Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Tuxedo

Er det 13-modellen din? Skal sammenligne min i morgen når det er bra lys til å ta bilder.

Muffinman

13-modellen ja. Når jeg forstørrer bildet ser jeg at det er "avtrykk" til venstre for tappen. Mulig det er plastbelegg som kan fjernes der som får tappen til å synke dypere ned i hakket hvor den skal låse? Verdt et forsøk.

Rakk ikke å sammenligne med 15-modellen i dag, ble litt for fristende å smette på sommmerhjul :)

Tuxedo

Muffinman

Da har jeg fjernet litt plastbelegg rundt tappen, og prøvd å forbedre rutingen til utløserwiren slik at låseklakken får gå så langt som mulig tilbake. Tror kanskje det er noe muffens med sistnevnte slik at det ikke går helt i lås. Uansett fungerer det helt fint etter disse øvelsene. Hvis problemet kommer tilbake blir det å plukke ut frunken og se enda mer nøye på wiren, eventuelt korte inn strømpa med et par mm for å gi litt mer slakk.

Hodetelefoner

Sikker på at motoren "gir" tilbake hele wiren Muffin? Jeg har alltid slitt med "panseret åpent". Dvs. Jeg må ofte lukke to ganger.
Alltid vært. Men aldri opplevd at det har gått opp. Ved mindre jeg har åpnet med fob i lommen..
Fått panseret over ruta på 3 andre biler.  Skummelt

Muffinman

Ja, den gir etter ser det ut som. Men når jeg holder strømpa på wiren og beveger den får jeg også bevegelse i låseklakken. Det tyder på at strømpa er tight, eller at den ikke ligger som den skal (lengde på strømpe vs wire). Mistenker at det er noe her som er årsaken. Blir greiere å finne ut senere i vår når frunken skal ut for montering av rustfrie slangeklemmer der. Da skal jeg til bunns i dette.

kirky

Opplever at et eller annet panel eller noe i høyre dør dirrer/rister svakt ved volum rundt 6 type med Hifi-pakke.

Litt irriterende å ikke kunne nyte ren høy lyd - trodde først at element var sprukket eller noe, men rimelig sikker på at noe er løst eller noe. Det er altså basstonene som det slår ut på.

Andre som har opplevd? Litt vag feil, men lett å gjenskape, så håper de kan ta det når jeg er inne en gang for andre ting.

2023 Model S

Muffinman

Kan vel være så mangt, men ihvertfall til vår nyeste ble produsert var kontrollmodulen til døra løst festet og skapte resonnanser.  Jeg demonterte, festet det som festes kunne, støydempet og tilførte masse i form av alubytul hvor det var mulig. Da ble det bra. Dvs, helt til Tesla skulle fikse vindsus fra trekantvinduet, etter det fikk jeg en helt ny skranglelyd. Ikke rukket å se på det enda, får vel ta det når jeg fikser vindsusen (Tesla sin fiks holdt ei uke...) selv :)

kirky

Takk, virker hvertfall som om det er noe som andre har opplevd litt da, så jeg skal notere det ned og ta uncorking i samme sleng. Da blir det bra :)
2023 Model S

lunitiks

Tips: Kle av grillen foran høyttaleren (den er bare klipset, bruk en kniv eller plastikkgjenstand og jekk den av). Det kan skjule seg interessante ting bakom. Trust me
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

TeslaSvein63

Etter siste oppdatering Torsdag, virker ikke knappen på ladekabelen og varmeapparatet avgir ikke varme slik det skal. Er det flere som har fått krøll?

samotholt

Krøll her og (selv etter restart).

Etter oppdateringen hadde speilene slått seg inn (selv om autofold er av) og ville ikke ut igjen. Dette skjer litt for ofte ved oppdateringer. Fikset med å slå autofold på.

Får nå varme i rattet ved hver oppstart. Jeg bruker ikke varme i rattet og det er rimelig irriterende. Enheter for dekktrykk skiftet fra bar til psi. Klarer heller ikke å koble til bilen med app.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

TeslaSvein63

Ja, må restarte ofte pga navigasjonen som krøller, need service. :(

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på fredag 20. april 2018, klokken 19:18
Tips: Kle av grillen foran høyttaleren (den er bare klipset, bruk en kniv eller plastikkgjenstand og jekk den av). Det kan skjule seg interessante ting bakom. Trust me

Tell me more, tell me more...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA