Bjørns videoer

Startet av bb, tor 05. des 2013, kl. 09:51

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Det har vært en del feil i USA på noen releer som sitter inni batteripakken, men som egentlig ikke har noe med batteriet å gjøre. Dette er utbedret på de nyeste versjonene.

Om dette er feilen Bjørn har opplevd må han fortelle selv om. Det oppleves som "Klunk!", null fremdrift og "Pull over safely."

På de batteripakkene der dette skjer bytter de releene og setter batteripakken inn i neste bil som har lignende problem, så selve kostnaden til Tesla er i litt montasje og et par releer. (Garantien dekker tilsvarende brukt batteri, ikke nytt batteri.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TMX

Sitat fra: Hyperstress på man 10. nov 2014, kl. 14:58

Sitat fra: Stig O på man 10. nov 2014, kl. 13:41
Sitat fra: bb på man 10. nov 2014, kl. 13:11
Jupp, D pack.

Da mistet vi den beste kandidaten til å dokumentere batteri svekking over tid. Hmmm...

Jo, det er jo dokumentert - det holdt ikke til 100 000 en gang.. :/

Dette er jo skremmende jeg så også videoen til han i USA som måtte bytte batteripakke og nå Bjørn. Tesla kan få problemer hvis dette blir "vanlig".

Leaf_2014

My5bAby på USA-forumet passerte vel 100k miles for en stund siden. Nok en langkjører på sitt 2. batteri, selv om det bare er "contactors" og ikke selve batteriet som feiler.
Leaf 2014
Tesla Model 3 sr+ 2021
VW ID.7 GTX tourer

Muffinman

Er det B-pakker som får dette, eller er D også rammet?

Espen Hugaas Andersen

Slik jeg har forstått det er D-pakkene ikke rammet. Dette er en feil på de tidligste batteripakkene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

sn0le

Vet ikke hvilken revisjon jeg hadde, men batteriet ga seg etter 12.300km.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på man 10. nov 2014, kl. 20:09
Slik jeg har forstått det er D-pakkene ikke rammet. Dette er en feil på de tidligste batteripakkene.
Håper det stemmer. Dette er spesielt interessant for min del siden et havari neppe vil medføre at jeg blir stående på kosetur, men på jobb - bilen brukes for alt den er verdt i en travel arbeidssituasjon.

Har D-pakke.

bb

Jeg har foreløpig ikke fått noe svar fra Tesla om hva som var galt. Men det jeg kan med sikkerhet si er at selve battericellene er helt i orden og kunne ha gått 500k eller 1M km. Problemet var nok i kontaktoren. Slik jeg forstår dette er det en slag relé som har tatt kvelden. Dette er sikkert bare en del til et par dollar som måtte byttes.

Så å påstå at batteripakken tok kvelden er nok ikke riktig. Den tiden jeg hadde det batteriet klarte jeg ikke å måle nedgang i rekkevidden.

Nå som jeg har fått D får jeg begynne på nytt. Det gir meg en glimrende anledning til å måle maks energimende fra 100 % til 0 %. Så får jeg se om ca. 50k/6 mnd om jeg får nedgang.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Det blir spennende. Vet du om du fikk ny eller reparert pakke?

bb

Det er et nytt batteri. Ser splitter nytt ut. Da jeg var innom Skøyen på fredagen holdt de på med å mounte den til bilen. Da fikk jeg se under at den var ny.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkirkebo

Sitat fra: Skjervesbu på man 10. nov 2014, kl. 18:42
My5bAby på USA-forumet passerte vel 100k miles for en stund siden. Nok en langkjører på sitt 2. batteri, selv om det bare er "contactors" og ikke selve batteriet som feiler.

Så vidt jeg har skjønt skal Grorud etterhvert begynne å reparere batterier lokalt, dvs. at de bytter evt. kontaktorer og setter tilbake samme batteri i bilen.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Djur1

Sitat fra: bb på man 10. nov 2014, kl. 22:17
Det er et nytt batteri. Ser splitter nytt ut. Da jeg var innom Skøyen på fredagen holdt de på med å mounte den til bilen. Da fikk jeg se under at den var ny.

Vet ikke om dette er kommentert før, men fikk du noen heads up før du ble bedt om å pull over...
Var det noen lyder fra batteriet eller lignende før det skjedde?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

fonberg

Sitat fra: Djur1 på man 10. nov 2014, kl. 23:52
Sitat fra: bb på man 10. nov 2014, kl. 22:17
Det er et nytt batteri. Ser splitter nytt ut. Da jeg var innom Skøyen på fredagen holdt de på med å mounte den til bilen. Da fikk jeg se under at den var ny.

Vet ikke om dette er kommentert før, men fikk du noen heads up før du ble bedt om å pull over...
Var det noen lyder fra batteriet eller lignende før det skjedde?

Jeg tipper at musikken begynte å gå saktere og saktere ;)
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

bb

Sitat fra: Djur1 på man 10. nov 2014, kl. 23:52
Sitat fra: bb på man 10. nov 2014, kl. 22:17
Det er et nytt batteri. Ser splitter nytt ut. Da jeg var innom Skøyen på fredagen holdt de på med å mounte den til bilen. Da fikk jeg se under at den var ny.

Vet ikke om dette er kommentert før, men fikk du noen heads up før du ble bedt om å pull over...
Var det noen lyder fra batteriet eller lignende før det skjedde?
Bilen stod parkert da det skjedde. Jeg holdt på med å levere et Nimber-oppdrag :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#734
Her kommer videoen om batteriproblemer, S60 lånebil og hjemkomsten til Millennium Falcon:

http://www.youtube.com/watch?v=imjrV4VFV30

Hva er forskjellen på kW og kWh?

http://www.youtube.com/watch?v=BCM09qnAH34

Isolasjon av panoramatak med Teslas originale solskjerm:

http://www.youtube.com/watch?v=zh6V-bUkDoU

Model S 60 kWh review etter 4800 km:

http://www.youtube.com/watch?v=OMbvVmsjhxI
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA