Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

FrodeJ

Sitat fra: torber på tirsdag 08. mars 2016, klokken 13:58
Fant ikke noe om varmeappartet i forumet, men på vår i3 har det slått seg av og kun viften som går. Uansett hva en gjør med Comfort modus eller temperatur så er det kun iskald luft. Det nytter ikke å slå av/på bilen, men en må faktisk gå ut og låse bilen! Deretter funker det igjen. Det skal iflg. Bavaria Hgsd komme en ny software i mnd-skiftet mars/april som skal fikse Drive Train feilen og muligens også dette her...
Opplevde det samme etter at jeg fikk ny programvare for et par uker siden. Det var da et par turer der det kun blåste kald luft, men på neste tur fungerte varmen igjen. Etter disse to tilfellene har varmen fungert så vidt jeg har kjent. På verkstedet fant de ingenting galt.

Thornado

Vi har hatt bilen i akkurat to år og snart rundet 60000km. Bilen er perfekt og husholdningens suverent mest brukte! 745'n min stor stort sett og støver...
Har hatt fint lite problemer med bilen, bortsett fra det venstre støtdemperlageret, som begynte å lage en ulyd for en tid tilbake siden. Nytt er bestilt, da bilen nettopp var inne til service. Byttes naturligvis på garanti! Forøvrig meget fornøyd med servicepakken vi kjøpte (inntil 4 år/12000km) for 6700kr. Først service koster vel ca 6100kr.
'14 BMW i3
'91 BMW 735i
'02 BMW 745i
'87 Toyota Hilux
'02 KTM 640 LC4 SuperMoto

scopas

Jaja da var det min tur.Når jeg tykket på start/stop knappen kom det masse feilmeldinger.Bilen låste driverket og det endte med å tilkalle Viking for å få den på verksted.Bilen har nå gått 5000km.
Venter nå spent på hva problemet er.ligger med noen bilder.
2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

bromm

Du bør endre språk til noe annet enn "Norsk" for å kunne skjønne det der - makan til dårlige oversettelser finnes faen ikke  ;D ;D ;D

EinarV

Jeg fikk omtrent det samme, men på engelsk, hos meg var det en ABS sensor. Jeg kjører rundt med alle disse meldingene nå, og må gjøre det frem til den nye sensoren kommer fra Tyskland om 1,5uke...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

scopas

Kontaktet verksted i dag med spørsmål om status på bilen siden bilen har stått der i en uke i dag.
Fikk beskjed om at ELMOTOREN måtte byttes.Syntes no det er rart siden bilen ikke har gått mer en 5000km
Bilen bled levert 1/12-2015
Jeg trodde nå at jeg hadde kjøpt en premium bil til kona da  :o
2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

bromm

Sitat fra: scopas på tirsdag 19. april 2016, klokken 22:40
Kontaktet verksted i dag med spørsmål om status på bilen siden bilen har stått der i en uke i dag.
Fikk beskjed om at ELMOTOREN måtte byttes.Syntes no det er rart siden bilen ikke har gått mer en 5000km
Bilen bled levert 1/12-2015
Jeg trodde nå at jeg hadde kjøpt en premium bil til kona da  :o

Dette høres veldig merkelig ut og du blir med det den absolutt første og eneste jeg har sett/hørt om, med motorbytte på i3. Mulig teknikeren(e) står fast litt med akkurat din bil... Det er godt mulig (og det passer bedre med feilmeldingene også), at det bare er en ABS-sensor som EinarV nevnte...

LMOR

Eller rotasjons-sensoren som jeg hadde problemer med et par ganger før de fikk fikset det.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

scopas

Motoren ble bestillt i går og med 3 dagers levering så håper jeg at jeg får bilen tilbake mandag eller tirsdag.
2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

scopas

Siste nytt i saken.Fikk tlf fra verksted om at de har fått elmotoren,men fikk da et problem.De har ikke godkjente mekanikere/teknikere som kan gjøre den operasjonen pga høyspenten batteri og dermed måtte bestille en tekniker fra BMW og han skulle komme den 28/4 og da skulle jeg få igjen bilen ca 2/5. ::)
2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

Trond.m

@scopas. Kan være interessant å se hva sluttregningen blir for denne reparasjonen. På en 5-6 år år gammel bil ville den kanskje ikke vært lønnsom ?

Ingeniøren

Sitat fra: TM på lørdag 23. april 2016, klokken 07:12
@scopas. Kan være interessant å se hva sluttregningen blir for denne reparasjonen. På en 5-6 år år gammel bil ville den kanskje ikke vært lønnsom ?

Så lenge det går på garanti så får han vel ikke tilgang til denne....

For øvrig holder vel BMW høy kvalitet, så det er nok en fabrikasjonsfeil som viste seg raskt - greit,  men man vet jo aldri når damer kjører  :D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bromm

Sitat fra: scopas på lørdag 23. april 2016, klokken 02:07
Siste nytt i saken.Fikk tlf fra verksted om at de har fått elmotoren,men fikk da et problem.De har ikke godkjente mekanikere/teknikere som kan gjøre den operasjonen pga høyspenten batteri og dermed måtte bestille en tekniker fra BMW og han skulle komme den 28/4 og da skulle jeg få igjen bilen ca 2/5. ::)

Du har nok ganske sikkert dratt til FEIL verksted, scopas  ::) Alle i3 skal håndteres av spesial-sertifiserte og spesialtrenede verksteder. De kalles i-Agenter. Hvis du har oppsøkt et verksted som ikke har spesialtrenede teknikere (og det inbefatter selvfølgelig arbeid på høyspent), så tviler jeg på at BMW vil dekke reparasjonen på garantibetingelser... Men dette er jo litt interessant, for det kan se ut som en historie fra USA, hvor alle sliter med at verkstedene ikke har peiling på i3. Og som sagt tidligere så er det veldig besynderlig at du er den ENESTE i hele verden som har fått feil på selve traction-motoren (hvis det i det hele tatt er riktig diagnostisert, da ;) )

scopas

Verkstedet er Bmw sitt (Jæger sentrum)Jeg syntes også at det er rart at ELmotoren er røket,men har mine tvil.Forøvrig så spurte jeg om hvor mange mekanikere/teknikere de hadde på verkstedet som hadde peiling på i3 var svaret 2.
2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

Trond.m

Man skal vel få en kopi av fakturaen på utførte arbeider, selv om det dekkes av garantien. Det har jeg da sett hos blant annet Mercedes. Det er jo litt interessant hva bytte av motor koster på en i3. En bekjent av meg byttet motor 2 ganger i løpet av et år på en Focus på grunn av en produksjonsfeil på en slange til kjølesystemet. Det ble en kostbar slange  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA