Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

RaBalder

kmanauto som også legger ut videoer fra USA har jo også måttet bytte sin batteripakke.

Så 2 av 2 langkjørere....

Espen Hugaas Andersen

Det har vært en del feil i USA på noen releer som sitter inni batteripakken, men som egentlig ikke har noe med batteriet å gjøre. Dette er utbedret på de nyeste versjonene.

Om dette er feilen Bjørn har opplevd må han fortelle selv om. Det oppleves som "Klunk!", null fremdrift og "Pull over safely."

På de batteripakkene der dette skjer bytter de releene og setter batteripakken inn i neste bil som har lignende problem, så selve kostnaden til Tesla er i litt montasje og et par releer. (Garantien dekker tilsvarende brukt batteri, ikke nytt batteri.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TMX

Sitat fra: Hyperstress på mandag 10. november 2014, klokken 14:58

Sitat fra: Stig O på mandag 10. november 2014, klokken 13:41
Sitat fra: bb på mandag 10. november 2014, klokken 13:11
Jupp, D pack.

Da mistet vi den beste kandidaten til å dokumentere batteri svekking over tid. Hmmm...

Jo, det er jo dokumentert - det holdt ikke til 100 000 en gang.. :/

Dette er jo skremmende jeg så også videoen til han i USA som måtte bytte batteripakke og nå Bjørn. Tesla kan få problemer hvis dette blir "vanlig".

Leaf_2014

My5bAby på USA-forumet passerte vel 100k miles for en stund siden. Nok en langkjører på sitt 2. batteri, selv om det bare er "contactors" og ikke selve batteriet som feiler.
Leaf 2014

Muffinman

Er det B-pakker som får dette, eller er D også rammet?

Espen Hugaas Andersen

Slik jeg har forstått det er D-pakkene ikke rammet. Dette er en feil på de tidligste batteripakkene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

sn0le

Vet ikke hvilken revisjon jeg hadde, men batteriet ga seg etter 12.300km.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 10. november 2014, klokken 20:09
Slik jeg har forstått det er D-pakkene ikke rammet. Dette er en feil på de tidligste batteripakkene.
Håper det stemmer. Dette er spesielt interessant for min del siden et havari neppe vil medføre at jeg blir stående på kosetur, men på jobb - bilen brukes for alt den er verdt i en travel arbeidssituasjon.

Har D-pakke.

bb

Jeg har foreløpig ikke fått noe svar fra Tesla om hva som var galt. Men det jeg kan med sikkerhet si er at selve battericellene er helt i orden og kunne ha gått 500k eller 1M km. Problemet var nok i kontaktoren. Slik jeg forstår dette er det en slag relé som har tatt kvelden. Dette er sikkert bare en del til et par dollar som måtte byttes.

Så å påstå at batteripakken tok kvelden er nok ikke riktig. Den tiden jeg hadde det batteriet klarte jeg ikke å måle nedgang i rekkevidden.

Nå som jeg har fått D får jeg begynne på nytt. Det gir meg en glimrende anledning til å måle maks energimende fra 100 % til 0 %. Så får jeg se om ca. 50k/6 mnd om jeg får nedgang.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Det blir spennende. Vet du om du fikk ny eller reparert pakke?

bb

Det er et nytt batteri. Ser splitter nytt ut. Da jeg var innom Skøyen på fredagen holdt de på med å mounte den til bilen. Da fikk jeg se under at den var ny.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkirkebo

Sitat fra: Skjervesbu på mandag 10. november 2014, klokken 18:42
My5bAby på USA-forumet passerte vel 100k miles for en stund siden. Nok en langkjører på sitt 2. batteri, selv om det bare er "contactors" og ikke selve batteriet som feiler.

Så vidt jeg har skjønt skal Grorud etterhvert begynne å reparere batterier lokalt, dvs. at de bytter evt. kontaktorer og setter tilbake samme batteri i bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Djur1

Sitat fra: bb på mandag 10. november 2014, klokken 22:17
Det er et nytt batteri. Ser splitter nytt ut. Da jeg var innom Skøyen på fredagen holdt de på med å mounte den til bilen. Da fikk jeg se under at den var ny.

Vet ikke om dette er kommentert før, men fikk du noen heads up før du ble bedt om å pull over...
Var det noen lyder fra batteriet eller lignende før det skjedde?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

fonberg

Sitat fra: Djur1 på mandag 10. november 2014, klokken 23:52
Sitat fra: bb på mandag 10. november 2014, klokken 22:17
Det er et nytt batteri. Ser splitter nytt ut. Da jeg var innom Skøyen på fredagen holdt de på med å mounte den til bilen. Da fikk jeg se under at den var ny.

Vet ikke om dette er kommentert før, men fikk du noen heads up før du ble bedt om å pull over...
Var det noen lyder fra batteriet eller lignende før det skjedde?

Jeg tipper at musikken begynte å gå saktere og saktere ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

bb

Sitat fra: Djur1 på mandag 10. november 2014, klokken 23:52
Sitat fra: bb på mandag 10. november 2014, klokken 22:17
Det er et nytt batteri. Ser splitter nytt ut. Da jeg var innom Skøyen på fredagen holdt de på med å mounte den til bilen. Da fikk jeg se under at den var ny.

Vet ikke om dette er kommentert før, men fikk du noen heads up før du ble bedt om å pull over...
Var det noen lyder fra batteriet eller lignende før det skjedde?
Bilen stod parkert da det skjedde. Jeg holdt på med å levere et Nimber-oppdrag :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA