Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nedtur ved overlevering av TMS / Saken ser ut til og løse seg (se innl. side 11)

Startet av Høgis, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:53Dette er åpenbart en feil hvor lakken ikke er blandet korrekt på fabrikken.
Da må det kjøre rimelig mange Tesla'er rundt med paneler som ikke matcher resten av bilen, de blander ikke akkurat lakk for en dør om gangen.

sven erik

dette er en såpas  feil at det budre en kunne se på fabrikk når en ser det så tydlig på bilde  jeg hadde nekta å tatt i mot en sån bil  hadde forlangt omlevering av bil / dør  for tydlig den er lakert  å hva har da skjedd  felgen du sier er ikke på samme side vel ?

koop

Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:49
Sitat fra: sn0le på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:36
Hadde aldri i livet godtatt dette.  >:(

Veldig usikker på hvilke rettigheter jeg har, fikk lyst til og heve kjøpet dersom jeg hadde hatt mulighet til det.
Ble først utrolig lei meg men sitter nå og er ganske så irritert og fryktelig skuffet. Dette som skulle være en gladag med og bruke opp all strømmen på bilen, ble til at jeg parkerte den rett i garasjen og sitter og henger med hodet.  :'(

Enig, dette er veldig kjipt.
Men, etter det jeg kan forstå så er det "kun" kosmetikk som ikke er i orden.
Den har vel kreftene i behold, og kjører som et lyn....

Nå er det i tillegg mørkt ute, så dette er det ingen som ser. Kom deg ut kjør da mann. Opplev Tesla-gliset og glem kosmetikken et øyeblikk. Tesla har lovet å ordne opp, så da blir det kanskje ikke så galt allikevel????
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

sven erik

noen sier her at lakering blir bar ja det spørs bare  hvem en bruker å hvor nøye de er  å jeg byner og å lure når en har å en litt  skadet felg  vet hvordan de som transporterer  bilene kjører  og tesla er bred

bmw i3

Hadde aldri akseptert dette.  Ville aldri ha akseptert omlakkering heller.  Det er i hvertfall en ting som er sikkert, Tesla er en amerikansk fabrikk med de kvalitetstoleransene det medfører.  Mercedes hadde jo ikke så gode erfaringer med de første ML ene som ble produsert i USA. Regner med det dukker opp mange lignende saker etter hvert som folk får Teslaene sine.
Beklager at jeg skriver negativt om bilen, skal eller skal jeg ikke poste innlegget? OK, jeg tar sjansen.

Bonefish

Hvilket service senter hentet du bilen på?
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Lille Lance

Sitat fra: BryneS på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:39
Kjappeste veien "opp stigen" hos Tesla ser ut til å være Facebook og Twitter.
Post bildet på Facebook veggen til Tesla merk med VIN og f.eks "Quality control?"
Gjør det samme på Twitter og få med @elonmusk og @TeslaMotors
Jeg hadde blitt fly forbannet.. Tesla bør bøye seg baklengs for å fikse slikt fjas.
+1
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

TesLars

Uff. Kjipt. Håper du får noe form for plaster på såret.
Oslo
Black Model S

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

a72

Hadde aldri i verden godtatt levering på denne!

Det er vel forøvrig ganske vanlig at dører tas av bilen ved lakkering på fabrikken, så høres ikke usannsynlig at noe har gått feil på fabrikken her nei.

AttackOfTheMac

Jeg håper du skriker til Tesla om dette. Det er viktig at toppen får med seg at kvalitetskontrollen generelt er ganske dårlig.

Brede

I alle videoer jeg har sett fra Teslas fabrikk så blir bilene lakkert med dørene på..
Trist syn å møte på en dag en har gledd seg til, håper alt ordner seg.  :-\

Dr.Ling

Hellige Jesus! Det er helt utrolig. Skulle gjerne visst hvordan lakken på bare en dør kan bli slik, og hvordan de i butikken ikke kan ha sett dette. Var dette i Oslo? Hva sa din DS?

Henter min i Trondheim i morgen, får håpe på det beste.....

Når det er sagt, Tesla ordner nok opp, men det gir jo en skikkelig uggen følelse å se sånn slurv hos et firma som vi alle håper skal ta verden med storm...
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

ebbrey

Nei nei nei nei nei.. Erre mulig!
Gjør som en annen skrev, post det på facebook siden dems. Som "humor". Dette handler ikke bare om kvalitetskontroll men også om informasjon. Du burde fått beskjed før/med en gang du kom med allerede satt opp time for utbedring. De kan da umulig ha oversett dette?!
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Bjoris

Fyflate, dette hadde en jo ikke kommet unna med på en 10 år gml Polo en gang... Helt utrolig!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA