Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Klykken

Tja, ledbaren lyser jo hele tiden hvis lysa står på og blafrer litt. Blinker til i tide og utide med de av. Så disse pynteledsa rundt lykta flimret også.

Det er tre-fire måneder siden LEDbaren ble montert, og ikke hatt problemer med dette tidligere, eller lignende ting, så tenkte naturligvis det var det som var årsaken. :)

Har ikke koblet den av nei. Må demontere frunk for å komme til, så tenkte å prøve meg på verkstedet først.
Leverte bilen til verkstedet som monterte LEDbaren nå, så får vi se. Kjenner de godt, og de bør være ærlige på årsaken. Og om det er en lett sak å fikse, så ser jeg helst at de bare gjør det. 
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Å ta ut frunk er en lek hvis det er bilen i signaturen du har. Det er to mutre og to bolter og løft rett ut, gjort på 2-3 minutter. Da har du full oversikt.

Klykken

Ja, hvis de feiler med å finne det ut får jeg ta noen grep selv. De ringte i sted og sa det var xenon-pæra. Spurte om det kunne forårsake at LED-baren lyste i korte blink og i noen tilfeller at den lyser konstant. Nei, det virket litt søkt mente de.

Ba de se etter jordingspunktene, etter tips fra deg Muffin, så får vi se! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Trenger ikke være så lett å se uten å demontere dem. Kan være irr og korrosjon i kontaktflatene som først blir synlig når man skrur opp og tar av spadene. Det er uansett en Tesla-sak, ikke en de-som-monterer-ledbar-sak :)

Klykken

Jess, du har nok rett. De klarte i alle fall ikke å finne noe galt med koblingene til LED-baren. Sa de fikk koble fra LED-baren inntil videre så jeg ikke blender mer enn nødvendig ved kjøring. Får se om jeg skrur opp og sjekker litt selv etter hvert i stedet. :)

De mente det kunne være styringsenheten til lysene som som "sendte strømmen feil vei".

EDIT:
Ser ut til at det også gjelder grøftlys på passasjersiden. Dvs alt av lys på passasjersiden frem blinker.

Tror jeg ringer Tesla roadside assistance for å se om de ser noe krøll i loggene.

Edit2
De laget en innkalling til SC som "priority" pga Vehicle coolant is low-meldingen. Høyre side ble helt mørk på tur hjem. Ikke blinklys heller.

Prøvde å ringe SC men gav opp etter 30min i kø. Sendte mail.  :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Den ene borrelåsen på gulvmatta på førersiden er ødelagt. Er vel en reklamasjon? Irriterende da den krøller seg på gulvet

Chris Aurora

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:46
Den ene borrelåsen på gulvmatta på førersiden er ødelagt. Er vel en reklamasjon? Irriterende da den krøller seg på gulvet

Fikk bytta til nye av samme slaget nå, etter 135kkm og 4,5 år
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

1000kwh

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 26. februar 2019, klokken 17:56
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:46

Fikk bytta til nye av samme slaget nå, etter 135kkm og 4,5 år
Så bra. Skulle ønske det var en annen løsning enn borrelås

DePe

Fikk byttet passasjersete foran hos Tesla Grorud pga feil på "skinnet" :-\

Fikk montert 2016-2017 sete slik jeg ser det? De sa at de måtte endre på kabelsettet, så jeg ventet der i 4 timer istedenfor 2 timer.  De la ikke merke til at setene ikke er like.

Da jeg fikk tilbake bilen hadde det har kommet en airbag feilmelding som de ikke så før jeg sa det, men etterpå hevdet var software oppdatering som ventet. 10 dager senere og 3 oppdateringer så er samme feil der enda. ::)

Får bare beskjed om at de har sendt saken til delelageret :o >:(

PS: det "Nye" sete har defekter ved skulderene.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

DePe

Noen gang føler jeg at de gjør slike feil bare for å ha de moro med oss... Teste grensene våre.. :P

Muffinman

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA