Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

i4 offisiell lansering onsdag 17. mars

Startet av JorgenM, mandag 15. mars 2021, klokken 19:04

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: Lepet65 på onsdag 17. mars 2021, klokken 10:02
Ingen informasjon om bilen enda, bare hvor flink BMW-gruppen er :(

Jepp, gadd ikke å følge med mer. Får heller lese om det senere.

JorgenM

Kommer mer info de neste ukene sies det. Interiør-bilder får vi heller ikke se idag :-1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

FaradayCage

Det er live event for denne bilen kl 1300 i dag.
Bagasjerom: 470/1290liter
I følge info fra Tyskland skal i4 ha luftfjærer bak.


daktari

Ser ganske lik ut konseptet. Kan sladdes med. Alt annet er ukjent; dvs hjulavstand (ser lang ut), størrelse, batteri, ytelse osv. Egentlig en interessant bil hvis den er like stor og romslig som en S. Men kanskje mer i 3er-klassen utfra navnet? Det er litt overraskende (og skuffende) at de ikke lager panseret litt brattere ned synes jeg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kirky

Og hvorfor har ikke denne eller Etron GT - coupe-bakluke som Model S? blir jo dobbelt så praktisk uten mange kompromisser...
2019 Long Range S, HW3, CCS.

PionerThink

Mente jeg hadde lest et sted at i4 får et slags system på luftfjæringen som de kaller "active damping" som skal forhindre "dipping" av karrosseriet pga vekt ved pådrag osv:
https://www.motor1.com/news/481547/2021-bmw-i4-drift-teaser-video/

Kommer sikklert mer detaljer om dette etter hvert, men den blir spennende og absolutt et alternativ til Model 3 og Polestar 2 :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

z4rd

Ikke så mange nye detaljer, men litt... https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-bmw-i4/73538053

Skulle ønske den hadde tatt med seg litt flere trekk fra BMW 3-serie GT - ref. bakluke. Blir uansett en topp bil for de som ikke trenger så mye plass. Spent på pris...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

FaradayCage

Sitat fra: kirky på onsdag 17. mars 2021, klokken 15:01
Og hvorfor har ikke denne eller Etron GT - coupe-bakluke som Model S? blir jo dobbelt så praktisk uten mange kompromisser...


i4 har stor bakluke

Stikkkontakt

Sitat fra: z4rd på onsdag 17. mars 2021, klokken 15:40
Ikke så mange nye detaljer, men litt... https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-bmw-i4/73538053

Skulle ønske den hadde tatt med seg litt flere trekk fra BMW 3-serie GT - ref. bakluke.

i4 er vel identisk med 4-serie Gran Coupe?
Utgående Gran Coupe har stor bakluke, så det vil overraske om denne ikke har det.

kirky

Ser ut som sedan-bakluke spør du meg:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Strøm Tycoon


Strøm Tycoon

Sitat fra: kirky på onsdag 17. mars 2021, klokken 15:01
Og hvorfor har ikke denne eller Etron GT - coupe-bakluke som Model S? blir jo dobbelt så praktisk uten mange kompromisser...

Stor luke tar mere plass rundt hele åpningen, og på E-tron GT og Taycan er det ikke så mye å gå på i overkant uten å komme i konflikt med hodene til baksetepassasjerene. Akkurat som på Model 3.

Stikkkontakt

Sitat fra: kirky på onsdag 17. mars 2021, klokken 17:04
Ser ut som sedan-bakluke spør du meg:

Drøyt å trekke konklusjon om det når luken ikke er åpen.
Det bildet til model3citizen legger vel ballen død.

Counterpointer

Kirky og Model3citizen viser ikke samme bil. Ikke sjanse at luka på den med kamofolie er lik den hvite. Imho

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA