Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alt du ikke visste om din Model S

Startet av D.O, onsdag 08. januar 2014, klokken 20:04

« forrige - neste »

D.O

Har vært postet før, men her er en oppdatert versjon: http://geremology.com/files/Tesla%20Model%20S%20Tips%20and%20Tricks%20010514.pdf

Lærte noe nytt om luftspjeldene... Still dem helt mot vindu og de stenges. Samme i baksetet.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman


valvolainen

aaah. søren klype.
Derfor jeg dryser på armene. Har dratt de helt mot vinduet men klarer ikke få noe særlig luft dit:(

trygvelo

Sitat fra: valvolainen på onsdag 08. januar 2014, klokken 21:17
aaah. søren klype.
Derfor jeg dryser på armene. Har dratt de helt mot vinduet men klarer ikke få noe særlig luft dit:(

+1   :-[

D.O

Løsningen på lite luft til baksetet ordnet seg ved å stenge de to i midten fremme og åpne dem bak. Lærer noe nytt hver dag. I går lærte jeg om aluminiumsfolie  ::)
http://youtu.be/aGiPh_UPzEw
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ELTesla


RSandven

Liten ting: Alltid vant med å touche bremsen når jeg går fra R til D. Men på Model S trenger man ikke det :)
Man kan bare kaste den rett i D.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Øyvind.h

Sitat fra: RSandven på fredag 10. januar 2014, klokken 08:03
Liten ting: Alltid vant med å touche bremsen når jeg går fra R til D. Men på Model S trenger man ikke det :)
Man kan bare kaste den rett i D.
Ja det er veldig behagelig når man manøvrerer eks på parkeringsplasser etc :)

Det eneste jeg har merket meg er at man da blir kjappere i manøvrene. Om du ikke merker deg at bilen faktisk bytter fra R til D så kan du risikere å gi bra gass bakover (eller forover om du skulle fra D til R). For bilen er da allerede i godt driv den veien du ikke skal kjøre, noe som ikke ville vært tilfelle om man trykket på bremsen til stillstand. Det kan gå galt avsted på en parkeringsplass, men så lenge man har det i bakhodet så går det bra! Kun en bom fra min side så langt, og nå er jeg mer bevisst på dette.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: valvolainen på onsdag 08. januar 2014, klokken 21:17
aaah. søren klype.
Derfor jeg dryser på armene. Har dratt de helt mot vinduet men klarer ikke få noe særlig luft dit:(
Tullete funksjon. Kutter jo luften når man prøver å rette dysene mot sidevinduene. Vil jo så gjerne styre mest mulig varmluft dit ved forvarming slik at vindu og dør tines løs så fort som mulig....

Chlangum

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. januar 2014, klokken 09:17
Sitat fra: RSandven på fredag 10. januar 2014, klokken 08:03
Liten ting: Alltid vant med å touche bremsen når jeg går fra R til D. Men på Model S trenger man ikke det :)
Man kan bare kaste den rett i D.
Ja det er veldig behagelig når man manøvrerer eks på parkeringsplasser etc :)

Det eneste jeg har merket meg er at man da blir kjappere i manøvrene. Om du ikke merker deg at bilen faktisk bytter fra R til D så kan du risikere å gi bra gass bakover (eller forover om du skulle fra D til R). For bilen er da allerede i godt driv den veien du ikke skal kjøre, noe som ikke ville vært tilfelle om man trykket på bremsen til stillstand. Det kan gå galt avsted på en parkeringsplass, men så lenge man har det i bakhodet så går det bra! Kun en bom fra min side så langt, og nå er jeg mer bevisst på dette.

Mener å huske å ha lest ett sted at det er en hastighetsbegrensning på denne funksjonen.
Mao. man kan ikke sjalte fra D til R i høyere hastigheter. Stemmer ikke det?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Chlangum

Sitat fra: Muffinman på fredag 10. januar 2014, klokken 21:53
Sitat fra: valvolainen på onsdag 08. januar 2014, klokken 21:17
aaah. søren klype.
Derfor jeg dryser på armene. Har dratt de helt mot vinduet men klarer ikke få noe særlig luft dit:(
Tullete funksjon. Kutter jo luften når man prøver å rette dysene mot sidevinduene. Vil jo så gjerne styre mest mulig varmluft dit ved forvarming slik at vindu og dør tines løs så fort som mulig....

Det blir vel egentlig ikke riktig?? (korriger meg gjerne hvis jeg er helt på bærtur!)

Rent teknisk når du skyver hendelen helt til siden så lukkes spjeldene. Ved å ta hendelen litt tilbake så åpnes spjeldene litt og dirigerer luften rett til siden. Omtrent som et helt vanlig dyse med den tillegsfunksjonen at du kan skyve spjeldene så langt at de sperrer helt for luften.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Muffinman

Blåser ikke på vinduene i den stillingen, heller rett bakover paralellt med dem. Ville fått bedre effekt om man kunne rette luftstrømmen mer mot vinduene.

laumb

Jeg har min rettet mot vinduet, men stoppet det akuratt i det jeg kjenner litt motstand/spjeldet er på vei til å lukke seg. Det gir kjapp avdugging sammen med dobbeltklikk på luft-foran-knappen.

Havebigfun

Sitat fra: Chlangum på fredag 10. januar 2014, klokken 21:58
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. januar 2014, klokken 09:17
Sitat fra: RSandven på fredag 10. januar 2014, klokken 08:03
Liten ting: Alltid vant med å touche bremsen når jeg går fra R til D. Men på Model S trenger man ikke det :)
Man kan bare kaste den rett i D.
Ja det er veldig behagelig når man manøvrerer eks på parkeringsplasser etc :)

Det eneste jeg har merket meg er at man da blir kjappere i manøvrene. Om du ikke merker deg at bilen faktisk bytter fra R til D så kan du risikere å gi bra gass bakover (eller forover om du skulle fra D til R). For bilen er da allerede i godt driv den veien du ikke skal kjøre, noe som ikke ville vært tilfelle om man trykket på bremsen til stillstand. Det kan gå galt avsted på en parkeringsplass, men så lenge man har det i bakhodet så går det bra! Kun en bom fra min side så langt, og nå er jeg mer bevisst på dette.

Mener å huske å ha lest ett sted at det er en hastighetsbegrensning på denne funksjonen.
Mao. man kan ikke sjalte fra D til R i høyere hastigheter. Stemmer ikke det?
stemmer- da får du bare en "pling-pling" feilmelding

D.O

Har aldri hatt problemer med dug eller slik og Teslan er den beste bilen jeg har hatt når det gjelder varmeapparat. Funksjonen til spjeldene er vel ikke slik at disse går så langt at de stenges, men skyver du hendelen helt til siden er der en annen funksjon som stenger lufta inne i huset til ventilen. Ligger detaljert Tesla patent med beskrivelser for dette spjeldet på nettet.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA