Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Adduc

Sitat fra: Øggen på torsdag 20. februar 2014, klokken 01:33
Ja da sitt ej i smørauget.
Ingenting skjer. Får ikkje opp ladeport, car needs service bla bla bla. Ingen svara på tesla service og ej skal på jobb.
Drit ass

Veldig interessert i hvordan det går med dette, Øggen?
________
Adduc

Maartensommer

Sitat fra: Maartensommer på torsdag 20. februar 2014, klokken 11:12
Sist gang jeg vasket bilen la jeg merke til noen oransje dråper på kromlistene/vingene ved høyre kurvelys.
Da jeg vasket bilen i dag skjedde det samme og alt tyder på at det er rust. Noen andre som har opplevd det samme? Nysjerrig på hvor dette kommer fra.  Pt ingen tegn på venstre side.

Legger ved 2 bilder (tatt ovenifra og nedenifra):




Øggen

Sitat fra: Adduc på torsdag 20. februar 2014, klokken 10:41
Sitat fra: Øggen på torsdag 20. februar 2014, klokken 01:33
Ja da sitt ej i smørauget.
Ingenting skjer. Får ikkje opp ladeport, car needs service bla bla bla. Ingen svara på tesla service og ej skal på jobb.
Drit ass

Veldig interessert i hvordan det går med dette, Øggen?

Alt bra etter at jeg tok car shut down i 10 min. Fått ny software som innstalleres NÅ!!
TIME WILL SHOW OM THERE IS HOPE IN HANGING SNORE :-)
Går sikkert bra, ifølge logg var det stort spenningsfall. Tesla tok kontakt for noen timer siden. Storfornøyd fortsatt  ;D

Adduc

Sitat fra: Øggen på torsdag 20. februar 2014, klokken 16:18
Sitat fra: Adduc på torsdag 20. februar 2014, klokken 10:41
Sitat fra: Øggen på torsdag 20. februar 2014, klokken 01:33
Ja da sitt ej i smørauget.
Ingenting skjer. Får ikkje opp ladeport, car needs service bla bla bla. Ingen svara på tesla service og ej skal på jobb.
Drit ass

Veldig interessert i hvordan det går med dette, Øggen?

Alt bra etter at jeg tok car shut down i 10 min. Fått ny software som innstalleres NÅ!!
TIME WILL SHOW OM THERE IS HOPE IN HANGING SNORE :-)
Går sikkert bra, ifølge logg var det stort spenningsfall. Tesla tok kontakt for noen timer siden. Storfornøyd fortsatt  ;D

Godt å høre. Blir litt rart å etter hvert kjøre bil hvor man kan være tjent med å ta en "shut down". 
Hvis BMW'n tar en "shut down" nå, så er jeg redd den er historie.....
________
Adduc

Øggen


[/quote]

Godt å høre. Blir litt rart å etter hvert kjøre bil hvor man kan være tjent med å ta en "shut down". 
Hvis BMW'n tar en "shut down" nå, så er jeg redd den er historie.....
[/quote]

He he.
Han anbefalte det egentlig ikke, men men. Det han ABSOLUTT IKKE anbefalte var å resete skjerm med scroll hjul ved 12 Low, da skjermen bruker usannsynelig mye 12V/ strøm ved oppstart. Vi får se når jeg kommer hjem om problemet fortsetter eller ikke. Tar oppstyret meget rolig.
Bug fix er lastet og jeg gleder meg til å kjøre igjen ;D
1200 km på nesten 1 uke = ×52 = ca 50000km i året ????? :o

Bjørn

Sitat fra: Maartensommer på torsdag 20. februar 2014, klokken 12:34
Sitat fra: Maartensommer på torsdag 20. februar 2014, klokken 11:12
Sist gang jeg vasket bilen la jeg merke til noen oransje dråper på kromlistene/vingene ved høyre kurvelys.
Da jeg vasket bilen i dag skjedde det samme og alt tyder på at det er rust. Noen andre som har opplevd det samme? Nysjerrig på hvor dette kommer fra.  Pt ingen tegn på venstre side.

Legger ved 2 bilder (tatt ovenifra og nedenifra):




Det ser ut som rustvann ja..! eneste plassen jeg tror dette kan komme fra er støtfangeren.. det er en av de få karosseridelene som er laget av stål.. mulig denne har fått et sår i lakken..

Eller så kan det muligens være at bremseskivene har slynget rustvann gjennom de rillene i innerskjermen, og at dette kommer frem når du spyler...?!

Ikke sett dette før.. Du bør få Tesla til å undersøke..! Og selvsagt fortelle oss etterpå... ;)

Tuxedo

Tre måneder med bilen nå, og i dag oppdaget jeg at det var endel dråper på innsiden av det lille trekantvinduet foran på førersiden etter spyling.  Pakning som ikke er helt tett der, åpenbart.  Vurderer om jeg skal ta det nå, eller vente til service til høsten, siden det ikke er allverdens problem.  Det lekker ikke i vanlig regnvær.

stiantveitofficial

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 20. februar 2014, klokken 18:21
Tre måneder med bilen nå, og i dag oppdaget jeg at det var endel dråper på innsiden av det lille trekantvinduet foran på førersiden etter spyling.  Pakning som ikke er helt tett der, åpenbart.  Vurderer om jeg skal ta det nå, eller vente til service til høsten, siden det ikke er allverdens problem.  Det lekker ikke i vanlig regnvær.

En vannlekasje bør en ikke ta lett på uansett om den er liten. Det er jo en garantisak så Tesla fikser nok det kjapt og greit  :)
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Muffinman

Nei, det gjør de ikke. De har gjort et forsøk på å fikse min (begge sider), og det ble mye verre - både trekk og lekkasjer.

Status nå er at man venter på løsning fra "ingeniørene i USA".

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. februar 2014, klokken 18:49
Nei, det gjør de ikke. De har gjort et forsøk på å fikse min (begge sider), og det ble mye verre - både trekk og lekkasjer.

Status nå er at man venter på løsning fra "ingeniørene i USA".

Da er det vel like greit å ta det til service til høsten... ;)

Bjørn

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. februar 2014, klokken 18:49
Nei, det gjør de ikke. De har gjort et forsøk på å fikse min (begge sider), og det ble mye verre - både trekk og lekkasjer.

Status nå er at man venter på løsning fra "ingeniørene i USA".

Jepp.. fikk samme beskjed på mine vinduer.. skal komme en bulletin på dette ("snart") da dette er et problem ganske mange har klaget på.. På min merkes det svært godt i form av nedkjøling av begge dørsidene v kjøring i kaldt vær.. Og maddamen klager.. :/

stiantveitofficial

Sitat fra: Bjørn på torsdag 20. februar 2014, klokken 20:03
Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. februar 2014, klokken 18:49
Nei, det gjør de ikke. De har gjort et forsøk på å fikse min (begge sider), og det ble mye verre - både trekk og lekkasjer.

Status nå er at man venter på løsning fra "ingeniørene i USA".

Jepp.. fikk samme beskjed på mine vinduer.. skal komme en bulletin på dette ("snart") da dette er et problem ganske mange har klaget på.. På min merkes det svært godt i form av nedkjøling av begge dørsidene v kjøring i kaldt vær.. Og maddamen klager.. :/

Når damen klager, da er det kritisk  :D
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Muffinman


orjan

Punkt 7 er vel strengt tatt slik det fungerer og ikke en feil. Batteriet er for kaldt og må varmes opp før regen kan fungere skikkelig.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

stiantveitofficial

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 20. februar 2014, klokken 23:42
Hei alle!
Jeg er helt ny her, (mitt første innlegg,) og har kjøpt en brukt P85+.
Her er de feil jeg (foreløpig) har funnet med MIN Tesla:

1. Jeg har ladeport som kun kan åpnes fra skjermen.
2. Jeg har kondens i begge baklykter.
3. Jeg har kondens i begge frontlykter.
4. Hver gang jeg skal lade, så lyser det ikke blått, men rødt ved ladeporten.
(men det skifter til blinkende grønt i løpet av et sekund eller to.)
5. Jeg har/får mye skitt på dørtersklene ved fordørene.
(det legger seg til dels mye skitt akkurat der buksebenet ligger et kort sekund oppå dørterskelen i det jeg setter meg inn, skitten synes ikke før døren er åpnet.)
6. Jeg har rustne skruehoder i underkant av bakluken.
7. Nesten hver gang jeg starter om morgenen, kommer det en melding om at re-generering er koblet ut.
Etter et minutt eller så, kommer ny melding, om at batteriet varmes opp for bedre ytelse.
Etter ca. 20 - 25 minutter forsvinner begge meldinger, og alt ser ut til å virke som det skal igjen.
8. Jeg har bare hatt bilen i litt over 1 uke, men allerede opplevd at jeg har et spøkelse i baksetet som ikke bruker bilbelte.  (Det plinger i skjermen, og kommer en melding om at noen i baksetet ikke har tatt på bilbeltet, men jeg ser ikke at det sitter noen der, og jeg mener jeg er helt alene i bilen.)

Når det gjelder ladeport og kondensproblemene, så var jeg innom Tesla Skøyen på tirsdag, og meldte feil.
Fikk da beskjed om at jeg skulle få time for service den 24.4.14.
(Altså om litt over 2 måneder.)

Har jeg blitt lurt?
Eller er disse feilene vanlige på Tesla?
Og er det vanlig at det tar så lang tid å få fixet noe?

Skulle nesten tro det var hos Møller Skøyen du hadde bestilt service  :P

Kondensen har jeg skjønt er ganske vanlig, kjørte bak en Tesla i dag og den hadde dugg i ryggelyset.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA