Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software oppdatering

Startet av kimlillebo, onsdag 11. desember 2013, klokken 08:34

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: TesLars på onsdag 18. desember 2013, klokken 12:18
Sitat fra: D.O på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:36
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:33
Sitat fra: ebbrey på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:22
Er det bare meg som syns Tune in kvaliteten på lyd er mye bedre enn DAB?
Mitt inntrykk er litt varierende, men i hovedsak opplever jeg at nettradioen har bedre kvalitet enn DAB.

Litt artig at DAB har vært så ustabilt, for det har ført til at TuneIn i større grad blir brukt, og TuneIn er nå det foretrukne alternativet uavhengig av om de får DAB perfekt eller ei (men kan noen lære meg hvordan favoritter i TuneIn fungerer?)

Ellers må jeg si at anlegget etter en litt laber start nå tidvis virkelig imponerer! Fantastisk lyd!
Er enig, bruker TuneIn og er bra lyd etter jeg slo av Dolby og justerte ned mellomtone og litt i pluss på bass. Er det ikke bare å trykke på hjertet for å lagre en favoritt? Funker hos meg.

Fikk du altså bedre lyd etter at du slo av Dolby? Jeg opplever det motsatte på den typen musikk jeg pleier å høre på.
Ja vesentlig bedre. Mellomtone forvrengte og diskant ble slitsom. Bass var også mindre trykk i. Men du har kanskje litt luftigere lyd, som om at høytalerene står lengre fra deg med dolby
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Emilsen

Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen  respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob`en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på,  jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at  Visible Tesla har hatt kontakt fram til  kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.
Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

fredag

Sitat fra: Emilsen på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:16
Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen  respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob`en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på,  jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at  Visible Tesla har hatt kontakt fram til  kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.

Oppdatering av programvare har alltid stoppet lading for meg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Emilsen

Sitat fra: fredag på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:23
Sitat fra: Emilsen på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:16
Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen  respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob`en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på,  jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at  Visible Tesla har hatt kontakt fram til  kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.

Oppdatering av programvare har alltid stoppet lading for meg.

Forrige oppdatering hos meg gikk knirkefritt, lading tok seg opp igjen, så jeg var igrunn ubekymret denne gangen. Men den gang ei.
Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

Alfa Bergen

Sitat fra: fredag på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:23
Sitat fra: Emilsen på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:16
Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen  respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob`en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på,  jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at  Visible Tesla har hatt kontakt fram til  kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.

Oppdatering av programvare har alltid stoppet lading for meg.

Meg også. Derfor har jeg satt oppdateringene til kl 0400 om morgenen. Da er i alle fall bilen ferdig ladet.

Jeg fikk .30 installert i natt, og i dag fungerte DAB uten problemer i de 35 kilometerne jeg har til jobb. For første gang slapp jeg å bli tvangsoverført til "Klem FM" og "Radio Rock".
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

jkirkebo

Sitat fra: Emilsen på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:16
Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen  respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob`en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på,  jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at  Visible Tesla har hatt kontakt fram til  kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.

Det viktigste tipset mhp. oppdateringer er nok å IKKE ha UMC tilkoblet mens man oppdaterer. Andre ladeløsninger, som Salto eller ZCW, fungerer fint under oppdateringer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Sitat fra: fredag på fredag 13. desember 2013, klokken 14:09
Etter siste oppgradering skifter lydanlegget på egen hånd fra blåtann streaming fra Spotify på iPhone til p4 på DAB. Utrolig irriterende. P4 er irriterende i seg selv, men å få musikken avbrutt av P4 med 2-3 ganger så høyt volum er nesten trafikkfarlig.

Etter nattens oppdatering funker DAB igjen for meg.

Fremdeles dårlig brukergrensesnitt på DAB, displayet skifter litt mellom å vise Alltid Nyheter som DAB på kanal 0.0, 12D og FM, presets virker ikke alltid, og fremdeles litt spraking i høyttalerne, men alt i alt ganske funker DAB nå ganske bra.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Emilsen

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:32
Sitat fra: Emilsen på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:16
Etter oppdatering til .30 i natt fikk jeg meg en overaskelse da jeg skulle starte forvarming via app. Ingen  respons. Vel, går ut til bilen, håndtakene kommer ikke ut og jeg må trykke på fob`en for å få opp døra. Vel inne i bilen er alt dødt. Ingen skjermer kommer på,  jeg forsøker med bremsepedal, gå ut og inn, og konstaterte at de nå var min tur til å oppleve 12v problemer. Men plutselig er det noe som tikker og Teslalogoen kommer opp i begge display, bilen klager på lav 12v, men våkner til liv og alt er tilsynelatende ok. Jeg kjører Visible Tesla 24/7 og etter og ha tittet på grafene kuttet den lading nøyaktig kl. 0100 da den startet oppdatering. Lading tok seg aldri opp igjen etter dette. Kan også se at  Visible Tesla har hatt kontakt fram til  kl. 0700, etter dette er det intet. Forbanner meg over UMC, hadde jeg vært litt senere ute så hadde den ikke våknet. Fra nå av kjøres oppdateringer enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden slik at jeg faktisk kan følge med på om det går noe galt i forbindelse med lading.

Det viktigste tipset mhp. oppdateringer er nok å IKKE ha UMC tilkoblet mens man oppdaterer. Andre ladeløsninger, som Salto eller ZCW, fungerer fint under oppdateringer.

Jepp, takk, det er nok det man må gjøre frem til disse problemene (les UMC) er historie.  :)
Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

Neemaz

Sitat fra: rklokk på onsdag 18. desember 2013, klokken 11:32
Sitat fra: Jimpec på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:31
Etter .30 oppdateringen har i alle fall min DAB gått helt bananas. Den har køddet en del tidligere men i dsg måtte jeg bare slå den av rett og slett. Den restarter og bytter kanal i ett kjør. Nå har den fått KlemFM som favoritt. Før var det #Rock.

Har du forsøkt å skru av "Use Strongest Frequency" på DAB-radioen? Jeg har etter tips skrudd denne av og opplever at DABen er helt stabil. Jeg mister av og til signal i garasjen på jobb (under bakken) og i noen tunneler, men er stabil ellers.

"Use strongest frequency" har jeg aldri sett i bilen, hvor finner jeg denne innstillingen?  Litt lei KlemFM nå..

eclipse

Sitat fra: Neemaz på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:49
Sitat fra: rklokk på onsdag 18. desember 2013, klokken 11:32
Sitat fra: Jimpec på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:31
Etter .30 oppdateringen har i alle fall min DAB gått helt bananas. Den har køddet en del tidligere men i dsg måtte jeg bare slå den av rett og slett. Den restarter og bytter kanal i ett kjør. Nå har den fått KlemFM som favoritt. Før var det #Rock.

Har du forsøkt å skru av "Use Strongest Frequency" på DAB-radioen? Jeg har etter tips skrudd denne av og opplever at DABen er helt stabil. Jeg mister av og til signal i garasjen på jobb (under bakken) og i noen tunneler, men er stabil ellers.

"Use strongest frequency" har jeg aldri sett i bilen, hvor finner jeg denne innstillingen?  Litt lei KlemFM nå..

Under Control-Settings-Media appen

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Hellemann

Jeg fikk streng beskjed om å kjøre oppdateringer UTEN at lading var på, men at bilen børe ha en del strøm på batteriet før oppdatering starter.

Det har jo haglet med oppdateringer den siste tiden, og jeg har vært "tro" mot dette. Har ikke hatt problemer med 12v siden jeg fikk bilen (altså første dag, 26.11.13).
#2581- kanskje til jul??

bb

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 13:56
Har oppdatert i dag, men ikke vært ute og kjørt ennå. Men jeg ser at "Ideal Range" har økt fra 344 km til 349 km. Kan dette ha noe med oppdateringen å gjøre?  ??? (Rated og Estimated har jeg ikke fulgt med på...)
Ideal range har vært stabil på 344 siden jeg fikk bilen (har nå rundet 10.000 på km telleren)
Jeg ser at du har satt charge limit til 90 % som er default. Da jeg snakket med Tesla tech support sa mannen at jeg burde sette til 80 %. Har det virkelig så mye å si for levetiden at jeg lader til 90 % i stedet for 80 %?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

ebbrey

Kan ikke ha noe å si. Da får tesla endre slideren ned fra 90% på¨daily. Jeg lader selv til 90% og kommer til å fortsette med det.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

turbolurbo

Sitat fra: Hellemann på onsdag 18. desember 2013, klokken 15:47
Jeg fikk streng beskjed om å kjøre oppdateringer UTEN at lading var på, men at bilen børe ha en del strøm på batteriet før oppdatering starter.

Ssamme melding fikk jeg fra Tesla Trondheim også.
2019 TM3P

Lanber

80 vs 90% 

1 års levetid ekstra på batteriene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA