Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Boomerang

Tuxedo

Har vel vært noen tidligere rapporter om at en dårlig jordingskobling ett eller annet sted får bilen til å oppføre seg helt koko.

TeslaSvein63

Er det flere som har plager med høye smell fra taket? Jeg snakker om skikkelige høye knall
, slik at man skvetter "himmelhøyt" i setet. Kommer ofte i begynnelsen ved igansetting av kjøring. De første gangene jeg meldte fra om dette (da bilen var ny) så var det rett inn for å få fikset. Nå er det vist ikke noe å bry seg om. Taket har vært fikset på mange ganger og pakningsåpningene er skeve rundt det hele. Har klagd mange ganger, men fiksen består av lynlim på leppene som folder seg. Det holder ut porten. Skjevhetene sier de at de ikke kan gjøre noe med.  Er bilene så myke at hele karoseriet vrir seg tro? Noen som har speil som høres ut til at de sliter med å folde seg ut. Motorlyden høres veldig anstrengt ut på siste etappe av utfoldingen. Har skjedd ett par ganger at venstre speil ikke vill folde seg ut. Hjalp med restart av bilen. Har ettermonterte speil.

BMW850

Det anbefales på det sterkeste å droppe innfelling av speil i disse kuldetider.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

eminate

Sitat fra: Daniel80 på søndag 07. januar 2018, klokken 17:57
Sitat fra: steam på lørdag 06. januar 2018, klokken 09:30
Sitat fra: o.b.lix på fredag 05. januar 2018, klokken 16:21
Sitat fra: steam på fredag 05. januar 2018, klokken 12:22
14. Autopilot sluttet å virke etter oppdatering til 2017.50

Etter å ha oppdater til 2017.50 har jeg nå hverken cruise eller Autopilot.

Dette er kjent softwarefeil, 2017.50.1 kom dagen etter og denne virker, og enda bedre 2017.50.3 som kom nyttårsdag, som har regnsensor også.
Synd for meg at jeg har 2017.50.3 da.

Fortsatt ingen autopilot etter å ha prøvd Jeronan sitt tips. Har prøvd hard reset to ganger.

Har hørt at det kan komme av fukt og korrosjon i blinklys kameraene på siden.  v50 softwaren aktiverer visst disse, og hvis de er defekt kobles hele AP ut.. Hørt om flere som har hatt dette problemet nå, men har ikke opplevd det selv.

Dette stemmer. Har det problemet selv. Snakk om dårlig redundans i systemet. Dersom en sensor/kamera ryker fungerer ingenting. Det er en god autonom bil :) for noe tøys.
Det andre er at de ledningene til side repeateren er så crappy at når den kobles fra er det stor sjanse for at kontakten blir deformert, så da må de bytte hele ledningsnettet i tillegg.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

Boomerang

Kjapt spørsmål, om enn litt off topic:

Min 2013 P85 har gått straks 110k km og DU har fortsatt ikke laget noen form for ulyd.
Fikk Tesla til å ta en sjekk på den på service, fikk tilbakemelding om at den var god som gull og de kunne heller ikke høre noe unormalt.

Jeg blir nå litt bekymret når jeg hører at stort sett alle tidlige DU'er ryker etter 30-60k km..
Skulle gjerne hatt den forbedrede enheten, men kan vel ikke kreve å få den byttet når det ikke er noe galt med den?

Tuxedo

Jeg har også original DU etter 4 år og 55k.

Du kan nok ikke forlange at de bytter DU kun som et forebyggende tiltak. På DU er det vel dessuten 8 års garanti, med ubegrenset km, så vidt jeg husker.

E_S

Har original DU på 2014 S85 med 135kkm. Håper den ryker før bilen er 8 år, men har jo en god stund igjen ennå til det. :) Ingen feil med den så langt, men det er vel bare et tidsspørsmål..
:)

Stig O

Mulig dette er normalt, men fikk melding om og skifte 12V batteri i dag. Aldri byttet etter bare 4 år på biler før. Så på en YouTube video hvordan det skulle byttes, og det så veldig kronglete ut. Flere om har byttet 12v batteriet? Fikk SW oppdatering i dag, men den feilet, muligens pga. 12V feilmeldingen?!
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Muffinman

Litt kronglete på gamle biler ja, men særdeles enkelt på nyere. Vår P85 fikk nytt 12v batteri i forbindelse med at laderen røk, sikkert preventivt. Men aldri feilmelding. Nyeste bilen vår fikk feilmeldingen lenge før den var 2 år gammel.

Feilmelding på 12v vil medføre at du ikke får oppdatert, ja.

overlay

Sitat fra: Stig O på torsdag 15. mars 2018, klokken 21:19
Mulig dette er normalt, men fikk melding om og skifte 12V batteri i dag. Aldri byttet etter bare 4 år på biler før. Så på en YouTube video hvordan det skulle byttes, og det så veldig kronglete ut. Flere om har byttet 12v batteriet? Fikk SW oppdatering i dag, men den feilet, muligens pga. 12V feilmeldingen?!

Må inn å bytte mitt batteri for andre gang nå på min 2014 model. Det er ett år siden sist.
Så kjører rundt med en oppdatering som jeg ikke kan installere og varsel som blinker, og det må blinke til slutten av mai :p

Stig O

Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Boomerang

Tviler på at noen har betalt for batteribytte så langt. Garantier.. 5 år.. osv..

Muffinman

På tocn-gruppa er det enkelte som rapporterer å ha blitt avkrevd betaling, ja. Litt snedig siden kunder med eldre biler og høyere kilometerstand har fått byttet uten kostnad. Hvis jeg ikke husker feil var det rundt 3500,-

Musk sine tidligere uttalelser om at disse bilene skulle være så enkle og ukompliserte og kreve mye mindre vedlikehold enn en fossilbil blir litt hule i lys av at man har fire dørhåndtak med tvilsom levetid som hver koster like mye å bytte som en registerreim, 12v batteri til noen lapper som holder i 1-4 år og en skjerm inne i bilen som koster like mye som en byttemotor...

MyMuffin

Leverte bilen inn for en uke siden for litt småfiks:
1: Knitrelyder fra headliner område begge sider foran (3. forsøk på å få dette fikset).
2: Dirrelyd ved høyere hastighet fra førerdør
3: En klikkelyd ved senter luftdyser til frontrute foran (der hvor frontruten og enden av dash møtes). Kun hørbar i lave hastigheter og kommer når man kjører over ujevnheter etc.

Har nå fått beskjed at selveste Drammen Karosseri må se på nr.3 da Tesla selv ikke klarer å finne ut av dette. Synes det virket litt snodig, men satser da på at de finner ut av det.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA