Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Mao

Rattvarme er kjempefint, men ønsker meg en snarvei i tilknytning til klimabetjeningen, på samme måte som for setevarme.
Gjerne også mulighet for å legge rattvarme til førerprofilen  :)
Litt knotete hver morgen å måtte inn i "Cold Weather"-menyen for å aktivere rattvarme.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

HelectriC

har ikke lest gjennom hele tråden, mulig det allerede står, men hadde gjerne sett en "favoritt app" der jeg kan lagre in de knapper som jeg ofte bruker: suspension, radio favoriter, endre styring og lit sånt. blir masse frem og tilbake mellom forskjellige faner som det er nå. hadde jeg hatt alt som jeg bruker vanligvis på en side hadde dette minsket tiden jeg ikke ser på veien.
ioniq 5

Hyperstress

HW ønske: Rom til å strekke ut beina. (I det minste venstre fot, til venstre for bremsepedalen). Blir ekstra aktuelt etter hvert som bilene blir mer selvkjørende.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cairnz

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 22. april 2015, klokken 19:20
HW ønske: Rom til å strekke ut beina. (I det minste venstre fot, til venstre for bremsepedalen). Blir ekstra aktuelt etter hvert som bilene blir mer selvkjørende.
Kjør setet lengre bak, ryggen opp og rattet ut.
Elbilist

eldanz

Sitat fra: Mao på torsdag 12. mars 2015, klokken 07:21
Rattvarme er kjempefint, men ønsker meg en snarvei i tilknytning til klimabetjeningen, på samme måte som for setevarme.
Gjerne også mulighet for å legge rattvarme til førerprofilen  :)
Litt knotete hver morgen å måtte inn i "Cold Weather"-menyen for å aktivere rattvarme.

Støtter dette forslaget :)
I tillegg så burde det være mulig å ha en profil for setet ved siden av sjåføren. Det hender ofte at korte person har sittet der og så kommer en lang en og må stille inn på nytt. Og en profil for å få setet tilbakestilt slik at det er lettere å komme ut av bilen. Da blir det også lettere for lange personer å komme inn der hvor det har sittet en kort person.
Altså en profil for hvert av setene for utstiging av bilen.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

dosmont


Støtter dette forslaget :)
I tillegg så burde det være mulig å ha en profil for setet ved siden av sjåføren. Det hender ofte at korte person har sittet der og så kommer en lang en og må stille inn på nytt. Og en profil for å få setet tilbakestilt slik at det er lettere å komme ut av bilen. Da blir det også lettere for lange personer å komme inn der hvor det har sittet en kort person.
Altså en profil for hvert av setene for utstiging av bilen.
[/quote]

Kunne jo vært en løsning at setene gikk bak og rattet løftet seg ved freks åpning av dør :)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Dennis

Bla. Lexus har hatt slikt en stund at rattet trekker seg inn og setet går litt bak.
Alt ligger til rette at det skal være mulig for Tesla å implementere dette i en software oppdatering, da det er en kjekt funksjon :)

satheesh.net

I mellomtiden kan man jo lage en egen EXIT Driver Profile. Gjør susen det også ... ;)

sn0le

Av nysgjerrighet, når går Lexusen og de andre bilene i en sånn exit-modus?
Når man setter bilen i park? Det vil jo være litt dumt hvis man sitter i bilen og skal vente på noen eller står i kø.
Blir mye unødvendig slitasje på ratt og sete-mekanikken da.

Når bilen står i park og man åpner døra? Da vil jeg ut, og gidder ikke vente flere sekunder på at mekanikken skal kjøre seg på plass.

Nah.... Jeg er 194 høy og veier 110kg+ og klarer å få meg inn og ut av bilen uten problem, selv i en garasje som er 250cm bred innvendig. Og skulle jeg ha behov for en sånn funksjon så kan man lagre en egen driver-profile slik sateesh skriver. :D
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

RonnyØ

Sitat fra: sn0le på tirsdag 28. april 2015, klokken 23:34
Av nysgjerrighet, når går Lexusen og de andre bilene i en sånn exit-modus?
Når man setter bilen i park? Det vil jo være litt dumt hvis man sitter i bilen og skal vente på noen eller står i kø.
Blir mye unødvendig slitasje på ratt og sete-mekanikken da.

Når bilen står i park og man åpner døra? Da vil jeg ut, og gidder ikke vente flere sekunder på at mekanikken skal kjøre seg på plass.

Nah.... Jeg er 194 høy og veier 110kg+ og klarer å få meg inn og ut av bilen uten problem, selv i en garasje som er 250cm bred innvendig. Og skulle jeg ha behov for en sånn funksjon så kan man lagre en egen driver-profile slik sateesh skriver. :D
Vår TLC V8 gjør det samme. Der går rattet opp og inn når man stopper bilen med start/stopp-knappen. Samme andre veien.

sn0le

Men vi har jo ikke en start/stopp-knapp i bilen.
Dvs, vi har jo en startknapp hvis man tenker på bremsepedalen som en startknapp. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 29. april 2015, klokken 06:27
Sitat fra: sn0le på tirsdag 28. april 2015, klokken 23:34
Av nysgjerrighet, når går Lexusen og de andre bilene i en sånn exit-modus?
Når man setter bilen i park? Det vil jo være litt dumt hvis man sitter i bilen og skal vente på noen eller står i kø.
Blir mye unødvendig slitasje på ratt og sete-mekanikken da.

Når bilen står i park og man åpner døra? Da vil jeg ut, og gidder ikke vente flere sekunder på at mekanikken skal kjøre seg på plass.

Nah.... Jeg er 194 høy og veier 110kg+ og klarer å få meg inn og ut av bilen uten problem, selv i en garasje som er 250cm bred innvendig. Og skulle jeg ha behov for en sånn funksjon så kan man lagre en egen driver-profile slik sateesh skriver. :D
Vår TLC V8 gjør det samme. Der går rattet opp og inn når man stopper bilen med start/stopp-knappen. Samme andre veien.

Min 95 BMW 850 trekker rattet opp når jeg slår av tenninga. Skulle gjerne ønsket dette på Teslaen også da jeg hver gang jeg skal ut må kjøre opp rattet fordi jeg har det helt nede og tilbake, er 193cm. Prøvde med å lage en "Ut" profil men ikke noe greiere det...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sn0le

Hvis det ikke hjelper å lage en ut-profil, hvordan kan det hjelpe at rattet går opp av seg selv?
Rattet går jo ikke noe lengre om det skjer automatisk?
Og igjen, hvordan skal bilen skjønne forskjell på om du skal ut av bilen eller ikke når bilen settes i P?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

Med Ut-profil må du trykke 2 ganger og det er litt styr. Du har ett poeng, man kan jo ikke akkurat slå av tenninga slik at bilen vet du skal ut. Har ikke noe med om rattet går lengre eller ikke.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA