Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Klykken

Jeg er har funnet ut at jeg er for "grådig" med viftehastigheten. Bumper jeg den opp til hastighet 4 eller kjører i "comfort" fremfor "ECO Pro" går det greit. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Gatlas

Sitat fra: Gatlas på torsdag 25. september 2014, klokken 16:50
I dag fikk jeg ikke opp passasjerdør. Låseknott innvendig sto i oppe stilling med dør var ikke til å åpne. Ringte Stenshagen Bilia, de mente det var en mekasnisk feil. Dette er irriterende. Bilen var inne for oppgradering av sw for 14 dager siden. Jeg har lest inne på forumet at det er noe som har vært borte i den samme feilen. Er det noen som vet hva feilen skyldes?
Da er lås problemet ordnet, det tok teknikker hos Bilia Skøyen 5 minutter så var døren åpen igjen. Det var en justering, men skjer det igjen må låsesylinder skiftes.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

esselt

Nå vet ikke jeg hvor aktuelt dette er for de som har hatt duggproblemer, men samme problem gjelder for alle biler så lenge frontrute/sideruter ikke er helt rene på innsiden.

Hadde samme problematikk selv, men dette virker å ha forsvunnet etter en skikkelig rutevask. Dog skulle jeg ønske armene var 30-40cm lengre, dashbordet er ekstremt langt! ;-)
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Thomas81

Oppdaget løs skrue på passasjerdør foran. Lager lyd når den åpnes. Fikses mandag inkl softwareupdate.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Rapid

Dårlig med reklamasjoner foreløpig ;)

Men i3 har noen designløsninger som jeg irriterer meg bittelitt over:

Vindusvisker er på grensen til trafikkfarlig. Vann trekkes tilbake på ruten og fanger oppmerksomheten. Håper det kommer en oppgradert viskerløsning.

Proppene over ladepluggene har ikke noen god oppholdsplass når det lades. Den lille knaggen er udugelig når det blåser og regner. Proppen blir liggende og pendle mot lakken.

A-stolpen er for bred. I bytrafikk med fotgjengere, syklister og annet som beveger seg har jeg flere ganger oppdaget disse i siste liten pga bredden på stolpen.

Når jeg stopper og setter bilen i park blir radioen stående på helt til bilen låses. Litt merkelig greie. Mulig at jeg bare ikke har funnet ut hvordan dette eventuelt kan endres i innstillinger.

pberg

På det siste der kan du trykke på startknappen uten å trå på bremsepedalen, så går bilen av.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

brimi


Sitat fra: Rapid på torsdag 02. oktober 2014, klokken 22:24
Dårlig med reklamasjoner foreløpig ;)

Men i3 har noen designløsninger som jeg irriterer meg bittelitt over:

Vindusvisker er på grensen til trafikkfarlig. Vann trekkes tilbake på ruten og fanger oppmerksomheten. Håper det kommer en oppgradert viskerløsning.



Kjøp nanolex urban og påfør ruten. Viskerne dine blir nesten overflødig etterpå.
Jeg er enig i at det ikke skal være sånn, men quickfix er det uansett.
Bmw i3

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

rth

Når det gjelder viskerne, så er det spoilerne på viskerbladet som er problemet. Det gode er at de er løse. Dvs de er klipset på. Jeg har tatt av øvre del, og problemet er borte. Men en kan jo lure på om BMW glømte å teste i regnvær.

Jeg lurer også på hvorfor høyre viskerblad er så lite.

Karbon

Sitat fra: rth på fredag 03. oktober 2014, klokken 16:59
Når det gjelder viskerne, så er det spoilerne på viskerbladet som er problemet. Det gode er at de er løse. Dvs de er klipset på. Jeg har tatt av øvre del, og problemet er borte. Men en kan jo lure på om BMW glømte å teste i regnvær.

Jeg lurer også på hvorfor høyre viskerblad er så lite.

Viskemotor er for svak ganske enkelt.  Blir oppfordret til å levere skriftlig klage, ellers skjer det ingen ting sier Bmw.

Acc er blitt litt bedre etter siste software, men feiler fortsatt.  Liker ikke trailere, hvite biler, hengere, sol.  Fungerer best når det er mørkt, eller når det er noen å henge seg på.  Fikk beskjed fre en programmerer i Sverige at hvis bilen forran ikke hadde baklys kunne det bli problemer.  Nå er det ikke påbudt med baklys lenger, så dette er et stort problem.  Skal de få løst problemene må de rett og slett sette inn radar i tillegg til kamera.  Det er så vidt meg bekjent kun bmw som har tatt sjansen på kun kameraløsning.  Og det er det en grunn til.  Det fungerer svært dårlig.

Fremdeles ikke mulig å se inne / utetemp via app.  Setter du på prcondisjonering har man heller ingen mulighet til å vite hvor lenge den er aktiv.  Kommer ofte ut til kald bil, da jeg ikke vet når bilen var varmet opp og systemet koblet ut.  Ingen tilbakemelding via app.

Bmw må ha skriftlige klager.  Ellers blir det ikke tatt videre i systemet.

Måtte skyve bilen ut av en gårdsplass med mye singel, da bilen nekter å flytte på seg hvis den må spinne seg ut.  Må kunne deaktivere slike antispinn funksjoner.  Samme problemet på våt myk plen.  Skal bli spennende med snøfre etter hvert.  Da jeg er avhengig av fart for å komme opp en bratt gårdsvei med skarp sving.  Har en partner som jeg kan koble bort antispinn for å ikke miste farta i svingen. 

Karbon

Så bommer rekkeviddeberegnigen dårlig etter siste software.  Beregner ut fra hvordan det var siste ukedag.  Så kjørte du på eco pro + en søndag i 20 varme, får du kunstig høy rekkevidde neste søndag.  Selv om tempen er 2 varme og du kjører i Comfor ( normal).  Hadde vært mer realistisk å ta dagen i forveien som utgangspunkt.  Er nå nede i 90 km ved 2 grader, mens bilen tar utgangspunkt i forrige uke da tempen var 15 grader.  Har opplevd at bilen sa 40 km igjen, mens jeg kom meg ikke lenger enn 19 km.  Sånn var det ikke før.  Da kunne man stole på gjenværende rekkevidde.

LMOR

Det høres ut som om du har en helt annen bil enn de fleste av oss. Kjenner meg ikke igjen i noe av dette. Høres nesten ut som om håndbrekke står på hele tiden... (ref også din rekkevidde)
Jeg har dyp singel og har ikke hatt problemer en eneste gang.

Har heller ingen problem med vindusviskerne, og her på Vestlandet regner det MYE. Er ikke dårligere enn på min 5er, eller Passaten som jeg hadde før.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

bromm

Sitat fra: LMOR på søndag 05. oktober 2014, klokken 06:53
Det høres ut som om du har en helt annen bil enn de fleste av oss. Kjenner meg ikke igjen i noe av dette. Høres nesten ut som om håndbrekke står på hele tiden...
Jeg har dyp singel og har ikke hatt problemer en eneste gang.
Ser ikke ut som Karbon har lest mye i instruksjonsboka eller lært seg særlig mye av menysystemet, når han presterer å skrive om manglende utkobling av anti-spinn i denne tråden. Det er eget valg for aktivering av "Dynamic Traction Control" i settings-menyen. Hvis man ikke kommer seg ut av gruspartier med den på, så snakker vi virkelig løs grus (vektløs ?) og sjåfør som har kun to valg for gasspådrag: 100 og 0 % (det sistnevnte kan vel kanskje også forklare at rekkeviddeindikator sier 90 km på start ;) )

Se forøvrig http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10696.msg150367.html#msg150367

Vind

Sitat fra: Karbon på søndag 05. oktober 2014, klokken 03:51
Måtte skyve bilen ut av en gårdsplass med mye singel, da bilen nekter å flytte på seg hvis den må spinne seg ut.  Må kunne deaktivere slike antispinn funksjoner.  Samme problemet på våt myk plen.  Skal bli spennende med snøfre etter hvert.  Da jeg er avhengig av fart for å komme opp en bratt gårdsvei med skarp sving.  Har en partner som jeg kan koble bort antispinn for å ikke miste farta i svingen.
Har ikke opplevd noe i nærheten av de problemene du rapproterer her - har selv kjørt i både tung sne, slaps, grus, gjørmete vei - og opplever at bilen takler dette svært godt.  Du kan legge inn hurtigknapp for å slå av antispinn på en av knappene på dashbordet - brukte det noen ganger i vinter - men mest for å få litt mere aktiv kjøring - ikke for å komme frem.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

KOBT

Ny type feil
Begge sidevinduer åpnes i løpet av natten under lading.
Dette har skjedd to ganger tidligere, men da sto bilen i garasje og jeg tenkte at jeg kunne ha kommet borti fjernkontrollen. I natt sto bilen ute i regnet og i morges var begge rutene åpne, jeg er 100% sikker på at jeg ikke har kommet borti fjernkontrollen. Temmelig kjipt å tørke interiøret etter nattens bøtteregn. Skal inn til Stenshagen til onsdag for sjekk og software update.
Kolbotn
BMW i3 -14 (mannebil)
Volvo V70 -14 (konebil)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA