Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Palleraa

Sitat fra: oddefanten på tirsdag 02. september 2014, klokken 08:21
Et par uker etter overtakelse løsnet innfesting av hengsel på høyre dør på min bil. Ble litt bekymret for karbonrammen som hengselet er festet i, da det ble en god del bevegelse i leddet når døren ble åpnet/lukket. Bilia Skøyen fikset dette mens jeg ventet, kun en skrue som måtte strammes.

Fik ordnet præcis det samme idag i København. Kender også en mere i Danmark der har haft problemet, men selv strammede skruen. BMW sagde at der lå en service-bullitin på det så det bliver fikset på alle biler når de kommer forbi BMW.
i3 ejer fra Købehavn siden september 2014.

Gondron


bromm

Hva skjer med andre dyr, altså ikke rein - ikke den lekende førersiden, men med døra ;)

Kenny

Opplever tilfeldig knirking ved kjøring. Kan høres ut som om det kommer fra venstre side foran, inne i kupeen, men er svært vanskelig å lokalisere da det skjer såpass tilfeldig. Kan være helt stille i perioder for så å skje flere ganger per tur. Virker som om det er uavhengig av temperatur.

Er det noe andre med lignende erfaring?

LMOR

Sitat fra: Kenny på onsdag 03. september 2014, klokken 22:46
Opplever tilfeldig knirking ved kjøring. Kan høres ut som om det kommer fra venstre side foran, inne i kupeen, men er svært vanskelig å lokalisere da det skjer såpass tilfeldig. Kan være helt stille i perioder for så å skje flere ganger per tur. Virker som om det er uavhengig av temperatur.

Er det noe andre med lignende erfaring?
Ja, jeg har flere klirre/knirkelyder:
1. Låseknappene (forsvinner hvis døren låses, og kan reduseres ved at de strammer dem på verksted)
2. "Inne" i opphenget for setebeltet på høyre side.
3. Under dashbordet/ratt, der er det en relativt stor plate som er "løs" Går helt ned til gulvet. Lyder derfra er temperaturavhengig og avhengig av andre ting. Forsvinner stort sett hvis du tar venstre foten oppi "hjørnet" vil venstre, øverst der den uansett skal hvile. (som er ca midt i denne platen).
I hvert fall de første bilene er ikke 100% godt "skrudd sammen", men det er vel bare de av oss som er oversensitive for lyder som irriterer oss over dette  ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Ellers har gummilisten langs taket ute over førerdøren, blåst delvis av 8+ ganger... Alle gangene når farten er ca 80 eller mer. Verkstedet har prøvd å feste det 1 gang, ellers har jeg måtte ordne det selv. Men selv om den ser godt festet ut, skjer det igjen.
Andre?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Roman

Sitat fra: Bmwi3 på fredag 20. juni 2014, klokken 01:08
Får ikke opp passasjerdøra :o

Sliter med samme selv nå, skal se om gutta i BAvaria i Arendal klarer å finne ut av det. Har dem nevnt noe spesielt om hva som var galt?

LMOR

Fikk en ny type DriveTrain error i dag. Effekten ble redusert til at jeg så vidt klarte å komme opp i 20km/t i slake oppoverbakker, og sakte men sikkert opp i 50 nedover og bortover...
Litt irriterte førere bak, som sikkert tenkte sitt om elbil. Var ikke noe annet å gjøre enn å sette den fra meg på verkstedet.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Roman

Fikset døra på siden og fikk oppdatering av software. Dem sa at dem måtte bytte låsehuset på døra, det fungerer flott nå.

LMOR

Se min feil rett over + et par tidligere der jeg fikk feilmelding på LED lysene og en med feil på airbag/setebelter.

Har noen andre fått disse feilene?
Alle har vist seg så langt å være falsk alarm, og jeg begynner å mistenke at det kan være en kabelfeil.el.l.

Noen andre?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Gatlas

Sitat fra: Aberg88 på torsdag 28. august 2014, klokken 12:55
I går kveld opplevde jeg også at bilen dugger på innsiden med varmeapparatet på 20 grader. Dette skjedde gjentatte ganger og forsvinner når jeg setter aircondition på manuelt og vifta på fullt, men kom tilbake når jeg satte på auto igjen.
Er det flere som har dugg problem, min bil står inne i oppvarmet garasje ca 14 grader. Etter noen minutter med kjøring kommer det dugg på innsiden av rutene. AC står på auto og jeg hadde innstillt på 19 grader.
Er det noen som har spurt BMW om dette problem?
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Klykken

Samme skjer her. Spesielt når det er minusgrader virker det som. Var 2 minus idag, og det dugget hele veien fra hjem til jobb. Måtte kjøre med "avduggingsfunksjonen" på hvert femte minutt.
Ikke tatt kontakt med BMW enda, for servicestedet er 14 mil unna. Jeg tror heller ikke jeg kommer meg dit slik som været og temperaturen er nå.

Oppdaget en annen ting idag også, og det er at rattet plutselig knirket ved store rattutslag. Merket det når jeg skulle ratte meg inn til parkeringsplassen utenfor kontoret nå! Mer som noe metall gnisset mot gummi.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

snakkis

Sitat fra: Gatlas på tirsdag 23. september 2014, klokken 08:01
Sitat fra: Aberg88 på torsdag 28. august 2014, klokken 12:55
I går kveld opplevde jeg også at bilen dugger på innsiden med varmeapparatet på 20 grader. Dette skjedde gjentatte ganger og forsvinner når jeg setter aircondition på manuelt og vifta på fullt, men kom tilbake når jeg satte på auto igjen.
Er det flere som har dugg problem, min bil står inne i oppvarmet garasje ca 14 grader. Etter noen minutter med kjøring kommer det dugg på innsiden av rutene. AC står på auto og jeg hadde innstillt på 19 grader.
Er det noen som har spurt BMW om dette problem?
Jeg har ikke dette problemet. Bilen står ute, men forvarmes hver morgen.
Jeg kjører før sola har stått opp.
Eneste duggproblemet jeg har er foran kameraet så ACC ikke fungerer  :(

ganton

Sitat fra: Gatlas på tirsdag 23. september 2014, klokken 08:01
Sitat fra: Aberg88 på torsdag 28. august 2014, klokken 12:55
I går kveld opplevde jeg også at bilen dugger på innsiden med varmeapparatet på 20 grader. Dette skjedde gjentatte ganger og forsvinner når jeg setter aircondition på manuelt og vifta på fullt, men kom tilbake når jeg satte på auto igjen.
Er det flere som har dugg problem, min bil står inne i oppvarmet garasje ca 14 grader. Etter noen minutter med kjøring kommer det dugg på innsiden av rutene. AC står på auto og jeg hadde innstillt på 19 grader.
Er det noen som har spurt BMW om dette problem?

Jeg kjørte inn i et område med tåke, det kom da umiddelbart dogg på innsiden av ruta, forsvant med en gang ved å kjøre vifta på frontruta (fant bare ikke knappen med en gang siden jeg aldri hadde brukt den funksjonen). Bilen virker veldig "tett", mulig det har noe å si...
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Klykken

Kanskje det er tåken som er årsaken ja. Var litt lett tåke hele veien til jobb idag. Har egentlig alltid vært det nå i det siste når dette problemet har oppstått. Uansett burde ikke det forårsake dugg!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA