Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, torsdag 21. november 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. november 2013, klokken 08:51
Skryt når du er fornøyd. Gi konstruktiv tilbakemelding når du ikke er fornøyd :) Og blir du for frustrert/forbanna er jo forumet et bra sted å få utblåsning, så du blir mer reflektert/får input fra andre før du tar saken med leverandør  ;)
Jeg er helt enig med Øyvinds innlegg.
Aage maner oss til anstendige omgagsformer, noe alle bør være enig i.
Mtp vinterdekkproblematikken er ulikbehandling som skaper mye smerter.
Det ser ut til at de stillfarne som ikke maser og venter pent på tur er de som venter lengst. Således gir Tesla signaler om at det verste "bøllene" belønnes mens høflighet har som konskvens at man må finne andre transportløsninger når snøen setter inn. 
Hadde Tesla kommunisert i tide at det blir betydelige leveringsproblemer ville mange sett stort på det og bestillt hjul et annet sted.
Mange ser at ansatte med kundekontakt jobber intenst for å gjøre oss fornøyde- til tider hjelper det lite når de har så lite handlingsrom.

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 28. november 2013, klokken 09:09
Mange ser at ansatte med kundekontakt jobber intenst for å gjøre oss fornøyde- til tider hjelper det lite når de har så lite handlingsrom.
Meget godt poeng. Mitt inntrykk er at de ansatte jobber knallhardt, men det mangler noe struktur. Bilen min har vært innom på Alnabru et par ganger. Ingen av gangene har jeg fått vite hva som er gjort, bare at bilen er fikset. Dessverre er det fortsatt ting fra mangellisten som ikke er utbedret, men de er av en slik karakter at jeg fint kan vente til de får hodet over vannet (evt. til første service om et års tid).

Og de som sitter med kundebehandling skulle hatt mye mer handlingsrom!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tempe Dekkservice

Det ser ut til at de stillfarne som ikke maser og venter pent på tur er de som venter lengst. Således gir Tesla signaler om at det verste "bøllene" belønnes mens høflighet har som konskvens at man må finne andre transportløsninger når snøen setter inn. 

Dette er vel en typisk sak i alle bransjer som omhandler salg. Er jo tilsvarende på feks Elkjøp, om mobilen eller pc'en streiker så kan det være laaaaaang behandlingstid for noe du er avhengig av. Men de som virkerlig bråker og bøller og lager helvete skyver de frem i køen eventuelt bare gir nytt produkt til for å få ham ut av butikken og bli ferdig med saken. Men er det verdt det å være en skikkelig hestkuk? :)

Cecilie

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. november 2013, klokken 08:51
Skryt når du er fornøyd. Gi konstruktiv tilbakemelding når du ikke er fornøyd :) Og blir du for frustrert/forbanna er jo forumet et bra sted å få utblåsning, så du blir mer reflektert/får input fra andre før du tar saken med leverandør  ;)
Jeg er helt enig med Øyvinds innlegg.
Aage maner oss til anstendige omgagsformer, noe alle bør være enig i.
Mtp vinterdekkproblematikken er ulikbehandling som skaper mye smerter.
Nettopp. Helt enig i det dere skriver.

En liten oppdatering fra min side. Jeg har nå gitt opp telefon/epost/Alnabru. I dag morges tok jeg meg tid til å stikke innom Tesla Skøyen på vei til jobb (på en mildværsdag heldigvis...), og fikk helt bakoversveis av hvor rolig det var der... Skulle nesten tro de ikke hadde nok å gjøre der! Dvs, det har de nok, for jeg så mange biler inne i servicehallen, men de hadde i hvertfall folk som satt klar til å snakke med kunder som kom inn. Og ikke bare det, men de så bare rart på meg da jeg sa jeg ikke hadde fått vinterdekk, og tok inn bilen min på dagen for å gi meg dekk. Virket egentlig som om de ikke hadde hørt om vinterdekk-problemene i det hele tatt! "Jammen, vinterdekk, det har vi!" Det var omtrent ordrett fra damen jeg møtte først... Så ja, kommunikasjonsproblemer innad i Tesla Oslo, det har de tydeligvis... De som satt der virket som om de hadde god tid til å kunne svare på eposter og telefon også, så hvorfor man ikke får svar, det er en gåte... Jeg nevnte det også når jeg ble spurt om jeg hadde time, at jeg ikke fikk svar på henvendelser så det var litt vanskelig å få booket time. Da mumlet han bare noe om "ja, ser den...".
Kort oppsumert: mye bedre kundebehandling på Skøyen altså. Eventuelt, så har de bare bedre tid der... Kudos til dem altså!
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Johnny

Da jeg i utgangspunktet ble kontaktet av DS, var det rett etter at prisen på Pirelli hadde gått opp. Jeg svarte at jeg ville ha Pirelli til 15K, men om prisen var lik, ville jeg velge Nokian.

Etter noen dager ringte DS på nytt for å spørre om jeg hadde bestemt meg for vinterdekk. Jeg svarte da at slik prisen var, ville jeg velge Nokian. Etter at samtalen var over, fikk jeg en fornemmelse av at det var noe han ikke hadde fortalt meg. At prisen nå var tilbake til 15K for Pirelli. Jeg sendte da en en mail for å spørre om dette, uten å få svar. Etter to dager sendte jeg en "sinnamail". Den ble besvart, og dekksaken var ute av verden.

Slike detaljer får meg til å føle meg som jeg gjør når jeg kjøper ting på gata i fremmede strøk. Litt lurt!

TMS og eGolf.

Aage M.

Jeg skrev et ærlig innlegg, som en motvekt til det jeg til tider opplever som urettferdig kritikk av Teslas medarbeidere. Jeg hadde håpet på en konstruktiv diskusjon, men her er altså svar jeg mottok:

Jeg skjønner godt at folk blir provosert om du virkelig har så liten respekt for de som opplever dårlig kundebehandling. Din eksemplifisering illustrerer at du ikke evner å sette deg inn i andres situasjon, og det er respektløst å rakke ned på de som ikke har fått samme behandling. På toppen av det hele antyder du at de som er misfornøyde får den behandlingen de fortjener? Ta deg sammen!

Og videre: Vil også nevne at Roser + konfekt må vel kunne anses som "smøring" for egen fordel. 

Med dette kommunikasjonsnivået, grensende nært opp til trakkasering, og hvor man ikke evner å skille sak og person, finner jeg det ikke hensiktsmessig å fortsette diskusjonen.

elpedros

Sitat fra: Aage M. på torsdag 28. november 2013, klokken 18:44
Jeg skrev et ærlig innlegg, som en motvekt til det jeg til tider opplever som urettferdig kritikk av Teslas medarbeidere. Jeg hadde håpet på en konstruktiv diskusjon, men her er altså svar jeg mottok:

Jeg skjønner godt at folk blir provosert om du virkelig har så liten respekt for de som opplever dårlig kundebehandling. Din eksemplifisering illustrerer at du ikke evner å sette deg inn i andres situasjon, og det er respektløst å rakke ned på de som ikke har fått samme behandling. På toppen av det hele antyder du at de som er misfornøyde får den behandlingen de fortjener? Ta deg sammen!

Og videre: Vil også nevne at Roser + konfekt må vel kunne anses som "smøring" for egen fordel. 

Med dette komminikasjonsnivået, grensende nært opp til trakkasering, og hvor man ikke evner å skille sak og person, finner jeg det ikke hensiktsmessig å fortsette diskusjonen.

You had it coming...

EvenSteven

Ja, Jeg vet at diskusjonen er avsluttet, men vil bare legge til følgende:

Roser og konfekt er vel og bra for den som føler seg opprømmet over å ha fått god service!
Om man er i andre enden, som mange her dessverre befinner seg... Vil roser og konfekt fort overbringes i håp om å få noe tilbake for egen vinnings skyld! Noe du da oppfordret de misfornøyde til å gjøre for å få behandling som "fortjent". Ergo - "smøring"
Og debatt ferdig!
Tesla S P85+ sølv

Aage M.

Jeg skrev: Så derfor, en oppfordring til alle dere som deler min oppfatning. Ta en telefon til Tesla og ros dem for deres innsats, eller enda bedre, om mulig, avlegg et uanmeldt besøk, og ta med en blomsterbukett, eller en eske konfekt.

Jeg har ikke oppfordret de som ikke deler mitt syn til noe som helst. Alle har selvsagt lov til å ha avvikende syn, uten at jeg skal være belærende.

Øyvind.h

Med dette komminikasjonsnivået, grensende nært opp til trakkasering, og hvor man ikke evner å skille sak og person, finner jeg det ikke hensiktsmessig å fortsette diskusjonen.
Tåler du ikke å bli motsagt er ikke nettforum rette stedet å være :) Her kan tempen bli høy, og antyder du at folk er frekke og får service som fortjent, så må du påregne å få svar. Merkelig at du skal kunne skrive slik du gjør, men når folk påpeker hvordan det du skriver oppfattes, så mener du det grenser mot trakassering og at det ikke skilles på sak og person? Synes du har skrevet mye bra på forumet, men akkurat her syntes jeg dine antydninger var urimelige, og det valgte jeg å kommentere. Om du opplever svaret som trakassering må jeg bare beklage. Jeg kunne formulert meg mer høflig :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Quattro

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Birger

Jeg skrev et ærlig innlegg, som en motvekt til det jeg til tider opplever som urettferdig kritikk av Teslas medarbeidere.

Jeg vil nå si at diskusjonen har vært ganske konstruktiv, men du evner ikke å ta til deg at Tesla ikke har behandlet alle som deg. Og jeg tror ingen her på forumet har "skreket" til dem.

Jeg har ikke fått noen rabatt, ikke noe tilbud om alternativ løsning på dekk når det viste seg å være bare vrøvl at de skulle ettersendes med en gang og heller ikke fått en redelig kommunikasjon i flere tilfeller.

Nå ser det ut som om min dekk situasjon skal løse seg, men dett først etter å ha sendt en skriftlig klage til Tesla HK. Da fikk jeg telefon med løsning et par timer senere.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Birger

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Kagex

Jeg har ikke fått bil ennå, men prisstigning på dekk gjorde meg litt ukomfortabel.  Sendte da en mail til tesla Amsterdam der da jeg ba om å skriftlig at jeg skulle få den prisen på Pirelli som ble forespeilet da jeg bestilte min bil. 

Og det fikk jeg.  Så jeg har hverken skreket til noen eller vært urimelig og bedt om noe mer. 
Har heller ikke bedt om noe avslag eller tilbud.

Dårlig kundeservice er å lyve til kundene sine som jeg ser er i noen tilfeller her.  Som å si at det finnes ikke dekk å få men vi ettersender og tidspunkt mens andre får de på bilene sine dagen etter.

Bra kundeservice er å være ærlig med folk.  Som f. Eks.  Å ringe og si ifra i forkant at beklagelig så er det ikke dekk til bilen din, men jeg skal gjøre det jeg kan for å få fortgang i saken men bilen blir da utlevert senere pga din sikkerhet. 

Om kunden da henter bilen likevel så er ihvertfall kunden informert i forkant.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Quattro

Sitat fra: Birger på torsdag 28. november 2013, klokken 22:44
Sitat fra: Quattro på torsdag 28. november 2013, klokken 21:15
Jeg støtter Aage M :-)

I hva? At alle får som de fortjener?

I hans opplevelse av Tesla (som er tilsvarende min opplevelse av Tesla), jeg tolker ikke innleggene hans på samme måte som dere. Jeg finner innleggene velbegrunnet og konstruktive.

Dog har jeg ikke hatt noen større problemer med kundeservisen, bortsett fra en gang, det rapporterte jeg til Tesla på en konstruktiv måte, jeg ble oppringt, fulgt opp, saken løst og jeg endte opp med å bestille bil til slutt.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA