Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

DePe

Har ikke godtatt det.. Skal til dem på fredag og lage litt liv ;)

Klykken

#3647
Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. februar 2019, klokken 13:40
Jess, du har nok rett. De klarte i alle fall ikke å finne noe galt med koblingene til LED-baren. Sa de fikk koble fra LED-baren inntil videre så jeg ikke blender mer enn nødvendig ved kjøring. Får se om jeg skrur opp og sjekker litt selv etter hvert i stedet. :)

De mente det kunne være styringsenheten til lysene som som "sendte strømmen feil vei".

EDIT:
Ser ut til at det også gjelder grøftlys på passasjersiden. Dvs alt av lys på passasjersiden frem blinker.

Tror jeg ringer Tesla roadside assistance for å se om de ser noe krøll i loggene.

Edit2
De laget en innkalling til SC som "priority" pga Vehicle coolant is low-meldingen. Høyre side ble helt mørk på tur hjem. Ikke blinklys heller.

Prøvde å ringe SC men gav opp etter 30min i kø. Sendte mail. 
Ringte SC en tur til i dag, og kom gjennom sjokkerende nok etter 5sek. Normalt 10-40min. Fortalte at roadside assistance så på dette som en prioriteringssak. De var enige, og de skulle ordne med lånebil. De sørger også for at jeg får den på søndag lørdag, og at jeg kunne levere min samtidig, selv om det er stengt i helgene. Skal den veien i helga, så da gjorde de et unntak i og med at det er 25mil kjøring. P100D S85D here i come! :D

Muffinman: De antok at det var et jordingspunkt som var dårlig ja, men litt spesielt at kjølevæske-meldinga kom opp. Mest sannsynlig "feiltolkning" av signal, men de ville se på den før de konkluderte med noe.

Trondheim SC <3

EDIT:
Bekreftelsen ble litt annen. Ikke Performance-bil og en dag tidligere.
Ordnet seg i alle fall på eksemplarisk vis. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Kontaktorene på P85`en er byttet og alt ser ut til å fungere fint. Men nominal verdien på pakka er ramlet veldig etter at bilen kom hjem (var normal ved avhenting). Spørs om BMS har blitt på tull etter at den stod parkert en god periode. Får se om den korrigerer seg etter langturen bilen er på nå. Det som er litt rart er at verdien har gått oppover ved langvarig parkering tidligere.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Batteriets nominelle kapasitet, dvs det BMS "tror" er tilgjengelig av energi når det er fulladet.

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

LASOL

Har noen hatt problemer med vindusviskermotor?
Jeg tror min stopper for godt snart. De siste månedene har den gått  saktere enn det som er "normalt" og i dag tidlig stoppet den (på regnvåt rute) flere ganger midt på ruta. Men jeg måtte kjøre en times tid til et møte og prøvde å bruke den flere ganger forsiktig underveis. Etterhvert så kom den igang igjen og begynte å oppføre seg normalt og fikk etterhvert også opp normal fart, noe den ikke har hatt på flere måneder. Det blir spennende å se hvordan den oppfører seg  i kveld. (Bilen parkeres i garasje på jobb og hjemme og har aldri vært utsatt for tvangskjøring av frossede vindusviskere eller kjøring med mye snø)
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Muffinman

Sitat fra: Wibla på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:00
BMS må nok rekalibreres ja. Hvordan ser verdiene ut?
Lå opp mot 74kWh, men droppet veldig raskt ned mot 72kWh i dagene etter at batteriet var utmontert. Nå har den rundet 73kWh igjen. Uansett verdier som er noe lave i forhold til det man kan forvente, men dette batteriet er ihvertfall passet svært godt på. Så lenge verdiene holder seg så stabile som de har gjort over tid er jeg ikke spesielt bekymret.

Klykken

Sitat fra: Klykken på torsdag 28. februar 2019, klokken 09:03
Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. februar 2019, klokken 13:40
Jess, du har nok rett. De klarte i alle fall ikke å finne noe galt med koblingene til LED-baren. Sa de fikk koble fra LED-baren inntil videre så jeg ikke blender mer enn nødvendig ved kjøring. Får se om jeg skrur opp og sjekker litt selv etter hvert i stedet. :)

De mente det kunne være styringsenheten til lysene som som "sendte strømmen feil vei".

EDIT:
Ser ut til at det også gjelder grøftlys på passasjersiden. Dvs alt av lys på passasjersiden frem blinker.

Tror jeg ringer Tesla roadside assistance for å se om de ser noe krøll i loggene.

Edit2
De laget en innkalling til SC som "priority" pga Vehicle coolant is low-meldingen. Høyre side ble helt mørk på tur hjem. Ikke blinklys heller.

Prøvde å ringe SC men gav opp etter 30min i kø. Sendte mail. 
Ringte SC en tur til i dag, og kom gjennom sjokkerende nok etter 5sek. Normalt 10-40min. Fortalte at roadside assistance så på dette som en prioriteringssak. De var enige, og de skulle ordne med lånebil. De sørger også for at jeg får den på søndag lørdag, og at jeg kunne levere min samtidig, selv om det er stengt i helgene. Skal den veien i helga, så da gjorde de et unntak i og med at det er 25mil kjøring. P100D S85D here i come! :D

Muffinman: De antok at det var et jordingspunkt som var dårlig ja, men litt spesielt at kjølevæske-meldinga kom opp. Mest sannsynlig "feiltolkning" av signal, men de ville se på den før de konkluderte med noe.

Trondheim SC <3

EDIT:
Bekreftelsen ble litt annen. Ikke Performance-bil og en dag tidligere.
Ordnet seg i alle fall på eksemplarisk vis. :)
Lånebilen vi fikk har trøbbel med luftfjæringa. Da vi hentet den hang den skikkelig på baken, men den rettet seg opp da vi startet å kjøre. I dag fikk jeg feilmelding om at "Air suspension needs service". Er 15- ute og klar himmel, så kanskje noe har frosset? Da vi hentet bilen på søndag var det plussgrader og regn.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Ville gitt beskjed og ikke bekymret meg nevneverdig for det. Det må bli opp til Tesla å vurdere om det er forsvarlig å kjøre med. Så lenge den retter seg når bilen slås på og kompressoren ikke jobber unormalt mye går det sikkert bra for en periode.

Klykken

#3656
Har varslet. :)
Men ikke hørt noe.

Edit:
Ingen feilmelding på hjemturen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 26. februar 2019, klokken 08:35
Har mer tro på dårlig jordingspunkt. Det er en kjent feil. Vi har ledbarer på begge våre biler og ingen problemer. Har heller ikke hørt om at noen har fått problemer etter å ha hentet ut styrestrøm på denne måten. Det at det endrer seg ved akselerasjon kan vel også tyde på et dårlig kontaktpunkt.
Da hadde de funnet feilen på vår bil. Og, du hadde selvsagt helt rett Muffinman - jordingspunkt foran på høyre side må skiftes. Fikses så snart de hadde tid. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

#3658
Da har bakdørene på P85'en bestemt seg for å ikke la seg åpne. Litt uheldig når samboer skal sette barn inn og ut. Åpner ikke innenfra og håndtakene går ikke ut. Men nødutløseren funker. Da kommer håndtakene ut også. Begge håndtak er reparert i løpet av det siste året.

EDIT: Nå får jeg beskjed fra samboer om at ingen av nødutløserene funker heller. Merkelig.

Klykken

Med sambo sin nøkkel kommer ikke håndtaket på førersiden ut. Av en eller annen grunn. Funker fint med min.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA