Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Øyvind.h

Og da var bilen ferdig. Øvre kontrollarm byttet. 0,-. Satt til garantijobb uoppfordret.

Har TMX ja, men finnes ingen "feil/mangler" sticky i x-forumet og tenkte utbedringen var overførbar til S. I hvert fall mtp. service, dropin og garantihåndtering.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MrSegment

Sitat fra: MrSegment på mandag 18. februar 2019, klokken 09:11
Da var det min tur til å få et håndtak på førersiden som ikke vil ut. Gått 22k, vært forsiktig i hele vinter, og så ryker det når pluss-gradene ankommer. Ikke pokker om jeg åpner døra fra baksete i månedsvis, venter i spenning på hvor fort Oslo Nord kan fikse, evt. lånebil.

Fikk drop-in time på Rud som fikset det der og da. Topp service og imøtekommende og blide ansatte!

Arntiv

I løpet av natten har speilet (kun glasset) falt av. Ser ut som noe folie som henger igjen. Noen som har opplevd det før? Er det bare å lime på igjen?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

JorEl

Fikk en skikkelig skrapelyd fra høyre framhjul i dag, etter at jeg har satt bilen på full regenerering igjen. Det er nå endel plussgrader her. Husker E-golfen også kunne gi fra seg lignende lyd når den var ny. Metall som skraper mot metall. Høyt og skikkelig vemmelig. Folk snur seg på lang avstand så det høres nok godt fra seg :o :( Noen gjettinger før jeg ringer Tesla?

Edit; Tar meg en liten tur for å høre om det dukker opp igjen. Ta opp lyden på mobil. Bilen kjører fint, men hører ikke fin ut :'( Kommer helst når jeg svinger, men jeg er jo ingen mekaniker, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter..

Edit; mekaniker med en k
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

1000kwh

Sitat fra: JorEl på fredag 22. februar 2019, klokken 11:39
Fikk en skikkelig skrapelyd fra høyre framhjul i dag, etter at jeg har satt bilen på full regenerering igjen. Det er nå endel plussgrader her. Husker E-golfen også kunne gi fra seg lignende lyd når den var ny. Metall som skraper mot metall. Høyt og skikkelig vemmelig. Folk snur seg på lang avstand så det høres nok godt fra seg :o :( Noen gjettinger før jeg ringer Tesla?

Edit; Tar meg en liten tur for å høre om det dukker opp igjen. Ta opp lyden på mobil. Bilen kjører fint, men hører ikke fin ut :'( Kommer helst når jeg svinger, men jeg er jo ingen mekanikker, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter..
Det er veldig mye grus på veiene nå som kan komme inn i bremsene. Dette kan høres ganske ille ut..

Klykken

Er en stein som har lurt seg inn bak bremseskjold. Pleier å funke å sette bilen i revers og kjøre litt vinglete.. I verste fall må du av med hjulet og fjerne ulumskhetene....
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Kjørte madammen på butikken og satte bilen i N og bremset fra ca 60km/t til 5km/t. Hørte ingenting. Kom fram til butikken og da ringte jeg Teslaservice mens kona handlet. Teslaservice, engelsk, sa at det sannsynlig var en stein som hadde kommet seg inn i bremsene. Måtte bremse, men det sa jeg jo at jeg hadde gjort, da foreslo han at jeg måtte kjøre i et 8-tall på en parkeringsplass. Begge veier, men et 8-tall går vel begge veier :)  Problemet er nå "fikset" inntil videre, siden jeg ikke har hørt noe...
Service leste av om jeg hadde feilmeldinger, noe jeg ikke hadde. Håper dere har rett mtp stein. Kunne jo bare ventet på svarene deres :+1: :+1:, men nå har jeg i hvert fall fått "feilen" registrert.
This forum rules.
Edit; Kjørte 8-tall til madammen ble kvalm :) Her gjør vi det skikkelig :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Når det gjelder bremser som ikke virker 100% sånn av og til :o  ..... ::)
Vil det ikke da være en fordel å ha bilen på full regen? Om bremsen ikke tar i så hardt man håpet på, så virker i hvert fall regen så mye den kan. Neste gang jeg vasker bilen, og glemmer å bremse litt før, eller i begynnelsen av kjøringen, så blir i hvert fall jeg glad for all den hjelp jeg kan få av regenereringen.
Eller er jeg helt på jordet? (Igjen vil noen si ::))
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Jo, i de få tilfellene kan det være lurt. Men de gangene du da ikke bruker bremsene vil du altså få rust, ising pg skitt på skivene. Og da du trenger bremser OG regen, så sliter du.
Bruk regen på Low i vinterhalvåret.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

mj

Sitat fra: JorEl på søndag 24. februar 2019, klokken 13:30
Når det gjelder bremser som ikke virker 100% sånn av og til :o  ..... ::)
Vil det ikke da være en fordel å ha bilen på full regen? Om bremsen ikke tar i så hardt man håpet på, så virker i hvert fall regen så mye den kan. Neste gang jeg vasker bilen, og glemmer å bremse litt før, eller i begynnelsen av kjøringen, så blir i hvert fall jeg glad for all den hjelp jeg kan få av regenereringen.
Eller er jeg helt på jordet? (Igjen vil noen si ::))

Og hvis batteriet er kaldt så er det lite hjelp i regen.....
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Klykken

#3627
Fikk melding om "Vehicle coolant low" i små øyeblikk, og xenonlys på passasjersiden flimrer. Gjerne ved mye pådrag. Vil tro dette er dårlig kontakt, og feilmelding om kjølevæske pga det.

Stedattera sa det kom opp et bilde av en brannmann når denne beskjeden blinket til (og jeg så ikke hva det stod med en gang). Da jeg så lyset som flimrer tenkte jeg i korte øyeblikk at bilen faktisk brant
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Har mer tro på dårlig jordingspunkt. Det er en kjent feil. Vi har ledbarer på begge våre biler og ingen problemer. Har heller ikke hørt om at noen har fått problemer etter å ha hentet ut styrestrøm på denne måten. Det at det endrer seg ved akselerasjon kan vel også tyde på et dårlig kontaktpunkt.

Klykken

Hmh. Så jeg kan antageligvis ikke skylde på de som monterte? :/
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA