Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Magster på tirsdag 29. mars 2016, klokken 13:39
Det eneste jeg har å klage på er at den gasser på ut av rundkjøringer (hmm, kanskje dette fungerer bedre i EcoPro?).
I Comfort mode så er ACC altfor "aggressiv", ja - det er noe helt annet i EcoPRO (uten +). Jeg kjører alltid i EcoPRO, siden det gir det mest behagelige kjøremønstret for ACC (da oppfører den seg veldig likt det man selv ville ha valgt ut av rundkjøringer - noe mer pådrag vil ihvertfall ikke føre til noen energi-sparing). EcoPRO er også best mht. klimaanlegget i de fleste normale kjøreforhold - det blir mye mindre viftestøy på Auto og den midterste vifte-innstillingen i EcoPRO vs Comfort (som synes å kjøre full guffe på samme måte som med ACC).

Strøm Tycoon

#1546
Noterer meg at ikke veldig mange har skjønt dette.

Man må ikke klore etter setebeltespennen nede ved gulvet. Bare parker den helt oppe i toppen hvor beltet trekkes inn i døra. Kan peke opp, eller ned.


Ingeniøren

ACC fungere helt greit hos meg, men liker som sagt best å styre selv  ;). Antikollisjons biten setter jeg imidlertid stor pris på. Hender nå og da at jeg får et varsel og en gang jeg var litt sløv i kø, reddet nok denne meg fra en liten dult i bilen foran  ::)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

Sungrazer

Fikk et godt eksempel i dag på at antikollisjonssystem er en god ting. Jeg har det ikke på min bil, og det var bare det at jeg alltid kjører med bremseberedskap i bymiljø som reddet meg.

Det kom en buss i mot meg, og det var et gangfelt foran meg. Da bussen hadde passert var det en kar som kom over gangfeltet rett bak bussen og han ble kontinuerlig skjult bak a-stolpen fordi vi hadde en hastighet som tillot at han "forsvant". Da jeg så ham var han på høyde med venstre forskjerm og hadde ingen intensjoner med å stoppe men så bare bistert på meg. Jeg hadde da allerede bremset hardt fordi jeg hadde sett hans høyre hånd foran a-stolpen.

Antikollisjonssystemet ville ganske sikkert stoppet lenge før meg, og en mindre oppmerksom sjåfør ville antakelig meid ham rett ned. :S
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

RodeoKlovn

Hjulskift, kurrant å fikse selv? Har gjort dette selv på alle mine tidligere biler, er det noe spesielt man bør være obs på med i3'en?
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

Trond.m

#1550
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 29. mars 2016, klokken 21:44
Antikollisjons biten setter jeg imidlertid stor pris på. Hender nå og da at jeg får et varsel og en gang jeg var litt sløv i kø, reddet nok denne meg fra en liten dult i bilen foran  ::)
Jeg synes det er utrolig dårlig av BMW å ikke levere antikolliasjon som standard i en innovativ bybil som i3. Det burde i det minste være mulig som opsjon uavhengig av interiørvalg. Hvis det ikke endres på 2017 så lurer jeg virkelig på hva de tenker med 

Ara

#1551
Ja, den A-stolpen er i3 er farlig stor i visse situasjoner. Her om dagen kom jeg kjørende i en svak venstre sving, og skulle krysse et forgjengerfelt midt i svingen. Så ikke fotgjengeren i det hele tatt, godt skjult bak stolpen hele veien.
Er nå veldig oppmerksom på dette og lener meg både frem og tilbake i slike svinger  :o

Antikollisjon hadde absolutt vært på sin plass.

Klykken

Sitat fra: RodeoKlovn på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:42
Hjulskift, kurrant å fikse selv? Har gjort dette selv på alle mine tidligere biler, er det noe spesielt man bør være obs på med i3'en?
Jekkpunktet knekker hvis du ikke benytter deg av (tilpasset) jekkpute eller en planke, som jeg benytter meg av.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Snapcase

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 13:50
Sitat fra: RodeoKlovn på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:42
Hjulskift, kurrant å fikse selv? Har gjort dette selv på alle mine tidligere biler, er det noe spesielt man bør være obs på med i3'en?
Jekkpunktet knekker hvis du ikke benytter deg av (tilpasset) jekkpute eller en planke, som jeg benytter meg av.

Byttet i går.
Tok en arbeidshanske jeg hadde liggende å brettet noen ganger å la på jekken å jekket opp.
Sett den bak, da jekker man opp hele siden på bilen å man kan skifte begge hjul med engang.

Så like fint ut dette plast jekke punktet når den var nede igjen.

Har dog en X1 hvor det ikke er like helt lenger, og da har den vært hos "fagfolk" å byttet hjul.
Gjør det selv fra nå av, skal dog kanskje bestille en sånn adapter kopp til vinteren.


Klykken

Hvilken jekk bruker du?
Og jekker du opp hele siden fra et jekkepunkt? Aldri turt det selv.. :S
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Snapcase

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 15:13
Hvilken jekk bruker du?
Og jekker du opp hele siden fra et jekkepunkt? Aldri turt det selv.. :S

En som ser omtrent slik ut. Ikke noe dyre saker.
http://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/garasje/garasjejekker/garasjejekk-pa268516no

Og ja, brukte jekkepunktet ved bakhjulet og bilen er så stiv at hele siden løftes.

Klykken

Jaggu. Ligner Biltema sin jekk dette. Mer eller mindre samme sak jeg har selv.
Kanskje jeg skal begi meg ut på å jekke hele siden selv når det blir dags for sommersko på bilen! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Brukte nettopp en Biltema jekk selv til å legge på sommerskoa. Latterlig fort gjort på i3en. Brukte dog en sånn som flere andre her inne: http://www.ebay.com/itm/Metal-BMW-Jack-Pad-Adapter-E46-E90-E91-E92-E93-M3-E60-E82-E87-E88-1M-E84-E83-E53-/261883272162?hash=item3cf9759be2&item=261883272162&vxp=mtr

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ENY

Sitat fra: turfsurf på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:02
Brukte nettopp en Biltema jekk selv til å legge på sommerskoa. Latterlig fort gjort på i3en. Brukte dog en sånn som flere andre her inne: http://www.ebay.com/itm/Metal-BMW-Jack-Pad-Adapter-E46-E90-E91-E92-E93-M3-E60-E82-E87-E88-1M-E84-E83-E53-/261883272162?hash=item3cf9759be2&item=261883272162&vxp=mtr

Den linken du referer til, passer den jack paden på I3 også?
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Snapcase

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 15:56
Kanskje jeg skal begi meg ut på å jekke hele siden selv når det blir dags for sommersko på bilen! :)

Tja, nå la jeg over i går og så begynte det jaggu å snø i dag


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA