teknisk info om batteri, motorer, temperaturer og lignende, likt det man får opp med den o-så-hellige tilgangskoden. Å lage dette tilgjengelig som read-only for "alle" burde ikke være noe som helst problem.


Jeg har delvis nerd-modus  ;) Spør pent hos Tesla...
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

atleks

#323
Sitat fra: snd på onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:23
Sitat fra: E_S på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 16:54
En "nerd-modus" hvor man får innsyn i all mulig teknisk info om batteri, motorer, temperaturer og lignende, likt det man får opp med den o-så-hellige tilgangskoden. Å lage dette tilgjengelig som read-only for "alle" burde ikke være noe som helst problem.


Jeg har delvis nerd-modus  ;) Spør pent hos Tesla...

Hei,

Hva spurte du etter for å få denne "nerd modusen" ?  :o :D

kirky

+ eller thumbs up til poster hadde vært bra for forumet ja.

Uansett:
- Mulighet for å aktivt sjekke etter ny firmware!! Kommer aldri her fordi jeg aldri er på wifi egentlig...
- LTE kommer noen ganger veldig tregt / ikke i det hele tatt på når jeg kommer ut av hjemmegarasje med elendig dekning. Så selv om det er full dekning ute er det no connection, burde kunne plukke det raskt opp ala en telefon. Evt en knapp der å for å retry connnection. Må ofte resette med begge hjulene nede, og selv ikke det garanterer sukses...
2019 Long Range S, HW3, CCS.

cra

Sitat fra: kirky på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:13
+ eller thumbs up til poster hadde vært bra for forumet ja.

Det var en slik funksjon til test en kort periode, men flertallet ville ikek ha den. Jeg skjønte aldri hvorfor; det må da være bedre enn ørten meldinger med bare "+1" i? Nuvel, vi kan fortsat like, le osv på facebook.

Tror aktiv sjekk etter ny FW ville kunne knele serverne hos Tesla; tenk hvor mange som hadde sittet og klikket jevnt på den knappen! :D  Men en mer "enhetlig" form for utrulling slik at ikke enkelte sitter og føler seg utenfor kunen kanskje være greit, ja.

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Simen1

#326
Navigasjon:
-Forbedre rekkevidde-estimatet. Dagens estimat er for primitivt. Det bør blant annet ta høyde for stigninger og nedstigninger, temperatur og forbruk ved tidligere turer på samme strekning.

- Både det nevnte rekkevidde-estimatet og demper-stilling bør kunne følge andre Tesla-eiere sine innstillinger. Det er spesielt nyttig når man kjører på nye steder. Steder der demperne heves bør markeres i kartet.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Hyperstress

Jeg synes det er meget bra i tesla. Mye bedre enn VW f.eks.
Og tesla tar hensyn til stigning. Men hadde vært kult om de kunne tatt vær i betraktning også, da spesielt om den kunne vurdert om veibanen er våt eller ikke.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

o.b.lix

Sitat fra: Simen1 på søndag 29. oktober 2017, klokken 13:54
Navigasjon:
-Forbedre rekkevidde-estimatet. Dagens estimat er for primitivt. Det bør blant annet ta høyde for stigninger og nedstigninger, temperatur og forbruk ved tidligere turer på samme strekning.

Forbedre estimatet trengs, men av motsatt grunn: Den tar høyde for stigninger og nedstigninger - men det gjør den også om du skal kjøre tunnel, den beregner som om du skal kjøre over fjellet.
På samme måte klarer den ikke å beregne at når du står på en ferge, står du i ro, her beregner den også forbruk.

Dvs den blir alt for pessimistisk her på Vestlandet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kim Kim

Sitat fra: cra på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 14:13
Sitat fra: kirky på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:13
+ eller thumbs up til poster hadde vært bra for forumet ja.

Det var en slik funksjon til test en kort periode, men flertallet ville ikek ha den. Jeg skjønte aldri hvorfor; det må da være bedre enn ørten meldinger med bare "+1" i? Nuvel, vi kan fortsat like, le osv på facebook.

Tror aktiv sjekk etter ny FW ville kunne knele serverne hos Tesla; tenk hvor mange som hadde sittet og klikket jevnt på den knappen! :D  Men en mer "enhetlig" form for utrulling slik at ikke enkelte sitter og føler seg utenfor kunen kanskje være greit, ja.

Forklaringen jeg fikk på dette av min Teslaguy er at det skrives en oppdatering til hver enkelt spesifikasjon. Altså   S 75 med premium interiør og AP1 har en konfig, S75D uten premium interiør og AP har en annen konfig, etc etc etc for alle modeller og spesifikasjoner.

Det blir ganske mange forskjellige versjoner som skal pushes, og de er klare på ulikt tidspunkt. Derfor tar det ofte lenger tid for noen å få oppdateringer siden deres bil sin spesielle konfigurajon kanskje ikke er klar enda
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA