Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: TM på mandag 25. april 2016, klokken 11:09
Man skal vel få en kopi av fakturaen på utførte arbeider, selv om det dekkes av garantien. Det har jeg da sett hos blant annet Mercedes. Det er jo litt interessant hva bytte av motor koster på en i3. En bekjent av meg byttet motor 2 ganger i løpet av et år på en Focus på grunn av en produksjonsfeil på en slange til kjølesystemet. Det ble en kostbar slange  ;)
Selve motoren koster ikke all verden: 1.551 Euro
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/12/12_1799/
Men jeg forstår uansett ikke hvorfor den skal begynne å gå så ujevnt at det kommer slike feilkoder (hvor de 4 nederste (av 6) ikke har noe med motor å gjøre)... :P

LMOR

Jeg måtte også bytte en god del pga en oljelekkasje som ikke skulle skjedd. Jeg fikk en mistanke om at noen hadde skrudd bilen feil sammen igjen etter en annen reparasjon, eller på fabrikken.
Det er vel ikke usannsynlig at motoren kan ha vært festet skjevt pga noe som lå mellom motor og karosseriet el.l?
Ift fabrikasjonsfeil kan vel egentlig hva som helst skje.
Det var en i Nederland som fikk en bil der batteriet var feilkablet, slik at de måtte bytte hele batteriet og mye annet som gikk i stykker som følgefeil.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Tilfeldige feil skjer fra tid og annen uansett biltype og modell. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jone

Sitat fra: TM på mandag 25. april 2016, klokken 11:09
Man skal vel få en kopi av fakturaen på utførte arbeider, selv om det dekkes av garantien. Det har jeg da sett hos blant annet Mercedes. Det er jo litt interessant hva bytte av motor koster på en i3. En bekjent av meg byttet motor 2 ganger i løpet av et år på en Focus på grunn av en produksjonsfeil på en slange til kjølesystemet. Det ble en kostbar slange  ;)
Bavaria Stavanger har tidligere, på oppfordring, gitt meg utskrift av deler som har blitt brukt ifm garanti- og kampanjereparasjoner, med kostnadene for disse. De gir ikke ut kostnadene de har på arbeidet.

Sandpusher

#754
I går var plutselig passasjerdøren stuck, lar seg ikke åpne hverken innenfra eller utenfra. Låseknappen går opp og ned, sentrallåsen virker, er vel en wire bak dørpanelet som har røket eller hoppet av. Regner med det fikses kjapt på garanti, oppdaterer på forumet etterhvert. Ellers har det vært feilfritt siden juli 2014, bortsett fra AC problemet som ble fikset med en SW oppdatering høsten 2014. Strålende fornøyd med bilen.

EDIT: Søkte bakover i tråden og ser på side 4 i juni 2014 at "Kraft" hadde et tips om å prøve å låse opp med nøkkelen, samt at "BMWi3" fikk det fikset kjapt på drop-in. keep u posted.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Magster

Min var nettopp inne med det samme problemet, det endte med at de byttet hele dørlåsen. 

Dette skjedde også en gang tidligere på fører-siden, da løste jeg problemet ved å bruke den fysiske nøkkelen. Dette er jo desverre ikke mulig på passasjersiden.

Sandpusher

#756
Ble oppringt av verkstedet (Bavaria, Stavanger), de sa det kunne hjelpe å dunke hardt i døra... Prøvde det, men ingen bedring. MEN! Så skulle jeg prøve å låse opp med nøkkel, og knakk av plasten for første gang, og hva ser jeg? Ingen lås!!?? Sjekket på førersiden, og der var det lås som normalt. Får sette den inn for reparasjon samt installere lås, noen andre som har opplevd dette? Håper ueg slipper å kjøre rundt med ICE i mellomtiden, pest og plage med bare en dør, min gamle mor måtte krype inn via førersiden da jeg hentet henne på jernbanen i dag...
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Sandpusher


Vet ikke om bildene viser, får prøve å laste opp i morgen når jeg har PC...
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ganton

Låsen til ladekontakten (den som låser den fast til bilen) sluttet å virke. Måtte bruke nødsnora for å få koblet fra ladekabelen, men bilen nektet å lade uten at kontakten kan låses (forståelig). Så da ble det Viking-transport 5 mil til nærmeste service-verksted. Fikk forresten såvidt opp bakdøra nok (inne i garasjen) for å komme til nødsnora, fikk jo ikke startet/flyttet bilen siden ladekabelen stod i (catch22), nåtte vel ha kappet kabelen og dratt ut bilen fra garasjen da... Parkerer heretter med bedre margin på høyreside.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

EinarV

Sitat fra: Sandpusher på torsdag 28. april 2016, klokken 23:46
Ble oppringt av verkstedet (Bavaria, Stavanger), de sa det kunne hjelpe å dunke hardt i døra... Prøvde det, men ingen bedring. MEN! Så skulle jeg prøve å låse opp med nøkkel, og knakk av plasten for første gang, og hva ser jeg? Ingen lås!!?? Sjekket på førersiden, og der var det lås som normalt. Får sette den inn for reparasjon samt installere lås, noen andre som har opplevd dette? Håper ueg slipper å kjøre rundt med ICE i mellomtiden, pest og plage med bare en dør, min gamle mor måtte krype inn via førersiden da jeg hentet henne på jernbanen i dag...

Har sett teknikere åpne dører som er stuck. De setter ene håndflaten 10-15cm under dørhåndtaket og presser hardt inn med andre hånden på håndtaket. Trykk inn panel og dra i håndtaket annenhver gang. Han jeg så gjorde det brukte fem sekunder og trykte kanskje fem til syv ganger. Så litt brutalt ut, men døren gikk fint opp.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Sandpusher

#761
Sitat fra: EinarV på fredag 29. april 2016, klokken 23:05
Sitat fra: Sandpusher på torsdag 28. april 2016, klokken 23:46
Ble oppringt av verkstedet (Bavaria, Stavanger), de sa det kunne hjelpe å dunke hardt i døra... Prøvde det, men ingen bedring. MEN! Så skulle jeg prøve å låse opp med nøkkel, og knakk av plasten for første gang, og hva ser jeg? Ingen lås!!?? Sjekket på førersiden, og der var det lås som normalt. Får sette den inn for reparasjon samt installere lås, noen andre som har opplevd dette? Håper ueg slipper å kjøre rundt med ICE i mellomtiden, pest og plage med bare en dør, min gamle mor måtte krype inn via førersiden da jeg hentet henne på jernbanen i dag...

Har sett teknikere åpne dører som er stuck. De setter ene håndflaten 10-15cm under dørhåndtaket og presser hardt inn med andre hånden på håndtaket. Trykk inn panel og dra i håndtaket annenhver gang. Han jeg så gjorde det brukte fem sekunder og trykte kanskje fem til syv ganger. Så litt brutalt ut, men døren gikk fint opp.
Ja, da ble døren fikset kjapt på drive-in, skjedde omtrent som EinarV beskriver, men det var mer hamring enn pressing... Han dunket i vei, mens han dro i dørhåndtaket, ser jo ikke helt profft ut, men det virket! Ellers er det visst riktig at det ikke skal være nøkkellås på passasjersiden, syns det ser rart ut, men får bare godta.
Det har forøvrig kommet en fiks for dørproblemet, de tar det på 2-årsservice om noen måneder.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

leitom

2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

Sandpusher

2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

LMOR

Jeg har en tidlig leveranse med CA og har ikke hatt problemer med dørene. En kollega som kjøpe uten, hadde problemer.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA