Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtigladestasjoner for i3

Startet av Tinhlevan, tirsdag 18. februar 2014, klokken 07:50

« forrige - neste »

LMOR

Kan være det henger sammen med de problemene Leaf hadde?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

i3_X5_116dA



Hvis medlemmene hadde vert litt flinkere til å ta bilde av laderene de besøkte med mobilen sin, hadde diskusjonene gått litt lettere ...  ;)

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Sitat fra: i3_X5_730 på søndag 19. oktober 2014, klokken 20:38


Hvis medlemmene hadde vert litt flinkere til å ta bilde av laderene de besøkte med mobilen sin, hadde diskusjonene gått litt lettere ...  ;)
Pluggen til kontakten skal ikke dingle mot lakken. Skal henges opp på hempen på "tanklokket"! /offtopic ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

oddefanten

Sitter på hurtigladestasjonen på Kongsvinger nå. Feil på ladestasjonen og tekniker skal komme, men er ganske hjelpeløs.. Lader med 3,7kw ladestolpen som er her som backup, men kan bli en lang kveld før jeg kommer meg hjem til Oslo. Må dessverre si at jeg kommer til å ta dieseldyret neste gang, trives jo bare så utrolig godt i i3'en og regnet med dette ville gå like bra som andre turer til samme lader.. Er på 32% nå, hvor langt opp må jeg for å klare 78 km til neste combolader (på Hvamstubben ved Skjetten) i 4 grader og stort sett 70 soner?
BMW i3 (2014) | Volvo V70 (2012)

haggen

Uff, dette har jeg også opplevd, ikke noe morsomt. Jeg satte inn neste stopp i navigasjonen og fikk frem avstand som jeg sammenlignet med estimert rekkevidde i eco pro modus. Når du har nok rekkevidde er det bare å kjøre.. Men følg med underveis og reduser oppvarming eller gå til ecopro+ om estimert rekkevidde faller under gjenstående avstand til målet. (lite trolig)
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

Herwitz

Sitat fra: oddefanten på torsdag 23. oktober 2014, klokken 15:02
Sitter på hurtigladestasjonen på Kongsvinger nå. Feil på ladestasjonen og tekniker skal komme, men er ganske hjelpeløs.. Lader med 3,7kw ladestolpen som er her som backup, men kan bli en lang kveld før jeg kommer meg hjem til Oslo. Må dessverre si at jeg kommer til å ta dieseldyret neste gang, trives jo bare så utrolig godt i i3'en og regnet med dette ville gå like bra som andre turer til samme lader.. Er på 32% nå, hvor langt opp må jeg for å klare 78 km til neste combolader (på Hvamstubben ved Skjetten) i 4 grader og stort sett 70 soner?

Du sitter der kanskje enda? Hvis det er tilfelle kan hende det er raskere å kjøre til Kiwi på Auli og teste den
hurtigladeren som er der?
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

oddefanten

Kiwi Auli skal bare være chademo så vist jeg kunne lese av LadeNå appen. Ringte Fortum for å høre mom Gardermoen var operativ på combo, men den var nede. Dristet meg til å kjøre til møller Romerike ved Olavsgård hvor neste combolader er. Hadde igjen 2 km på rekkeviddeindikatoren da det gjenstod 10 km :-( Turte ikke å prøve lykken så nå panikklader jeg på husveggen til en snill kjøreskole i noen minutter før jeg kryper meg ned til Møller. Har definitivt fått prøvd maksimalt snill kjørestil og ikke vært over 70 km/t selv på motorveien, men kom kun til 15,0 kWh/100km og da ble det litt kort. Comboen på Møller er i hvertfall verifisert operativ så da satser jeg på alt fungerer når jeg kommer dit :-D
BMW i3 (2014) | Volvo V70 (2012)

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

oddefanten

Søren, da har jeg kastet bort minst en time. Som sagt er den kun angitt med Chademo i LadeNå appen, får sende de en mail så de kan oppdatere. Gleder meg til å skru på varmeapparatet snart!!!
BMW i3 (2014) | Volvo V70 (2012)

LMOR

Glem LadeNå. De følger ikke med lengre.

Bruk
http://touch.1881.no/kart?ladestasjoner

Og lagre denne til hjem-skjermen, så blir det en app god som noen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

oddefanten

Will do! Rekkeviddeindikatoren var på -- når jeg trillet inn her nå, herlig å se at kraften suser inn på batteriet :-D
BMW i3 (2014) | Volvo V70 (2012)

Herwitz

Sitat fra: LMOR på torsdag 23. oktober 2014, klokken 18:02
Her er status. Bør være Combo der.

Den har Combo også, jeg testet den for noen uker siden.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Joakim Sveli

Hvis dere er i tvil om hvilke ladetyper eller effekter som finnes på ladere i Fortums system - sjekk map.chargedrive.no
Dette er alltid oppdatert og kommer rett fra vårt driftssystem. Viser også status for om den er i drift eller ikke.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

LMOR

Sitat fra: Joakim Sveli på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:05
Hvis dere er i tvil om hvilke ladetyper eller effekter som finnes på ladere i Fortums system - sjekk map.chargedrive.no
Dette er alltid oppdatert og kommer rett fra vårt driftssystem. Viser også status for om den er i drift eller ikke.
Tja, for det første så trenger vi flere Fortum ladere på Sør-Vestlandet, spesielt i Stavanger, for at dette kartet skal være så nyttig for oss :-)
For det andre så virker det ikke helt for den ene jeg faktisk kan nå (og har brukt), Lagunen.
På Lagunen er det 2 problem:
1. 32A laderne som jeg er interessert i, viser ikke i listen.
2. Listen på Lagunen er for lang, så selv om den viser greit på maskinen, så viser den ikke på iPhone. Siste del klippes bort. Har lite problemer med slike ting normal på iPhone, så det må være noe på siden.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA