Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

jorkus

85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

D.O

Er som nevnt i nedre pakning vinduet fryser fast. Du får igjen døren ved å bøye vinduet, men er ikke spesielt skøy. Forvarmer ved slikt vær nå... Samme problem har en kompis med Audi S7

Glemte å si at jeg har fått min første feil. Parksensor virker ikke, har melding om å kontakte Tesla service. Har hatt det tidligere ved is på sensor, men bilen er isfri. Trolig har en sensor sluttet å virke. Evt hengt seg oppe. Har disse egen sikring? Reset...?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Roger Kolbu

Har hatt bilen i én måned nå. Lite feil å melde, men følgende har oppstått:

- Musikkanlegget hopper ofte fra spor til spor (eller starter på nytt) på musikk på ekstern disk. Og ofte hopper den over til radio. Avspilling fra iPhone via Bluetooth går som regel bra. Hender den stopper, men ikke ofte.

- Noen ganger dukker et rødt airbag-symbol (feilvarsling) opp i instrumentdisplayet. Samtidig nullstilles km-standen - og infoen om mediaavspillingen blir også borte. Ofte forsvinner ambient-belysningen samtidig (ser at lyset under armlenet på førersiden forsvinner).
Alt kommer tilbake igjen i løpet av 10 sekunder.

- Ambient-lyset under armlenet på høyre fordør virker ikke før man lukker opp den døra. Sært...
Har resatt alt, men ingen endring.

Ellers virker alt (så langt)!  :)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Kallagtunet

Liste oppdatert 31.12.13, lagt til nye innmeldte feil samt oppdatert og fjernet feil som er fikset

Øyvind.h

Denne kan fjernes:
- [Airbag-varsellampe som har blinket ved et par anledninger
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kallagtunet


Roger Kolbu

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:42
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:32
Denne kan fjernes:
- [Airbag-varsellampe som har blinket ved et par anledninger

Nei. Min gjør det daglig.
Ja, jeg nevnte også dette problemet senest klokken 11:04 i dag...
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Kallagtunet

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:32
Denne kan fjernes:
- [Airbag-varsellampe som har blinket ved et par anledninger

Har juster punktet og fjernet linken til din problembeskrivelse:

- Airbag-varsellampe blinker sporadisk (Se også punkt DAB radio/USB stik skifter kanal/spor sporadisk)

hhe

Kommet vann inn i soltaket. Har vasket bilen for hand ved flere anledninger uten problemer. Etter mye regn og vind 2.dag, var det fortsatt regn på hjemvei, ca 50km. Ved tre tilfeller kom vannet inn i venstre og høyre hjørne. Fler om har opplevd dette og evt hva som bør gjøres. Har informert Tesla...
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

OleJA

Da var det min tur med '12V battery low', heldigvis var det fremdeles liv i bilen :o
Kom nettopp hjem fra en 3dagers nyttårstur og Teslaen har vært hjemme alene.
Var jo klar over at en helst burde plugge ut ladekabel når man er borte lenge, men bilen hadde behov for strøm, og 3 dager er ikke så lenge, trodde jeg.
Bilen står fremdeles med 12V problem, og ladingen var trøblete å få igang igjen (dette pleier ikke være noe problem på min bil). Bør jeg nå kjøre en tur for å sikre meg at 12V batteriet lades igjen?
En interessant observasjon var at bilen bare mistet 1km siste 2 døgn den stod parkert. Hadde kontakt via mobil app etter et døgn, etter dette var det ikke mulig å få kontakt. Antar at den da har gått i en 'deep sleep'.

Moray

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:42
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:32
Denne kan fjernes:
- [Airbag-varsellampe som har blinket ved et par anledninger

Nei. Min gjør det daglig.

Denne har jeg også hatt ved flere anledninger.
S85

Roger (NO)

Sitat fra: Moray på onsdag 01. januar 2014, klokken 20:27
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:42
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:32
Denne kan fjernes:
- [Airbag-varsellampe som har blinket ved et par anledninger

Nei. Min gjør det daglig.

Denne har jeg også hatt ved flere anledninger.
Dette må være en SW bug.
Samtidig med Airbag lyset, så slukkes belysningen i dørene, KM-stand går til 0, Batterisymbolet på hovedskjermen blir blankt, internett radioen pauser streaming når airbag signalet forsvinner og alt det andre kommer tilbake.

Har dette daglig, og muloigens flest ganger når det er mørkt/skumring og bilen er i "nattmodus"...

AndersinOslo

Fikk "12v low" melding i dag, og påfølgende feil på lading. Trykket inn begge rullebryterne i rattet og fikk resatt deler av bilen. Feilmelding borte og den lader nå. Takk til forumet!

Jeg har kjørt veldig kort og lite siste dager, men varmet den opp veldig mye og ofte, pluss lekt litt med appen og slikt. Pluss at den stod tilkoblet men ikke ladet.

Er det slik at 12V ikke får lading fra bilen annet enn når den kjøres? Noen som vet?

Forsynes varmeapparatet fra 12V-delen, kanskje bare når den står parkert?
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Bjørn

Sitat fra: AndersinOslo på onsdag 01. januar 2014, klokken 23:48
Fikk "12v low" melding i dag, og påfølgende feil på lading. Trykket inn begge rullebryterne i rattet og fikk resatt deler av bilen. Feilmelding borte og den lader nå. Takk til forumet!

Jeg har kjørt veldig kort og lite siste dager, men varmet den opp veldig mye og ofte, pluss lekt litt med appen og slikt. Pluss at den stod tilkoblet men ikke ladet.

Er det slik at 12V ikke får lading fra bilen annet enn når den kjøres? Noen som vet?

Forsynes varmeapparatet fra 12V-delen, kanskje bare når den står parkert?

12v skal få forsyning når det trengs.. m ved "ladeproblemer" oftest v endt lading så kan d miste tilførsel.. da må du sette deg inn å trå på bremsen for å starte lading av 12v igjen..

Varmeaperatet er 5-6kw så det får strøm fra hoved batteriet.. ihvertfall selve elementet.. m viften og muligens sirkulasjonspumpen vil jeg tro går på 12v..  :)

Kallagtunet

#209
En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter (noen opplever det samme med at spor skiftes ved avspilling fra USB) kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm
o   Tallene på utetemperaturmåler på stor skjerm blir borte
o   Varsellys for airbag lyser 2 sekunder på den lille skjermen foran fører
o   Kilometer teller på liten skjerm skifter til 0 km i ca 2 sekunder
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected kilometer skifter til 0 km i ca 2 sekunder   
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected distance fra average til instant
o   Stemningslys i dører blinker ett lite sekund
o   Stor skjerm reagerer ikke på input/trykking i de sekundene den "henger"

Ja jeg har meldt fra til tesla både i Norge og til EU gjengen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA