Ny software oppdatering

Startet av kimlillebo, onsdag 11. desember 2013, klokken 08:34

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: tk74 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:19
Jeg har akkurat gjort denne oppdateringen og får nå redusert hastighet på lading fra 3-fas 400V med SlimBox.
Reduksjonen kommer omtrent med en eneste gang før ladingen/Volt får stabilisert seg. Dvs. Nå får jeg kun ladet med 24A og ikke 26A som tidligere. Dette er alt for dårlig da jeg faktisk skulle kunne lade med 32A.....
Mitt råd til dere som ikke har problemer med lading til det daglige er og ikke laste ned denne oppdateringen.

Denne kommer jeg ikke til å installere.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

OddB


Fortsetter det slik kan vi lade bilen med samme lader som mobilen...:P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Epleskreller

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 07. januar 2014, klokken 11:46
Sitat fra: tk74 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:19
Jeg har akkurat gjort denne oppdateringen og får nå redusert hastighet på lading fra 3-fas 400V med SlimBox.
Reduksjonen kommer omtrent med en eneste gang før ladingen/Volt får stabilisert seg. Dvs. Nå får jeg kun ladet med 24A og ikke 26A som tidligere. Dette er alt for dårlig da jeg faktisk skulle kunne lade med 32A.....
Mitt råd til dere som ikke har problemer med lading til det daglige er og ikke laste ned denne oppdateringen.

Denne kommer jeg ikke til å installere.

Samme her, denne lar jeg være. Har en SW som funker bra nå (droppet den før denne også)..

Noen som får lavere lading med Shuko? 11A??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Brede

Sitter i bilen og oppgraderer nå, skal sjekke schukolading etterpå. Skal tro om de har justert dimming av speil, fælt som elektrochromatikken leker seg under oppdatering.

OddB

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:38
Oppdateringen tok 20-30 min. Her er dagens release note:
Hadde det ikke vært bedre med å angi et visst spenningsfall(i prosent) enn å snakke om "Unexpected fluctuations" ?
Hva er akseptabelt spenningsfall i en krets ?

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Zneip

Spent på å se hvor mange av dere som oppgraderer som opplever at ladingen reduseres. Jeg kommer til å vente da jeg har Saltoboks med 32A enfas 230V. Synes at alle dere andre godt kan være "prøvekaniner"  ::) ;D
Nord Trøndelag | X90D

Epleskreller

Sitat fra: tk74 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:19
Jeg har akkurat gjort denne oppdateringen og får nå redusert hastighet på lading fra 3-fas 400V med SlimBox.
Reduksjonen kommer omtrent med en eneste gang før ladingen/Volt får stabilisert seg. Dvs. Nå får jeg kun ladet med 24A og ikke 26A som tidligere. Dette er alt for dårlig da jeg faktisk skulle kunne lade med 32A.....
Mitt råd til dere som ikke har problemer med lading til det daglige er og ikke laste ned denne oppdateringen.

Merkelig, reduksjon på 25% fra 26A er jo 19,5A.. Men her har du fått 25% reduksjon fra 32A (=24A) ser det ut til..

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Brede

Lader iallefall fortsatt 13A på schuko, men noe annet ville vel vært krise..

Kilroy

Lader nå på 10A på Shuko på jobben, ned fra 12A før. Skal teste hjemme ikveld og se om det også der har gått ned  :(
(dette er etter oppgraderingen idag til .57)

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 07. januar 2014, klokken 12:46
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 07. januar 2014, klokken 11:46
Sitat fra: tk74 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:19
Jeg har akkurat gjort denne oppdateringen og får nå redusert hastighet på lading fra 3-fas 400V med SlimBox.
Reduksjonen kommer omtrent med en eneste gang før ladingen/Volt får stabilisert seg. Dvs. Nå får jeg kun ladet med 24A og ikke 26A som tidligere. Dette er alt for dårlig da jeg faktisk skulle kunne lade med 32A.....
Mitt råd til dere som ikke har problemer med lading til det daglige er og ikke laste ned denne oppdateringen.

Denne kommer jeg ikke til å installere.

Samme her, denne lar jeg være. Har en SW som funker bra nå (droppet den før denne også)..

Noen som får lavere lading med Shuko? 11A??
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Cato76

Jeg har samme hastighet på jobben som tidligere (13A og 13,4 km/t)

Er også spent på om det er likt hjemme  :o
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Kallagtunet

Noen som har hatt "DAB" problemer før oppdatering som har fått noen forbedring eller forverring av det, ref feil og manngler tråden? Hvis ikke så er det ikke så mange oppsider med denne "oppdateringen".

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 02. januar 2014, klokken 12:24
En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter (noen opplever det samme med at spor skiftes ved avspilling fra USB) kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm
o   Tallene på utetemperaturmåler på stor skjerm blir borte
o   Varsellys for airbag lyser 2 sekunder på den lille skjermen foran fører
o   Kilometer teller på liten skjerm skifter til 0 km i ca 2 sekunder
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected kilometer skifter til 0 km i ca 2 sekunder   
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected distance fra average til instant
o   Stemningslys i dører blinker ett lite sekund
o   Stor skjerm reagerer ikke på input/trykking i de sekundene den "henger"

Ja jeg har meldt fra til tesla både i Norge og til EU gjengen.

shb

Lader fint med 32A med blått adapter.  Etter 57 oppdatering.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

OleJA

Dere som får redusert ladehastighet: Hvor stort er spenningsfallet fra like før bilen starter å lader (Dvs: 'Preparing to Charge', 0A V ___?) og til maks ladestrøm oppnås?

Roger (NO)

Jeg lader med 13A; 16km/hr etter oppdatering.
Nøyaktig det samme som før.
Shuko 230V TN-nett...

FThorsen

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 07. januar 2014, klokken 16:13
Jeg lader med 13A; 16km/hr etter oppdatering.
Nøyaktig det samme som før.
Shuko 230V TN-nett...

Samme her. Ser at volten hjemme er veldig stabil, for det meste på 220/221.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA