Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Muffinman

Easy entry er en glimrende ide, men i beste Tesla - ånd elendig implementert. Når man velger å bruke easy entry på en profil kopieres den som er aktiv til easy entry-profilen, og man blir bedt om å justere med det som utgangspunkt. Så langt alt vel, men jeg ønsker bare at rattet skal gå helt opp. Det fungerer jo helt fint, men problemet blir når jeg ligger og finjusterer sittestillingen under kjøring oppstår det et lite avvik fra den opprinnelige - og som var basis for justering av easy entry og i mitt tilfelle kun skulle være ratt opp. Resultatet blir at når jeg trykker park blir det en aldri så liten kaskade av releklikking og smårykk i setet før det eneste jeg ønsker skjer; nemlig at rattet går opp.

I tillegg er det andre innstillinger som kopieres over til easy entry i aktiveringsøyeblikket og som man gjerne endrer. For eksempel aktiverte jeg headlights after exit like før en stopp på en mørk og øde veistrekning. Når bilen gikk i park byttet den profil, og headlights after exit ble naturligvis deaktivert med den følge at det ble mørkt når jeg gikk ut.

Halvgjort er velgjort her også, dessverre.

Tuxedo

#331
Tror jeg holder meg til den gamle metoden, hvor man har en egen utstigningsprofil som man velger manuelt. Det er ofte jeg setter bilen i park uten at jeg skal ut.

o.b.lix

Men såvidt jeg kan se er det samme easy entry for alle førere?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Merker meg at "keep climate on" resetter klimaanlegget til auto, så hvis man har custom innstillinger man ønsker å bruke når bilen står parkert må man sette dem etter at funksjonen er aktivert. Kunne virkelig tenkt meg at innstillingene forble urørte.

fem

Ønsker meg profiler for passasjersetet.

Min bedre halvdel klager hver gang jeg har hatt andre passasjerer.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. desember 2017, klokken 20:37
Merker meg at "keep climate on" resetter klimaanlegget til auto, så hvis man har custom innstillinger man ønsker å bruke når bilen står parkert må man sette dem etter at funksjonen er aktivert. Kunne virkelig tenkt meg at innstillingene forble urørte.
Holdt på å si du skylder meg en cola. Merket akkurat det samme for et par timer siden
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Simen1

Ønsker meg en norsk oversettelse av programvaren og hjelpemenyene. Selv om jeg er tålig god i engelsk er jeg ennå bedre i morsmålet mitt. Det går både raskere å lese og usikkerhetene er mindre. Hadde for eksempel aldri hørt ordet valet før jeg rotet meg borti det og måtte finne ut hvordan jeg skulle slå det av. Det hadde ikke skjedd med norsk.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

tibber73

..og jeg håper det aldri kommer norsk språk i bilen. Bytter alltid over til det språket som ikke er oversatt, dvs Engelsk.
Har en Leaf og der er "charge" oversatt til "gebyr"  :-1:
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Brede

#338
Sitat fra: viffer på torsdag 28. desember 2017, klokken 17:28
..og jeg håper det aldri kommer norsk språk i bilen. Bytter alltid over til det språket som ikke er oversatt, dvs Engelsk.
Har en Leaf og der er "charge" oversatt til "gebyr"  :-1:

Så siden du ikke vil ha norsk, så skal ingen andre få det heller?  ???

Da går jeg for at Leaf burde holde seg til japansk.  :P

tibber73

Sitat fra: Brede på torsdag 28. desember 2017, klokken 17:47
Sitat fra: viffer på torsdag 28. desember 2017, klokken 17:28
..og jeg håper det aldri kommer norsk språk i bilen. Bytter alltid over til det språket som ikke er oversatt, dvs Engelsk.
Har en Leaf og der er "charge" oversatt til "gebyr"  :-1:

Så siden du ikke vil ha norsk, så skal ingen andre få det heller?  ???

Da går jeg for at Leaf burde holde seg til japansk.  :P
Ja, den fortjente jeg  ;D
Jeg jobber med programmering, og da er alt på engelsk. Også for japanske utviklere. Dvs alt som ikke er engelsk er oversatt.

(øøøøø, nå ser jeg at telefonen min er på norsk... Snakk om å møte seg selv i døra..)
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Brede

 ;D

Jeg hadde nok også beholdt engelsk i bilen selv om norsk ble en mulighet, spesielt med tanke på Teslas track record med oversetting..

lunitiks

Sitat fra: Brede på torsdag 28. desember 2017, klokken 18:19
;D

Jeg hadde nok også beholdt engelsk i bilen selv om norsk ble en mulighet, spesielt med tanke på Teslas track record med oversetting..
Hvah!? De taklet til og med 'Evnen til å kjøre helt på egen hånd'
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

elekTrond

[offoffofftopic]
Sitat fra: viffer på torsdag 28. desember 2017, klokken 17:28
[...] Har en Leaf og der er "charge" oversatt til "gebyr"  :-1:
Jeg ble litt nyskjerring på dette ladegebyret til fluff.. viffer og foretok et søk på "charge" i Clue. Vennligst se vedlagte bildevedlegg for litt stivbent infotainment123, som det så fint heter på nynorsk. :laugh: :+1:
1. s. [media, blanding av informasjon og underholdning]
2. s. [nyhetsunderholdning, underholdning basert på fakta og nyheter]
3. n. [broadcast material which is intended both to entertain and to inform]


... og nå over til Noe Helt Annet (KLM) alt. And Now For Something Completely Different (NSFW)
NB! "NFSW" står ikke oppført i Clue ... *nudge nudge, wink wink*
[/offoffofftopic]
'13 Mjau

toreolsensan

Sitat fra: viffer på torsdag 28. desember 2017, klokken 17:54
Sitat fra: Brede på torsdag 28. desember 2017, klokken 17:47
Sitat fra: viffer på torsdag 28. desember 2017, klokken 17:28
..og jeg håper det aldri kommer norsk språk i bilen. Bytter alltid over til det språket som ikke er oversatt, dvs Engelsk.
Har en Leaf og der er "charge" oversatt til "gebyr"  :-1:

Så siden du ikke vil ha norsk, så skal ingen andre få det heller?  ???

Da går jeg for at Leaf burde holde seg til japansk.  :P
Ja, den fortjente jeg  ;D
Jeg jobber med programmering, og da er alt på engelsk. Også for japanske utviklere. Dvs alt som ikke er engelsk er oversatt.

(øøøøø, nå ser jeg at telefonen min er på norsk... Snakk om å møte seg selv i døra..)

Jeg er også utvikler, og irriterer meg ofte over programvare som er dårlig oversatt. Grunnen til at du har telefonen på norsk er nok at de (ihvertfall Apple, min erfaring) etterhvert har blitt så gode på oversetting at du ikke legger merke til det. Ut fra kvaliteten på oversettelsene i My Tesla, så tror jeg vi foreløpig skal være glad for at de ikke har maltraktert grensesnittet i bilen tilsvarende...
Model S75D sept 2017 Premium, AP2.0

Knut Røe

Sitat fra: viffer på torsdag 28. desember 2017, klokken 17:28
..og jeg håper det aldri kommer norsk språk i bilen. Bytter alltid over til det språket som ikke er oversatt, dvs Engelsk.
Har en Leaf og der er "charge" oversatt til "gebyr"  :-1:
Gebyr og 80 eller 100 % ja, meningsløst dumt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA