Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: CCS hurtiglader rundt OSL - lufthavn Gardemoen  (Lest 1254 ganger)

Anterialis

• Sr. Member
    • Vis profil
CCS hurtiglader rundt OSL - lufthavn Gardemoen
« på: Onsdag 02. ſeptember 2015, klokken 18:18 »
Hei,
hvor er nærmeste hurtigladestasjon fra OSL lufthavn?
På ladestasjoner.no (fig. 1) får jeg ikke opp noen hurtigladestasjoner i øyeblikkelig nærhet, men på "hurtigladekartet" (http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet) står det at det er en Fortum CCS-stasjon rett i nærheten (fig. 2)

1 - Hva er korrekt? Finns det en fungerende CCS-ladestasjon som angitt på kartet under?
2 - Hvor er neste nærmeste CCS-ladestasjon for hhv. nordgående og sørgående løp på E18? (ja jeg vet jeg kunne benyttet ladestasjoner.no, men tydeligvis vet jeg ikke om jeg kan stole 100% på dette i området rundt OSL...)

Fig. 1 øverst: Ladestasjoner.no. Her vises kun sakteladestasjoner sør for rundkjøringen.
Fig. 2. nederst: Hurtigladekartet. Her vises én hurtigladestasjon nord for rundkjøringen.
« Siste redigering: Onsdag 02. ſeptember 2015, klokken 18:44 av Anterialis »
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

TorS

• Full Member
    • Vis profil
Sv: CCS hurtiglader rundt OSL - lufthavn Gardemoen
« Svar #1 på: Onsdag 02. ſeptember 2015, klokken 19:08 »
Du bør sjekke kartet til den enkelte tilbyder for å være sikker. Du kan gjerne bruke ladestasjoner / hurtigladekartet for å finne hvilke(n) tilbyder det er. Så går du i dette tilfelle (Fortum) til http://map.chargedrive.com. Akkurat nå ser jeg at den nevnte stasjonen er ledig for CCS (og opptatt for Type2). Mao. den bør være operativ for CCS lading.
i3 fra 29.10.2014.
iX3 bestilt.

Homecast

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Onsdag 02. ſeptember 2015, klokken 19:15 »
McDonalds avkjøring etter OSL (kommer deg til OSL via den avkjøringen også)
CCS + chademo. Ligger på sørgående side men er bru over og enkelt å kjøre over.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Anterialis

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Onsdag 02. ſeptember 2015, klokken 21:02 »
Takk for svar =)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e