Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

erlanddf

Sitat fra: o.b.lix på mandag 27. juli 2015, klokken 14:41
Sitat fra: Brede på mandag 27. juli 2015, klokken 13:48
Det kunne gjerne vært mulighet for flere typer informasjonsskjermer i den lille skjermen.

Trykk inn rullen på rattet en stund, og så kan du endre hva som vises i lille skjermen, virker på begge sider!

Dette er jo et kjempetriks! :)
Er ikke ved bilen akkurat nå, hva kan man velge mellom?
2014 P85+

Brede

Sitat fra: o.b.lix på mandag 27. juli 2015, klokken 14:41
Sitat fra: Brede på mandag 27. juli 2015, klokken 13:48
Det kunne gjerne vært mulighet for flere typer informasjonsskjermer i den lille skjermen.

Trykk inn rullen på rattet en stund, og så kan du endre hva som vises i lille skjermen, virker på begge sider!

Fullstendig klar over det, men veldig lite å velge i der.
Lyd, tripmeter, forbruk og blank skjerm er vel det som er..

satheesh.net

Sitat fra: erlanddf på mandag 27. juli 2015, klokken 20:09
Sitat fra: o.b.lix på mandag 27. juli 2015, klokken 14:41
Sitat fra: Brede på mandag 27. juli 2015, klokken 13:48
Det kunne gjerne vært mulighet for flere typer informasjonsskjermer i den lille skjermen.

Trykk inn rullen på rattet en stund, og så kan du endre hva som vises i lille skjermen, virker på begge sider!

Dette er jo et kjempetriks! :)
Er ikke ved bilen akkurat nå, hva kan man velge mellom?

http://www.youtube.com/watch?v=QtDVQWjwqzg
;)

70D

Tror ikke dette er nevnt men etter tur / retur oslo kristiansand (dyreparken) så skulle jeg ønske at bilen kunne lagre når en er i tunnel og ikke slik at jeg slipper å tukle med luft inn / gjenbruk hele tiden. Burde vært slik som hev senk for de med luftfjæring.

Mulig jeg er lat men...

NegativeElectrode

Sitat fra: 70D på onsdag 29. juli 2015, klokken 14:27
Tror ikke dette er nevnt men etter tur / retur oslo kristiansand (dyreparken) så skulle jeg ønske at bilen kunne lagre når en er i tunnel og ikke slik at jeg slipper å tukle med luft inn / gjenbruk hele tiden. Burde vært slik som hev senk for de med luftfjæring.

Mulig jeg er lat men...

Tunnel/parkeringshus/ferge-underdekk underdekk funksjon med posisjonslagring aka heving av luftfjøringer? Dimmer skjermen og justerer/stenger ventilasjon.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

70D

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 30. juli 2015, klokken 07:57
Sitat fra: 70D på onsdag 29. juli 2015, klokken 14:27
Tror ikke dette er nevnt men etter tur / retur oslo kristiansand (dyreparken) så skulle jeg ønske at bilen kunne lagre når en er i tunnel og ikke slik at jeg slipper å tukle med luft inn / gjenbruk hele tiden. Burde vært slik som hev senk for de med luftfjæring.

Mulig jeg er lat men...

Tunnel/parkeringshus/ferge-underdekk underdekk funksjon med posisjonslagring aka heving av luftfjøringer? Dimmer skjermen og justerer/stenger ventilasjon.
Høres perfekt ut det ja :)

Elektra

Mulig dette finnes eller et tatt opp, men eg kunne godt tenkt meg å fa feks 7-8 knapper rett under meny linjen som var bruker definerte favoritter. I fart på smale vestlandsveie blir det for knotete og usikkert å kunne finne dette fram i menyen mens ein køyre.

Feks:
1: Parklys/hovedlys, som eg bruke mykje spesielt om vinteren nr eg stopper for møtende trafikk.
2: resirkulering av luft av/på. Tar for lang tid å finne dette når en ser et dieseldyr eller en møkkavogn
3: regen high /low

dette var som sagt eksempel, opp til førar å velge funksjonen om om dei skal være i bruk i det heile tatt.

tryvann

Jeg kom på en annen ting, i tillegg til det å ha navien i den lille skjermen uten en aktiv rute plottet inn. Jeg ønsker at setebeltevarsleren holder kjeft frem til jeg har satt bilen i D i det minste. Synes det er helt unødvendig å begynne å pipe og dinge i det jeg trykker inn bremsepedalen....
2014 VW e-UP!
2014 P85+ (solgt)
2017 X75D (lev nov/des)
Model 3 (reservasjon)

jkirkebo

Sitat fra: tryvann på lørdag 01. august 2015, klokken 23:12
Jeg kom på en annen ting, i tillegg til det å ha navien i den lille skjermen uten en aktiv rute plottet inn. Jeg ønsker at setebeltevarsleren holder kjeft frem til jeg har satt bilen i D i det minste. Synes det er helt unødvendig å begynne å pipe og dinge i det jeg trykker inn bremsepedalen....

Tja, siden beltet skal på før bilen flyttes blir det vel litt sent å varsle i det bilen flyttes. Jeg synes det er helt ok som i dag, og tror også noe annet blir vanskelig pga. EU-regler. Varsler ikke fossilbiler når motoren startes da, og ikke når clutchen trykkes inn og girspaken settes i 1.gir (gitt manuell kasse)?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

E_S

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 01. august 2015, klokken 23:19
Tja, siden beltet skal på før bilen flyttes blir det vel litt sent å varsle i det bilen flyttes. Jeg synes det er helt ok som i dag, og tror også noe annet blir vanskelig pga. EU-regler. Varsler ikke fossilbiler når motoren startes da, og ikke når clutchen trykkes inn og girspaken settes i 1.gir (gitt manuell kasse)?

Alt jeg har kjørt av fossilbilera av nyere dato har varslet for belte når bilen er eller har vært i bevegelse uten at beltet er på. Om man bare setter seg inn og starter motoren er det ikke noe "mas". Før Tesla så jeg det sist på 80-talls Volvo 240.. :D
:)

cairnz

Sitat fra: tryvann på lørdag 01. august 2015, klokken 23:12
Jeg kom på en annen ting, i tillegg til det å ha navien i den lille skjermen uten en aktiv rute plottet inn. Jeg ønsker at setebeltevarsleren holder kjeft frem til jeg har satt bilen i D i det minste. Synes det er helt unødvendig å begynne å pipe og dinge i det jeg trykker inn bremsepedalen....
Den gir seg etter noen sekunder og holder kjeft så lenge du ikke overstiger 20-30 km/t eller der i området.
Elbilist

multiscan

Noen sekunder må være mer enn noen få, for den slutter ikke å mase hos meg før jeg tar i setebeltet.

Idiotisk at den skal begynne å pipe før bilen er i bevegelse, det er ingen andre biler som gjør dette.

satheesh.net

Sitat fra: multiscan på onsdag 05. august 2015, klokken 14:14
Noen sekunder må være mer enn noen få, for den slutter ikke å mase hos meg før jeg tar i setebeltet.

Idiotisk at den skal begynne å pipe før bilen er i bevegelse, det er ingen andre biler som gjør dette.

Husk at dette er en amerikanske bil. Med frykt for å bli saksøkt er sikkert én av grunnene. Fordi folk "glemte" å ta på seg bilbelte fordi "ingenting indikerte på at det var nødvendig"...

multiscan

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 05. august 2015, klokken 15:24
Sitat fra: multiscan på onsdag 05. august 2015, klokken 14:14
Noen sekunder må være mer enn noen få, for den slutter ikke å mase hos meg før jeg tar i setebeltet.

Idiotisk at den skal begynne å pipe før bilen er i bevegelse, det er ingen andre biler som gjør dette.

Husk at dette er en amerikanske bil. Med frykt for å bli saksøkt er sikkert én av grunnene. Fordi folk "glemte" å ta på seg bilbelte fordi "ingenting indikerte på at det var nødvendig"...

Hehe, enig med poenget.
Men jeg var nå tilfeldigvis i USA i sommer og leide bil, og det var ikke sånn på den heller.
En Ford Mustang kabriolet by the way, morsomt å kjøre ordentlig brummebil etter noen måneder med Tesla

Nick

Håper Tesla appen får støtte for åpning av garasje!

Jeg klarte nemlig å legge igjen nøklene mine i bilen og lokke garasjen. Heldigvis var det en terrassedør som stod åpen den dagen slik at jeg kom meg inn :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA