Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Andy79

Sitat fra: Andy79 på lørdag 13. februar 2016, klokken 11:18
Sitat fra: i3_X5_730 på fredag 31. januar 2014, klokken 20:46
Som alle andre merker her på forumet ... bør vel vi også ha en slik. I tilfelle det er noe med i3'en ...  8)
Har opplevd dugg og frost på innsiden av ruten ved minusgrader ute. Det tar en halvitmes tid før det meste er borte. Dvs 10 min "preheat" og ca 20 min kjøring. Og etter denne halvtimen er det fremdeles dugg/frost igjen rundt speilet og øvre del av frontrute. Har ikke dette problemet ved plussgrader.Har flere det samme problemet? Jeg tror problemet kan være velurmattene som holder på mer fukt. Kan dette stemme?

Sungrazer

#721
eDrive emblemet på bakluka har begynt å flasse maling. Har meldt reklamasjon og BMW bytter uten kostnad, men etter at jeg så et bilde av en i3 uten emblem på bakluka vurderer jeg å fjerne begge. :)
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Klykken

Sitat fra: Andy79 på lørdag 13. februar 2016, klokken 11:22
Sitat fra: i3_X5_730 på fredag 31. januar 2014, klokken 20:46
Som alle andre merker her på forumet ... bør vel vi også ha en slik. I tilfelle det er noe med i3'en ...  8)
Har opplevd dugg og frost på innsiden av ruten ved minusgrader ute. Det tar en halvitmes tid før det meste er borte. Dvs 10 min "preheat" og ca 20 min kjøring. Og etter denne halvtimen er det fremdeles dugg/frost igjen rundt speilet og øvre del av frontrute. Har ikke dette problemet ved plussgrader.Har flere det samme problemet? Jeg tror problemet kan være velurmattene som holder på mer fukt. Kan dette stemme?
Viktig å ikke dra inn mye fukt i bilen. Dette gjelder uansett om du har velourmatte eller gummi og samme hvilket bilmerke det er. Bank skoene fri for snø før du setter deg inn.

Uansett, du kan ta mattene inn i varmen en dag for å tørke de, og samtidig se om du får tørket dørken i bilen i samme slengen (hvis det er fuktig der også).

Andre ting som forebygger dugg og is er å ha en ren frontrute inn og utvendig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jorgensen

MAX A/C knapp virker ikke etter SW-upgrade. Jeg prøve alle knappene etter service og det er ingen reaksjon når jeg trykker ned MAX A/C knappen. Noen andre som har opplevd dette?

Jeg hadde bilen min på sin første service i går, og da fikk jeg også ny software, så nå vises bla batteriprosent i displayet og jeg får melding når ladelokket står åpent.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

TorS

Sitat fra: Jorgensen på torsdag 18. februar 2016, klokken 09:58
MAX A/C knapp virker ikke etter SW-upgrade. Jeg prøve alle knappene etter service og det er ingen reaksjon når jeg trykker ned MAX A/C knappen. Noen andre som har opplevd dette?
Se http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg320430.html#msg320430

Kan dette være grunnen?

iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Jorgensen

Sitat fra: TorS på torsdag 18. februar 2016, klokken 11:14
Sitat fra: Jorgensen på torsdag 18. februar 2016, klokken 09:58
MAX A/C knapp virker ikke etter SW-upgrade. Jeg prøve alle knappene etter service og det er ingen reaksjon når jeg trykker ned MAX A/C knappen. Noen andre som har opplevd dette?
Se http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg320430.html#msg320430

Kan dette være grunnen?


Takk for info

Ja, det er nok grunnen. MAX A/C knappen virker når det er plussgrader ute, og den starter ikke når det er minusgrader.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

tho-las

Noen andre som har opplevd at lagrede DAB stasjoner forsvinner ?  (Må legges inn helt på nytt).  Dette har skjedd et par ganger for meg og det begynner å irritere meg.

Bilen ble levert i August 2015.  Jeg har DAB+ (654) og Harman kardon (674) og Nav Proffessional (609)

bromm

Sitat fra: tho-las på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:34
Noen andre som har opplevd at lagrede DAB stasjoner forsvinner ?  (Må legges inn helt på nytt).  Dette har skjedd et par ganger for meg og det begynner å irritere meg.

Bilen ble levert i August 2015.  Jeg har DAB+ (654) og Harman kardon (674) og Nav Proffessional (609)

Er ikke helt sikker på hva du mener med dette, egentlig ? DAB-kanalene ajourføres i lista hele tiden ettersom hvert "esemble" er tilgjengelig. Norgespakken er f.eks tilgjengelig stort sett overalt, mens lokale ensembler har en geografisk yttergrense som kan by på problemer hvis denne krysses ofte. Eller er det at preset-knappene (de 8 ) mister det som er lagret, du mener ? I såfall må du begynne å sjekke hvilke brukeprofiler som er aktive, for presets følger profil...

LMOR

Presets forsvinner også ved større software oppgraderinger. Det er absolutt irriterende. Har lagt inn alle mine på nytt nå en rekke ganger.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

pberg

BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

tho-las

#730
Sitat fra: bromm på tirsdag 23. februar 2016, klokken 14:18
Sitat fra: tho-las på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:34
Noen andre som har opplevd at lagrede DAB stasjoner forsvinner ?  (Må legges inn helt på nytt).  Dette har skjedd et par ganger for meg og det begynner å irritere meg.

Bilen ble levert i August 2015.  Jeg har DAB+ (654) og Harman kardon (674) og Nav Proffessional (609)

Er ikke helt sikker på hva du mener med dette, egentlig ? DAB-kanalene ajourføres i lista hele tiden ettersom hvert "esemble" er tilgjengelig. Norgespakken er f.eks tilgjengelig stort sett overalt, mens lokale ensembler har en geografisk yttergrense som kan by på problemer hvis denne krysses ofte. Eller er det at preset-knappene (de 8 ) mister det som er lagret, du mener ? I såfall må du begynne å sjekke hvilke brukeprofiler som er aktive, for presets følger profil...

Hei,
Hvordan sjekker jeg hvilken bruker profil som er aktive ?  (Jeg har brukt min nøkkel hele tiden, men min kone har brukt bilen innimellom med sin nøkkel).
Eller så gjelder det både de lagrede DAB kanaler og presets på knapper (ikke listen over DAB/FM kanaler tilgjennelige).  Bilen har heller ikke vært inne til noen SW oppgraderinger.

Truls Martin

Nederst i innstillingsmenyen finner du profiler...

Jeg har valgt at profilvalg kommer opp hver gang vi starter. Særlig praktisk i X4en hvor også setene justeres :)

Ellers mye som følger bruker.. Speilinstilling, låsefunksjoner, lysinnstillinger, klimainnstillinger, lyd og annet

Sitat fra: tho-las på onsdag 24. februar 2016, klokken 08:34
Sitat fra: bromm på tirsdag 23. februar 2016, klokken 14:18
Sitat fra: tho-las på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:34
Noen andre som har opplevd at lagrede DAB stasjoner forsvinner ?  (Må legges inn helt på nytt).  Dette har skjedd et par ganger for meg og det begynner å irritere meg.

Bilen ble levert i August 2015.  Jeg har DAB+ (654) og Harman kardon (674) og Nav Proffessional (609)

Er ikke helt sikker på hva du mener med dette, egentlig ? DAB-kanalene ajourføres i lista hele tiden ettersom hvert "esemble" er tilgjengelig. Norgespakken er f.eks tilgjengelig stort sett overalt, mens lokale ensembler har en geografisk yttergrense som kan by på problemer hvis denne krysses ofte. Eller er det at preset-knappene (de 8 ) mister det som er lagret, du mener ? I såfall må du begynne å sjekke hvilke brukeprofiler som er aktive, for presets følger profil...

Hei,
Hvordan sjekker jeg hvilken bruker profil som er aktive ?  (Jeg har brukt min nøkkel hele tiden, men min kone har brukt bilen innimellom med sin nøkkel).
Eller så gjelder det både de lagrede DAB kanaler og presets på knapper (ikke listen over DAB/FM kanaler tilgjennelige).  Bilen har heller ikke vært inne til noen SW oppgraderinger.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Jone

Sitat fra: tho-las på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:34
Noen andre som har opplevd at lagrede DAB stasjoner forsvinner ?  (Må legges inn helt på nytt).  Dette har skjedd et par ganger for meg og det begynner å irritere meg.

Bilen ble levert i August 2015.  Jeg har DAB+ (654) og Harman kardon (674) og Nav Proffessional (609)
Jepp, har vært sånn på min siden den ble levert (2 år siden). Mister radiopresets og snarveier på nummertastene. Har samme spec og i tillegg Comfort Access, og bruker begge nøklene aktivt. Kan virke som det har en sammenheng med hvilken nøkkel som låser opp hvilken dør. Nesten umulig å finne ut av, har vært sånn på alle 3 (4?) softwareversjonene jeg har hatt på bilen. Har lagt det frem for Bavaria Stavanger, men de trekker bare på skuldrene og skylder på software. Jeg er egentlig enig med dem, og lever med det selv om det er irriterende.

Sveinse

Fikk denne meldingen opp i helgen.
Bavaria kjenner til dette som software bug.
Ny software kommer i mars/april,
så da fikk jeg time 11 april for oppdatering

torber

Fant ikke noe om varmeappartet i forumet, men på vår i3 har det slått seg av og kun viften som går. Uansett hva en gjør med Comfort modus eller temperatur så er det kun iskald luft. Det nytter ikke å slå av/på bilen, men en må faktisk gå ut og låse bilen! Deretter funker det igjen. Det skal iflg. Bavaria Hgsd komme en ny software i mnd-skiftet mars/april som skal fikse Drive Train feilen og muligens også dette her...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA