Ny software oppdatering

Startet av kimlillebo, onsdag 11. desember 2013, klokken 08:34

« forrige - neste »

Sponzo

Ser at Cato76 nevner at det nå igjen er ny software oppdatering tilgjengelig.

Jeg har fortsatt ikke oppgradert til versjonen før som ble sluppet litt før jul, dette pga det ikke var noen release notes med beskrivelse av hva oppdateringen inneholdt. Det hjalp heller ikke på det at så mange opplevde problemer med radio/usb/belysning så jeg har bare holdt meg unna.

Ble det noensinne offentliggjort noen release notes i etterkant?

Ut fra Cato76 sin post så manger det også release notes i siste nye versjon. Syntes dette er veldig dårlig politikk fra Tesla sin side da det bare skaper mistillid til noe som i utgangspunktet burde være en bra ting.

Jeg var utelukkende positiv til SW oppdateringer tidligere inntil de fjernet muligheten for low uten at dette var beskrevet i release notes.

Det idiotiske i dette er at jeg ikke nødvendigvis trenger "low" settingen men det er mer prinsippet om å fjerne funksjonalitet uten å informere, så da blir det bare til spekulasjon og mistillit hver gang det er en SW update.

Roger (NO)

Sitat fra: Sponzo på tirsdag 07. januar 2014, klokken 08:55
Ser at Cato76 nevner at det nå igjen er ny software oppdatering tilgjengelig.

Jeg har fortsatt ikke oppgradert til versjonen før som ble sluppet litt før jul, dette pga det ikke var noen release notes med beskrivelse av hva oppdateringen inneholdt. Det hjalp heller ikke på det at så mange opplevde problemer med radio/usb/belysning så jeg har bare holdt meg unna.

Ble det noensinne offentliggjort noen release notes i etterkant?

Ut fra Cato76 sin post så manger det også release notes i siste nye versjon. Syntes dette er veldig dårlig politikk fra Tesla sin side da det bare skaper mistillid til noe som i utgangspunktet burde være en bra ting.

Jeg var utelukkende positiv til SW oppdateringer tidligere inntil de fjernet muligheten for low uten at dette var beskrevet i release notes.

Det idiotiske i dette er at jeg ikke nødvendigvis trenger "low" settingen men det er mer prinsippet om å fjerne funksjonalitet uten å informere, så da blir det bare til spekulasjon og mistillit hver gang det er en SW update.
Dette er vel V.5.8.4 det er snakk om.
Kan lese om den her:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/25389-Firmware-5-8-4

Havebigfun

Ser ut som om de jobber videre med UMC-feilfunksjonen- man reduserer ladehastighet med 25% når man måler høye spenningssvingninger og håper antakelig at ladingen fortsettes og avsluttes "ukomplisert".

turfsurf

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:02
Ser ut som om de jobber videre med UMC-feilfunksjonen- man reduserer ladehastighet med 25% når man måler høye spenningssvingninger og håper antakelig at ladingen fortsettes og avsluttes "ukomplisert".

Tror denne funksjonen vil ha fint lite å si for UMC problematikken (12V, restart av lading) som oppleves her til lands...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Havebigfun

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:24

Tror denne funksjonen vil ha fint lite å si for UMC problematikken (12V, restart av lading) som oppleves her til lands...
UMC blir antakelig ikke bedre -det er jeg enig i. 12V problematikken ligger imidlertid i bilen og kan godt hende bedres/ rettes med den nye FW.
Estimert tid: 3 timer - det er en større oppgradering

Bonefish

Det er kanskje en følge av den siste brannen, der det ble brann i El anlegget i en garasje i USA?
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

fonberg

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:28
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:24

UMC blir antakelig ikke bedre -det er jeg enig i. 12V problematikken ligger imidlertid i bilen og kan godt hende bedres/ rettes med den nye FW.
Estimert tid: 3 timer - det er en større oppgradering

Estimert tid var 3 timer for *.30 også - men den oppdateringen tok under halvtimen i min bil.

Jeg er enig med de over her som mener at Tesla bør skjerpe sine "Release notes".
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Cato76

Oppdateringen tok 20-30 min. Her er dagens release note:

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

tk74

Jeg har akkurat gjort denne oppdateringen og får nå redusert hastighet på lading fra 3-fas 400V med SlimBox.
Reduksjonen kommer omtrent med en eneste gang før ladingen/Volt får stabilisert seg. Dvs. Nå får jeg kun ladet med 24A og ikke 26A som tidligere. Dette er alt for dårlig da jeg faktisk skulle kunne lade med 32A.....
Mitt råd til dere som ikke har problemer med lading til det daglige er og ikke laste ned denne oppdateringen.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Roger Kolbu

Sitat fra: tk74 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:19
Jeg har akkurat gjort denne oppdateringen og får nå redusert hastighet på lading fra 3-fas 400V med SlimBox.
Reduksjonen kommer omtrent med en eneste gang før ladingen/Volt får stabilisert seg. Dvs. Nå får jeg kun ladet med 24A og ikke 26A som tidligere. Dette er alt for dårlig da jeg faktisk skulle kunne lade med 32A.....
Mitt råd til dere som ikke har problemer med lading til det daglige er og ikke laste ned denne oppdateringen.
Og du får ikke justert den opp manuelt etterpå?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

tk74

Sitat fra: Roger Kolbu på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:29

NEI :-(
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

kjølholdt

vel får feil melding etter avsluttet lading, men kan utnutte blått adapter fullt ut.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OleJA

Hvilket spenningstap opplever du da fra 0A til 24A?

Har testet .57 med 32A enfase lading og jeg får fremdeles fulle 32A. Den 'nøler' riktignok litt rundt 26A før den fortsetter sakte til 32A.
Jeg har overdimensjonert kabelen til garasjen (10mm2). og har dermed kun 3-4V spenninsgfall fra ingen til full last - Kanskje det utgjør en forskjell?

t0ffluss

Sitat fra: tk74 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:33
Sitat fra: Roger Kolbu på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:29

NEI :-(

Nå kaster jeg bare ut noe her for å få diskusjonen i gang.. er ikke sikkert at dette er korrekt. Men kan en endre motstanden (resistoren) på pilot signalet for å "lure" ladingen til å øke strømstyrken? Det er mulig Tesla har gjort endringer i hvilken motstand som skal representere hvilken strømstyrke som det skal lades med..

igjen poengterer jeg at det jeg skriver kan være helt feil..

just a thought.

P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Griffel

Sitat fra: t0ffluss på tirsdag 07. januar 2014, klokken 10:50
igjen poengterer jeg at det jeg skriver kan være helt feil..
just a thought.
Overveiende sansynlig, spesielt siden det ikke er noen motstands-koding i pilot signalet.
Da tror mye heller på at det er Tesla finurlige spenningsfallkontroll som kan ha noe med dettte å gjøre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA