Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Jepp, bør ikke være vanskeligere enn å hoste opp noen skarve adaptere ;)

stiantveitofficial

Ny i forumet fordi jeg vurderer å bestille en Tesla og tenkte det kunne være smart å sjekke litt rundt erfaringer fra andre.
Synes det er skremmende mye feil på disse bilene, alt fra små irritasjoner (parksensorer som er upålitelige, knirking fra panoramataket etc) til mer alvorlige feil (ladeproblemer, 12V som går tom, mugg rundt panoramatak, vannlekasjer, bilen går i "svart" etc.).
Legger derfor merke til at svært mange i forumet er utrolig tålmodige og aksepterer at produsenten har levert et produkt med både designfeil og produksjonsfeil. Disse tingene ville aldri blitt akseptert om en hadde kjøpt en Audi, BMW eller Mercedes! Har selv nå en snart 3 år gammel Audi A4 Avant og har ikke hatt ett eneste problem med den, kun knirk fra solbrilleholderen.
Teslaen skal leases på firmaet jeg jobber for og jeg skal ha den som firmabil i 3 år. Den kommer til å bli min eneste bil og vil rulle 40.000 km pr år. Den kommer til å bli parkert utendørs siden jeg bort i leilighet i Oslo. Er 100% avhengig av at den fungerer når jeg skal bruke den, fordi om det har regnet eller kommet snø i løpet av natten. Hvem har tid til å styre med feil på feil på feil, en har tross alt kjøpt en bil i det såkalte premium-segmentet???
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Newbee

Sitat fra: stiantveitofficial på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:43
Ny i forumet fordi jeg vurderer å bestille en Tesla og tenkte det kunne være smart å sjekke litt rundt erfaringer fra andre.
Synes det er skremmende mye feil på disse bilene, alt fra små irritasjoner (parksensorer som er upålitelige, knirking fra panoramataket etc) til mer alvorlige feil (ladeproblemer, 12V som går tom, mugg rundt panoramatak, vannlekasjer, bilen går i "svart" etc.).
Legger derfor merke til at svært mange i forumet er utrolig tålmodige og aksepterer at produsenten har levert et produkt med både designfeil og produksjonsfeil. Disse tingene ville aldri blitt akseptert om en hadde kjøpt en Audi, BMW eller Mercedes! Har selv nå en snart 3 år gammel Audi A4 Avant og har ikke hatt ett eneste problem med den, kun knirk fra solbrilleholderen.
Teslaen skal leases på firmaet jeg jobber for og jeg skal ha den som firmabil i 3 år. Den kommer til å bli min eneste bil og vil rulle 40.000 km pr år. Den kommer til å bli parkert utendørs siden jeg bort i leilighet i Oslo. Er 100% avhengig av at den fungerer når jeg skal bruke den, fordi om det har regnet eller kommet snø i løpet av natten. Hvem har tid til å styre med feil på feil på feil, en har tross alt kjøpt en bil i det såkalte premium-segmentet???

Audi har laget biler i hvor mange år?
Kan nok ikke helt sammenlignes...
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

stiantveitofficial

Audi har laget biler i hvor mange år?
Kan nok ikke helt sammenlignes...
[/quote]

Så om man ser for seg et problemfritt bilhold så bør man ikke kjøpe Tesla?
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

cra

Sitat fra: stiantveitofficial på tirsdag 18. februar 2014, klokken 11:08
Så om man ser for seg et problemfritt bilhold så bør man ikke kjøpe Tesla?

Om man ser for seg et problemfritt bilhold bør man ikke kjøpe seg bil. Ser da innimellom at kjente merker som har holdt på i årtier av og til må kalle inn hele serier med biler pga feil i ting som styring, bremsing, elektrisk anlegg etc etc. Ingen grunn til å tro at Tesla som er relativt ferske i faget skal slippe unna alt av problemer, men det trenger ikke være mer problemer heller. Greit så lenge det ikke er alvorlige problemer. Ladeproblemene kan f.eks. sammenlignes med at man ikke får åpnet tanklokket på en annen bil skikkelig kjipt og på grensa til kritisk intil det blir fikset, men det kan altså fikses. Verre er det med bremseproblemer som man nå ser at noen opplever, men det fikses fortløpende det og, ser jeg. Vi får bare håpe at det ikke kommer noen virkelig store problemer.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: stiantveitofficial på tirsdag 18. februar 2014, klokken 11:08
Så om man ser for seg et problemfritt bilhold så bør man ikke kjøpe Tesla?

Ikke første årsmodell nei, da må man regne med at de må fikse forskjellige ting i løpet av det første året. Om du venter et års tid nå er nok det aller meste ordnet opp i.

Men det gjelder jo generelt alle nye biler, ikke kjøp første årsmodell om du sikter mot null verkstedsbesøk.

Så lenge Tesla fikser opp i det som dukker opp plager det ikke meg på noen måte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 18. februar 2014, klokken 11:20
Så lenge Tesla fikser opp i det som dukker opp plager det ikke meg på noen måte.

Nettopp dette er kanskje den viktigste vurderingen man må ta, spesielt hvis man ikke bor i nærheten av et verksted. Håndtak som ikke kommer ut automatisk, DAB-radio som fusker og andre slike småting man kan leve med en stund tas på verksted ved høve. Da er det verre med litt mer kritiske saker, men det ordnes jo etterhvert det og. Litt mer tungvindt hvis man må krysse "halve landet" for å komme til verksted da.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arnkl

Sitat
Så om man ser for seg et problemfritt bilhold så bør man ikke kjøpe Tesla?

Når ein kjøper ein så fersk bilmodell som Model S frå ein så fersk produsent som Tesla, så teik ein heilt klar ein viss risiko. Men dei som bestiller no tek ein langt mindre risiko enn dei som bestilte i 2012 eller før! Det har vel vist seg at bilane som no vert levert har langt lavare feilrate enn bilane som vart levert hausten 2013. Eg har hatt min bil i 2 veker no, og køyrt 1000km, utan eit einaste av dei problema som er lista opp i denne tråden. Det virkar som Tesla stadig forbedrar kvaliteten på bilane, og fiksar problem etter kvart som dei oppstår.

Om du er veldig forsiktig av deg ville eg kanskje venta med bestilling til etter at vinteren er over, for å sjå om det dukkar opp korrosjonsproblem. Eg var litt i tvil sjølv før eg bestilte i august, sidan det då var ein sak med galvanisk korrosjon på ein bil i USA (eller Canada). Men eg tok sjansen på å bestille likevel, og i ettertid har det heldigvis vist seg at det ikkje var eit generelt problem med bilen.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Øggen

Hmmmmm.
Idag var det minus grader hjemme og ville sette på varming fra app. Den slo seg på men like etter av igjen. Av seg selv gikk den på og av lenge. Bil var fulladet (80%) og så greit ut. Gikk likevel ut for å sjekke. Joda, rødt lys og 6 feil. De vanlige 12V low, car needs service, .....Trykkte inn pedal, kjørte litt fram og tilbake på parkeringsplassen. Da gikk det vekk. Satte igjen i UMC og alt normalt. Kunne starte forvarming.
I tillegg merket jeg ved kjøring etterpå at også hos meg ambiente lysene var kommet i disco modus. Merkelig....
Skal jeg bry meg å melde det eller bare vente på 6.0????

cra

Sitat fra: Øggen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 12:14
Skal jeg bry meg å melde det eller bare vente på 6.0????

Jeg hadde meldt fra om det i en e-post, og sagt at med mindre det eskalerer så avventer jeg 6.0 for å se om det kommer seg. Da kan du i alle fall dokumentere at du har sagt fra, om det skulle bli noe seinere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øggen

Ja da sitt ej i smørauget.
Ingenting skjer. Får ikkje opp ladeport, car needs service bla bla bla. Ingen svara på tesla service og ej skal på jobb.
Drit ass

TS

Sitat fra: Øggen på torsdag 20. februar 2014, klokken 01:33
Ja da sitt ej i smørauget.
Ingenting skjer. Får ikkje opp ladeport, car needs service bla bla bla. Ingen svara på tesla service og ej skal på jobb.
Drit ass

Prøv å resette ved å holde inne begge strollerwheels på rattet.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øggen

Det er gjort. Venter 10 min på Car Off nå. Får se........
Og når ringer de tilbake fra tesla service??? I morgen er litt sent.

TS

Sitat fra: Øggen på torsdag 20. februar 2014, klokken 01:50
Det er gjort. Venter 10 min på Car Off nå. Får se........
Og når ringer de tilbake fra tesla service??? I morgen er litt sent.
Har aldri ringt de.
Prøv 12v jumpstart eller 12v lader på batteriet bak nosecone
Slik tar du av NC.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10863.msg150069.html#msg150069
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Camilla

Har fått en vertikal stripe av døde pixler på den store skjermen, bare en pixel bred.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA