Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

Tai

Er det noen her som har fått kameraet sitt montert hos Bilkomponenter på Kløfta? Jeg og en kamerat lurer på å ta turen fra bergen over og få montert.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ihlhaug

Sitat fra: Tai på torsdag 23. april 2015, klokken 23:48
Er det noen her som har fått kameraet sitt montert hos Bilkomponenter på Kløfta? Jeg og en kamerat lurer på å ta turen fra bergen over og få montert.

Tai
Jeg kan hjelpe deg i Bergen hvis du har sikkerhetspakke. Hvis ikke tar det for lang tid til at jeg gidder ;)
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Pompel

Sitat fra: Tai på torsdag 23. april 2015, klokken 23:48
Er det noen her som har fått kameraet sitt montert hos Bilkomponenter på Kløfta? Jeg og en kamerat lurer på å ta turen fra bergen over og få montert.

Tai
FYI, Bilkomponenter på kløfta = F_P her på forumet ;)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Tai

Sitat fra: ihlhaug på fredag 24. april 2015, klokken 00:16
Jeg kan hjelpe deg i Bergen hvis du har sikkerhetspakke. Hvis ikke tar det for lang tid til at jeg gidder ;)

Tusen takk for tilbudet. Desverre har jeg ikke sikkerhetspakken så det blir nok tur over fjellet på meg. Ikke lei meg for det, helt okei med en langtur i bilen ;D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Tai

Spørsmål angående montering:
Jeg vil at kameraet skal kunne registrere skader og bevegelse når bilen er parkert. Da må det jo ha konstant 12v tilkobling. Risikoen er jo at man tapper 12v batteri og ikke får start på bilen. Så da må jeg jo ha en strømvakt?
Hvor er det beste stedet å hente strøm til kameraene? Er det noen steder en absolutt bør unngå å røre?

Takk
Tsi
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Haldenser

12 volt batteriet toppes hele tiden opp av hovedbatteripakken i bilen, så det bør man ikke være bekymret for.
Hvor man henter konstant 12 volt er nevnt i flere poster i denne tråden. Siden du ikke har sikkerhetspakken er inne fra hanskerommet det greieste ser det ut til. F_P har i alle fall god erfaring med dette, så kan sikkert få noen tips fra han.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

cairnz

Er det noen sjapper i norge som selger OBD-II-kontakter løst, eller disse "Memory saver" til en rimelig penge? Har mest lyst å bruke denne porten for strøm til dashcam, ref DIY-en på Teslarati..
Elbilist

Tai

Det er F_P som skal montere for meg, jeg bare sikrer meg info i tilfelle det trengs  :). Du sier at 12v batteri blir fyllt opp av hovedbatteriet, skjer det selv når bilen er parkert? Hva hvis den er parkert i en uke eller to?


Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Trustno1

Sitat fra: Tai på onsdag 29. april 2015, klokken 11:58
Det er F_P som skal montere for meg, jeg bare sikrer meg info i tilfelle det trengs  :). Du sier at 12v batteri blir fyllt opp av hovedbatteriet, skjer det selv når bilen er parkert? Hva hvis den er parkert i en uke eller to?


Tai

Det skjer selv når bilen er parkert ja. Kan ganske enkelt observeres om man har VisibleTesla. Der ser man at strømtrekket fra hovedbatteriet øker ved jevne mellomrom, altså vedlikeholdslading av 12v batteriet :)

sn0le

Hvis ikke 12V batteriet fikk påfyll så ville bilen ha gått strømtom siden datamaskinen i bilen bruker strøm. ;)
BB parkerte vel sin i 2-3 uker i fjor i januar uten at det gikk galt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

berry89

Har fått et lite problem, men veldig irriterende. Har skrudd av alle lydvarslinger på min Blackvue 650-2ch. Men allikevel ved hardt pådrag, hull i veien, fartsdempere og slikt så kommer det et dobbeltpip fra kamera - regner med at det er varsling for en hendelse, da det lagrer seg som event på minnebrikken. Noen som har opplevd det samme og har en løsning?

sn0le

Du kan slå av den lyden for event.
Valget heter noe sånt som "Starting Event Recording (Beep)".
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

berry89

Har gjort det, derfor jeg skrev "Har skrudd av alle lydvarslinger..." Er ikke noe mer jeg kan få skrudd av, satt volumet til 0 også, enda så vil den ikke holde kjeft -.-

F_P

Har du husket å ta strømmen på kameraet etter at du endret innstillingene?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sn0le

#494
Godt poeng F_P.
Har lagt merke til på mitt 650 og på de andre kameraene jeg har montert nå at det tar lang tid fra du trykker "save" på telefonen til det kommer opp en boks som faktisk minner deg på om at kameraet må restartes før endringene trer i kraft.
Tipper det er lett å gå ut av innstillingene før man får opp den boksen hvis man ikke er veldig tålmodig.

Hvis man oppdaterer firmware så får man noen ekstra småfunksjoner samt at kameraet da restarter seg selv når man endrer oppsettet via tlf. Da slipper man å nappe ut strømmen for å restarte kameraet.

Selv har jeg den event-beep'en på for da skjønner jeg når en event har blitt trigget. Hvis det skjer under normal kjøring så er kameraet stilt for følsomt. Da bruker jeg den avanserte funksjonen i viewer-softwaren der man kan se videoen og 3 grafer som viser utslag på de 3 forskjellige aksene. Da kan jeg finjustere slik at det vanlig kjøring ikke registreres som eventer.
Så det store spørsmålet, hvorfor gidde? Rett og slett fordi at det er lettere å finne en video fra f.eks en nødbremsing eller unnamanøvrering man måtte gjøre når man kan filtrere vekk Parkerings- og Normal-opptakene på telefonen når man leter etter rett filmsnutt. :)
I beste fall så har man kun èn snutt som er merket med E (event).
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA