Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av christian1986, torsdag 21. november 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

elpedros

Jeg (som bare er en potensiell fremtidig kunde) forstår ikke utsagn som "vi får oftest de leverandørene vi fortjener". Det er da vitterlig forhandlers/leverandørs ansvar å sørge for at enhver kunde, uavhengig av personlighet, får den best tenkelig service. Produktet og servicen er det de selger og skal leve av. De jobber i servicenæringen for svingende. Ikke minst bør de vel etterstrebe å gi et godt førsteinntrykk.

Selvfølgelig enig i at det er hyggelig å yte tilbake i form av ros og god omtale når man får den servicen som er forventet eller overstiger det man forventer, men synes det er veldig forståelig at mange blåser ut med den behandlingen de har fått her.

pnq

Denne tråden ligner i all vesentlighet på en tråd jeg startet for et par uker siden;

Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?  (Lest 2386 ganger) http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10440.0.html

Summert opp fra mitt ståsted; Bilen er fantastisk. Og når du endelig får tak i noen hos Tesla, er det ingen som er mer service minded og hjelpsom en akkurat dem du har fått tak i .. face-to-face"; Problemet er at det er bortimot umulig å få tak i noen på telefon og svarene man får på mail eller telefon er ofte mangelfulle .. om man da får noe svar overhode. Og siden navet i hele kontakt systemet Tesla har satt opp er et kunnskapsløst "call-center" i Amsterdam så skal man rett og slett ha flaks om man får tilfredstillende svar.

Mangelfull logistikk som vi alle har opplevd (adaptere og vinterhjul) er utelukkende et ledelses problem. Men når Tesla leverer (om det er bil eller service) er det ofte bedre enn forventet. Mye bedre en hva iallefall jeg forventet.

Dog, hadde det ikke vært for alle de fantastisk kunnskapsrike og hjelpsomme menneskene her på forumet er jeg ikke sikker på at jeg hadde vært fornøyd med eierskapet så langt. Men takket være dette forumet og det fantastiske utganspunktet som TMS er, så er jeg superfornøyd :-)

Var det noe flere kan enes om?

P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

EvenSteven

Tesla S P85+ sølv

kimlillebo

Sitat fra: pnq på fredag 29. november 2013, klokken 01:31
Denne tråden ligner i all vesentlighet på en tråd jeg startet for et par uker siden;

Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?  (Lest 2386 ganger) http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10440.0.html

Summert opp fra mitt ståsted; Bilen er fantastisk. Og når du endelig får tak i noen hos Tesla, er det ingen som er mer service minded og hjelpsom en akkurat dem du har fått tak i .. face-to-face"; Problemet er at det er bortimot umulig å få tak i noen på telefon og svarene man får på mail eller telefon er ofte mangelfulle .. om man da får noe svar overhode. Og siden navet i hele kontakt systemet Tesla har satt opp er et kunnskapsløst "call-center" i Amsterdam så skal man rett og slett ha flaks om man får tilfredstillende svar.

Mangelfull logistikk som vi alle har opplevd (adaptere og vinterhjul) er utelukkende et ledelses problem. Men når Tesla leverer (om det er bil eller service) er det ofte bedre enn forventet. Mye bedre en hva iallefall jeg forventet.

Dog, hadde det ikke vært for alle de fantastisk kunnskapsrike og hjelpsomme menneskene her på forumet er jeg ikke sikker på at jeg hadde vært fornøyd med eierskapet så langt. Men takket være dette forumet og det fantastiske utganspunktet som TMS er, så er jeg superfornøyd :-)

Jeg regner med det er lov og komme med min ærfaring selv om den ikke er i tråd med dine opplevelser.

I går sluttet bilen å lade. Det viser seg at det er noe galt med selve ladekablen (boksen som er på ladekablen).
Den blinker bare rødt når jeg kobler til strøm, og dette har skjedd etter det var uvær her i går. Mistenker lyn men kan ikke være sikker.

Uansett, klokken 18.30 i gårkveld ringte jeg et 800-service nummeret som jeg fant på Tesla sine hjemmesider.
De tok telefonen FØR det kom ringetone.
Det var en norsk herremann i andre enden, og han var hyggelig og behjelpelig.
Vi gikk gjennom noen quick fix triks, men uten hell.

Han sa videre at han skulle registrere hendelsen, og at min nermeste Tesla service senter skulle ringe meg.

5 minutter etterpå så ringer Tesla Bergen meg oppigjen, og sier at de skal sende meg en ny ladekabel i dag.

Jeg må si at jeg er ekstremt imponert over servicen de har utvisst... Aldri opplevd makan...

Slike opplevelser fører til merkelojalitet.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

EvenSteven

Tesla S P85+ sølv

Tesla85

Jeg er fornøyd jeg....  ::)

Jeg visste at jeg måtte vente lenge.
Nå har jeg fått verdens beste bil ;D.
Jeg har fått svar på mine hevnvendelser ang lading(Fra Nederland)
Klagde på et merke på sete, dette blir fikset i dag...
Vinterdekk sitter på bilen (Måtte vente 1,5t etter at DS hadde gått gjennom bilen, men de er greit nok)
Adapter har jeg ikke fått, men har løst det på andre måter..
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

sindrej

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. november 2013, klokken 19:14
Sitat fra: Aage M. på torsdag 28. november 2013, klokken 18:44
Med dette komminikasjonsnivået, grensende nært opp til trakkasering, og hvor man ikke evner å skille sak og person, finner jeg det ikke hensiktsmessig å fortsette diskusjonen.
Tåler du ikke å bli motsagt er ikke nettforum rette stedet å være :) Her kan tempen bli høy, og antyder du at folk er frekke og får service som fortjent, så må du påregne å få svar. Merkelig at du skal kunne skrive slik du gjør, men når folk påpeker hvordan det du skriver oppfattes, så mener du det grenser mot trakassering og at det ikke skilles på sak og person? Synes du har skrevet mye bra på forumet, men akkurat her syntes jeg dine antydninger var urimelige, og det valgte jeg å kommentere. Om du opplever svaret som trakassering må jeg bare beklage. Jeg kunne formulert meg mer høflig :)
Jeg syntes du formulerte deg helt bra Øyvind, hadde ikke du skrevet dette svaret så hadde jeg.  For å presisere:  @Aage M:  Det er mulig du mener det annerledes; men den eneste måten jeg klarer å tolke utsagnet ditt "vi får alle den leverandøren vi fortjener" (som du også har gjentatt) er at de som får dårlig service får det pga de er frekke og dårlige kunder.  Er det rart folk reagerer?  Personlig har jeg ingenting å klage på når det gjelder service hos Tesla, men har altså Tesla Trondheim som kontaktsted.

Kallagtunet

Støttes, Aage M en å skrive en fornærmelse i en høflig tone er fortsatt en fornærmelse...

NTesla

Hvor lang tid skal det ta å utbedre en transportskade? Har nå vært eier i 2 måneder med skade på bil og eneste tilbakemeldingen(?) jeg får er at det vil bli tatt tak i så fort de har kapasitet. Det virker jo som det er kapasitet da det finnes nok av personer som har vært innom med stort og smått av utbedringer, så sitter virkelig igjen med et inntrykk av at Tesla sin kundeservice er 100% tilfeldig og tildels tilfaller i positiv retning den som roper høyest og møter opp personlig hos Tesla.

Takk og lov for at bilen er 67,5x bedre enn organisasjonen for på tross av alt surret med dette i tillegg til vinterdekk og adaptere så er jeg 99% lykkelig eier av bilen :)

noto

Meget godt fornøyd med Tesla. Fantastisk hva de har fått til på kort tid. Jeg tenker både på servicesentre og superladere. De holder til på motsatt side av kloden og har produsert kanskje 30k biler totalt noensinne. Likevel har de maktet å bygge opp en full organisasjon her. Noe småproblemer (relativt sett) vil det alltid være, men jeg har fått oppgraderte felger til vinterdekkene når de åpenbart manglet standardfelger og gavekort pluss offisiell beklagelse for forsinkede adaptere. Hva mer forlanges? Kanskje ikke så lett alltid å informere alle om hvorfor ting ikke er helt som forventet. Det kan være både forretningsmessige og aksjerelaterte grunner.

fredag

Sitat fra: Aage M. på onsdag 27. november 2013, klokken 23:16
Alternativt kan jeg velge å rope ut min vrede, forlange å få snakke med butikksjefen, love at dette er siste gang jeg handler i denne j... butikken, og dele min frustrasjon på et eller annet sosialt medium, hvor butikkens navn og deres ansatte henges ut til spott og spe. Jeg gjentar, vi får oftest de leverandørene vi fortjener.

Jeez.

Den totale mangelen på oppfølging som Tesla har vist mhp på vinterdekk er viktig å diskutere på forumet, slik at andre fremtidige kunder er oppmerksom på fremgangsmåten til Tesla, og kan ta sine forholdsregler. Dette er rett og slett forbrukerinformasjon om en leverandør som ikke leverer varene til kundene som kundene har betalt for.

Jeg har kontaktet Tesla mange ganger, på forskjellige måter, sikkert altfor snilt og høflig, og jeg ikke fått noen respons, og ikke noe informasjon. Jeg har aldri opplevd makan.

Jeg har venner som venter på å få sin. Når jeg føler jeg må ta kontakt med disse vennene og advare dem om problemene med å få utlevert vinterdekkene, for å unngå å få kommentarer etterpå som "hvorfor advarte du meg ikke om det her", så er det ganske ille.

Det er fint at det har løst seg for noen. Men det er jo en selvfølge i Norge at man får både sommerdekk og vinterdekk ved levering. Dette har aldri vært noe problem med noen annen bil jeg har kjøpt. Eller noen ny bil som noen venner eller familie har kjøpt. Ingen jeg vet om har vært nødt til å mase om eller bruke masse tid og energi på noe sånt som dette ved kjøp av ny bil.

Da jeg til slutt ga opp og kjøpte meg felger annet sted, for å kunne bruke bilen på vinterføre, istedet for å vente mer på Tesla, så sier butikksjefen der at hver eneste Tesla-eier som kom var storfornøyd med bilen og forbanna på firmaet. Han hadde såpass jevn tilstrømming av Teslaer at han hadde ferdig sammensatt pakke med dekk+felg til Tesla klar, slik at kundene kunne kjøre inn og ut på 10 minutter.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

eledille

Jeg har fått ros fra både Tesla-ansatte og NAF for å ha tatt problemene veldig pent. Den ene NAF-mannen mente at jeg var den greieste Tesla-eieren i trøbbel han hadde møtt hittil. Jeg har aldri vært ufin, sint eller frekk med verken Tesla eller NAF.

Alle jeg snakker med hos Tesla er enten forekommende og greie eller i hvert fall ikke frekke. Men jeg har opplevd at enkelte har vært unnvikende, og noen ganger har jeg opplevd at det står folk og "henger" slik at jeg må vente unødvendig lenge på å få hjelp. Jeg gidder ikke å prøve å ringe, det er bedre å møte opp siden jeg bor såpass nær.

Det som er problemet for min del er mangel på informasjon, manglende tilbakemelding, og det faktum at ingen forbedringer skjer. Tesla burde nå være veldig klar over at jeg har problemer med ladingen. De burde hatt en sak på meg i systemet, og noen burde fulgt opp til problemet var fikset. De har ikke kommet med noen forslag til løsninger. Jeg har ikke fått noen ny UMC å prøve en gang, enda jeg foreslo det. De ville ikke bytte 12 V-batteriet heller, selv om det er skadet etter flere dyputladinger. Ukene går og ingen ting skjer, enda det er helt åpenbart at produktet ikke oppfører seg slik det var lovet. Dette er ikke fordi jeg ikke har oppført meg, jeg har nok heller vært alt for grei.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Balrog

Jeg melder meg på hylekoret som er drittlei det totale mangelen på after market service, Customer Relations Management & information. FANTASTISK bil. RÆVA kundeoppfølging. Skulle tro de hadde håndplukket ansatte fra de lengst ledige på NAV.

Til Kallagtunet: Sorry, du hadde rett.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Epleskreller

Sitat fra: kimlillebo på fredag 29. november 2013, klokken 09:48
Sitat fra: pnq på fredag 29. november 2013, klokken 01:31

Jeg regner med det er lov og komme med min ærfaring selv om den ikke er i tråd med dine opplevelser.

I går sluttet bilen å lade. Det viser seg at det er noe galt med selve ladekablen (boksen som er på ladekablen).
Den blinker bare rødt når jeg kobler til strøm, og dette har skjedd etter det var uvær her i går. Mistenker lyn men kan ikke være sikker.

Uansett, klokken 18.30 i gårkveld ringte jeg et 800-service nummeret som jeg fant på Tesla sine hjemmesider.
De tok telefonen FØR det kom ringetone.
Det var en norsk herremann i andre enden, og han var hyggelig og behjelpelig.
Vi gikk gjennom noen quick fix triks, men uten hell.

Han sa videre at han skulle registrere hendelsen, og at min nermeste Tesla service senter skulle ringe meg.

5 minutter etterpå så ringer Tesla Bergen meg oppigjen, og sier at de skal sende meg en ny ladekabel i dag.

Jeg må si at jeg er ekstremt imponert over servicen de har utvisst... Aldri opplevd makan...

Slike opplevelser fører til merkelojalitet.

K.

Jeg hadde akkurat samme feilen. Ringte roadside assistanse og hørte med dem. De mente dette var en sak for service. Jeg fikk etter litt mas et telefonnummer, men han visste ikke åpningstidene. Men, når jeg til slutt får tak i Tesla-Skøyen får jeg beskjed om å komme innom, greit nok, 40 min kjøring hver vei. Når jeg kommer frem mener en teknikerne at den har gått i stykker pga. regnet(kortsluttet) og at det derfor ikke dekkes av garantien. Jeg blir stående å måpe mens han løper rundt for å finne ny adapter. Det ender med at de fakturer kostnad for ny UMC på "goodwill". Bilen fikk forøvrig et anfall av feilmeldinger når de skulle starte lading. Jeg måtte derfor komme innom en uke senere for sjekk av lader. Da fant de ingenting feil.

Erfaringen gjorde at jeg sluttet å stole på UMC, og har kjøpt meg en alternativ til utelading. Jeg ble også skuffet over hvordan de behandlet meg (han ene..) med å si at jeg ikke burde ladet når det regnet og at det står i brukerveiledningen. Der står det forøvrig "severe rain" (+snow og electrical storms)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Hehe, hvis MS skal være like god eller bedre enn sine fossile konkurrenter betyr det altså at sistnevnte ikke må påfylles drivstoff når det regner. Greit å vite.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA