Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lør 26. okt 2013, kl. 20:29

« forrige - neste »

Thor2014

Muffinman

Ikke beregnet for fjernlysbruk ihvertfall. Dette er et arbeidslys.  Og jeg vil tro den gir betydelig mindre lys og er av dårligere kvalitet enn "konkurrentene" som koster 10-12 ganger prisen.

Men prøvd den har jeg ikke :)

DaTwister

Betyr dette at man må montere LED bar også på facelift? :(

Thor2014

Er ikke ikke tvil om at den er dårligere enn Rigid, men som det sies er denne betydelig dyrere.
Rigid har 6,5w pr LED. Dvs 65w på 10 stk.
Denne har 19*5w.

Fordelen jeg ser uten å ha testet er at denne har en kurve som passer fint under skiltet.
Den er også satt om med spot. De fleste i denne prisklassen har spredning eller en kombinasjon.

o.b.lix

Sitat fra: Thor2014 på søn 10. des 2017, kl. 12:02
Den er også satt om med spot. De fleste i denne prisklassen har spredning eller en kombinasjon.

Ikke helt riktig - "Beam: COMBO beam(if you want flood or spot,you can send me an email,i will arrange your shipping for you,thank you!)"
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Thor2014

Muffinman

Står combo der også...

Thor2014

Jeronan

I just came up in the news again recently. You have to use two smaller led bars, instead if one large one!

Otherwise you can end up in a whole lot of trouble and the car will not get through EU control either.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Lynet

Hella single twin er en dobbel LED-bar som er lovlig.
Ser ut som en enkel en, men har to plusskedninger ut slik at bare halve kan lyse.
Utrolig godt lysbilde.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jeronan

Sitat fra: Lynet på man 11. des 2017, kl. 10:52
Hella single twin er en dobbel LED-bar som er lovlig.
Ser ut som en enkel en, men har to plusskedninger ut slik at bare halve kan lyse.
Utrolig godt lysbilde.

In the latest article I read that it has to be two separate physical units that need to be placed at a distance from each other.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

DaTwister

Politiet fikk pepper da de hadde bare en ledlist som extra lys. De forsvarte det med at det var delt innmat.

1000kwh

Sitat fra: DaTwister på søn 10. des 2017, kl. 00:21
Betyr dette at man må montere LED bar også på facelift? :(
Lyktene fungerer utmerket, både som nærlys og fjernlys.

Å sette inn ledbar blender bare andre og skaper farlige situasjoner.

DaTwister

Det er jo bare vrøvel. Det må jo du som fører gjøre noe med i alle fall. Kjørt pre-facelift i snart 3 år med 2x 10" ledbar. Aldri gitt meg annet en godt lys når jeg trenger det. Fjernlyset på xenon er jo bare 2 flekker 150m frem på veien

1000kwh

Sitat fra: DaTwister på man 11. des 2017, kl. 17:20
Det er jo bare vrøvel. Det må jo du som fører gjøre noe med i alle fall. Kjørt pre-facelift i snart 3 år med 2x 10" ledbar. Aldri gitt meg annet en godt lys når jeg trenger det. Fjernlyset på xenon er jo bare 2 flekker 150m frem på veien
Møter stadig folk som tilintetgjør nattesynet mitt med enten lyskastere eller ledbar.

Enten har jeg og kona et vanvittig bra nattesyn eller så fungerer lysene helt perfekt slik de er.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA