Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ny tesla nå eller vente?

Startet av Tesla2702, fredag 19. oktober 2018, klokken 13:25

« forrige - neste »

OhmPaPa

Hadde du kjørt en ICE så hadde jeg sagt løp og kjøp.

Siden du allerede allerede har en TMS så vil forbedringen du får ved å bytte være mye mindre. Så da koker det ned til hvor mye penger du syns det er OK å bruke på bil.

Din TMS vil være en super bil i mange år til. Men har du stor glede av å få de forbedringene som er kommet og syns det er verdt pengene så hvorfor ikke?

krl

Hvis du har dobbeltlader (22 kW) og skinn-interiør, så får du ikke dette på ny bil. Der er det ca. 16 kW maksimum + plastseter  :-1:

MeTesla

Jeg hadde min 2015 S85D inne på service/rep uka før høstferien. På Skøyen har de nok å gjøre så jeg endte opp med en lånebil - Model S P100D. Denne hadde jeg flere dager, inklusive en tur til fjells.

Den nye midtkonsollen er fin. Men "hullet" fremme i min S er også praktisk å ha ting i. USB og koppholdere bak ble satt pris på av de som satt bak.

Til å begynne med så ble jeg overrasket over at det ikke var mer forskjell på støyisoleringen. Jeg hadde mine egne vinterdekk på så det var ikke noe med dekkene eller felgene. Men etterhvert tror jeg at jeg var enig med meg selv om at det er LITT mindre støy i den nye. Og det er bra.

Innekimaet var veldig bra med det nye filteret. Man merker ingen ting til eksos inne i tunneller, selv bak semitrailere som oser diesel i 7% stigning (før jeg kjørte forbi...). Kostnaden er merkbart mindre plass der fremme.

Min AP1 vs denne AP 2,5 synes jeg ble mye likt. Men definitivt ikke bedre enn min gamle synes jeg. Og det er rart etter alle disse årene.

Jeg har NextGen interiør fremme og bak og de nye setene i bilen jeg hadde var jo nesten som disse. Dog litt mykere og ikke så sportslig polstret (spesielt bak). Frua satte veldig pris på mykere seter, helt frem til jeg fortalte hva det vil koste å oppgradere til ny.

Ytelsesmessig så var det jo stor forskjell. Men ikke så stor som jeg hadde trodd. Ble fort en vane og jeg tenkte ikke mer på det. Dermed var det ikke noe nedtur ytelsesmessig å få igjen min egen.

Jeg skal bytte ut min med en ny en gang. Men ikke ennå til det synes jeg forskjellene på min og ny er for små. Og jeg fikk nytt 4GLTE kort i min (da det gamle var røket) så dermed har jeg forberedt meg bedre på fremtiden også.

Klykken

Har samme mening som deg vedr 2015 s85d og 2018 100D og støy/komfort. Performance var moro den første tiden, men ikke noe "must have" etter at man hadde fått rast fra seg. Synes også setene før nextgen er bedre da man ikke blir like klam.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

o.b.lix

Sitat fra: MeTesla på søndag 21. oktober 2018, klokken 14:28
Min AP1 vs denne AP 2,5 synes jeg ble mye likt. Men definitivt ikke bedre enn min gamle synes jeg. Og det er rart etter alle disse årene.

Nettopp.

Og nå kommer AP3 snart, og da er det tilbake til start for en altfor lang periode.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øggen

Fra 1 November blir bilane ENDA meir idiotisk og limitert. Riktig vei å gå for å få opp effektiviteten, feil vei å gå for å selge bil.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

mthoring

Begynner å ta det litt vel langt nå ja! Vil tro flere valgmuligheter blir introdusert når kapasiteten tar seg opp. Lakkeringshallen er vel en kjent flaskehals.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

MrSegment

Velger å tolke dette i aller beste retning slik at vi som da har relativt nye og godt utstyrte TMS'er med valg som nå er borte sitter på en veritabel gullgruve når de skal selges igjen. Tjohoo! Porsche Taycan til far i 2019!  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA