Ny software oppdatering

Startet av kimlillebo, onsdag 11. desember 2013, klokken 08:34

« forrige - neste »

Høgis

Jeg har fremdeles 5.8 (1.49.24) og har ikke fått melding om oppdatering. Klokke tegnet for oppdatering vises heller ikke. Noen som vet hvordan man da får oppdatert i dette tilfellet? Bilen har grei 3g dekning.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

sindrej

må nok bare vente .. på en tidligere oppdatering gikk det sikkert to uker før jeg fikk, kontra de første jeg las om.

erot

Sitat fra: bb på torsdag 12. desember 2013, klokken 15:32
Jeg kan bekrefte at very high går til 15 km/t og high går til 30 km/t. Testet i går. Jeg mener at very high før update bare gikk i gangfart, dvs. ca. 7 km/t.

Det er low som bare går til 7. High til 15 og very high til 30 (på eldre versjoner også).

Lokführer

Hørte på musikk fra mobilen i dag, så byttet den plutselig til DAB #rock av egen vilje.. Har ikke skjedd før.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

FThorsen

Sitat fra: Lokführer på fredag 13. desember 2013, klokken 01:33
Hørte på musikk fra mobilen i dag, så byttet den plutselig til DAB #rock av egen vilje.. Har ikke skjedd før.

Har opplevd mange ganger at den plutselig bytter til #Rock. Tror de må ha betalt Tesla bra for den "featuren" ;)
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

jkirkebo

Sitat fra: fthorsen på fredag 13. desember 2013, klokken 03:06

Har opplevd mange ganger at den plutselig bytter til #Rock. Tror de må ha betalt Tesla bra for den "featuren" ;)

Jeg kan betale litt jeg også, om de velger en annen "standardkanal" ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Cato76

TuneIn radioen har begynt å leve sitt eget liv etter oppdateringen... Kanalene skifter av seg selv, går 2-3 minutter mellom hvert skift ???

(bruker TuneIn 90% ~ ellers DAB/FM)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

El-boy

Sitat fra: Høgis på torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14
Jeg har fremdeles 5.8 (1.49.24) og har ikke fått melding om oppdatering. Klokke tegnet for oppdatering vises heller ikke. Noen som vet hvordan man da får oppdatert i dette tilfellet? Bilen har grei 3g dekning.
Tror du skal være fornøyd med den versjonen du har foreløpig. Radioen lever sitt eget liv etter oppdatering...

fredag

Etter siste oppgradering skifter lydanlegget på egen hånd fra blåtann streaming fra Spotify på iPhone til p4 på DAB. Utrolig irriterende. P4 er irriterende i seg selv, men å få musikken avbrutt av P4 med 2-3 ganger så høyt volum er nesten trafikkfarlig.

Etter forrige oppdatering skiftet DAB over til P4 hvert 2-5 minutt, men det skjedde i det minste kun da jeg var inne i DAB modus, slik at jeg kunne i hvert fall høre på Spotify via iPhone uten problemer.

Har ikke fått testet om bilen nå klarer å lade på 3x32A igjen, eller om den fremdeles er begrenset til 3x26A.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Amper

hmmm kanskje det har noe med fredag den 13ende å gjøre..
P85D :o)

D.O

Har dere raportert feilene inn til Tesla? Tror mange klager her uten å si fra til dem som kan ordne dette.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jkirkebo

Sitat fra: fredag på fredag 13. desember 2013, klokken 14:09
Har ikke fått testet om bilen nå klarer å lade på 3x32A igjen, eller om den fremdeles er begrenset til 3x26A.

Min er ihvertfall fortsatt begrenset til 3x26A. Måtte stå 1,5 time og lade på stolpe 30 på Strømmen Storsenter i dag da alle de 4 ladeplassene i Lillestrøm var opptatt kl. 05.00 på morgenen :(

Fikk ladehastighet 84km/t (typical) da det er god spenning der (234V under full belastning). Fortums RFID-brikke virket ihvertfall strøkent mhp. åpning av ladestolpen.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Maartensommer

Sitat fra: bb på onsdag 11. desember 2013, klokken 23:26
Fillern :P
Det er fortsatt 15 og 30. Jeg trodde det var det de fikset. Jeg tror fiksen er high speed og low position da. Jeg klarte å få bilen i low på 110 km/t. Jeg prøvde ikke lenge nok til å prøve 100 km/t eller lavere. Takk for svar :)

Edit: Nevermind. Jeg oppdaget at det jeg fant ut var en gammel bug som har vært kjent lenge. Jeg har ikke gjort hjemmeleksa mi.

Jeg får ikke bilen i low.  Prøvde i 110kmt og 140kmt.......

Birger

Sitat fra: fthorsen på fredag 13. desember 2013, klokken 03:06

Samme her, men jeg regner det som en feature. Det er jo en bil som ..... rocker.... :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Høgis

Sitat fra: El-boy på fredag 13. desember 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Høgis på torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14
Tror du skal være fornøyd med den versjonen du har foreløpig. Radioen lever sitt eget liv etter oppdatering...

Etter det jeg leser i denne tråden, er det nok lurt at jeg venter ja.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA