Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i4 - kamuflert testbil fotografert

Startet av JorgenM, fredag 25. januar 2019, klokken 16:16

« forrige - neste »

daktari

#30
Nyere bilder, M4 dog, BilNorge ikke helt begeistret for grillen som gir assosiasjoner til et dyrespor kanskje? Jeg mistenker at grillen blir lik på i4.
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52995
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

PionerThink

Du har nok rett i at dette legger føringer for hvordan grillen blir på i4 senere, men resten av bilen blir nok litt forskjellig fra bildene siden disse viser coupe-versjoner.
Bilder og film viser vel i4 som en gran coupe med 4 dører?
Tror nok det krever litt tilvenning om denne typen grill skal bli det nye "varemerke" til BMW :o
Husker jo Audi sin overgang fra tradisjonell rektangulær grill fra før- og tidlig 2000-tall, til den store de fikk rundt 2005. I dag tenker vel ikke de fleste på at Audi hadde en liten grill for 15 år siden?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

F1-gubben

2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

1317142119

Det ligger i kortene at i4 kommer til å ligne svært mye på 4-serien som nettopp ble lansert, samt at 3-serien også får designet til nye 4-serie.

3 og 4-serien er tross alt samme bil, bare i familieversjon (3-serie) og sportsbilversjon (4-serie).

I tillegg har BMW ved flere anledninger vært åpne om at i-serien skal følge samme modellbetegnelse som fossil-serien. Altså at neste i3 blir en elektrisk 3-serie, ikke en ny liten bybil, at neste elektriske småbil blir i1, at iX3 er en elektrisk X3 osv.

Hvis man vil se flere bilder av i4, så kan man se på spionfotografiene av 4-serie Gran Coupe.

F1-gubben

Basert på i4 Concept har noen med eleverte fargestiftegenskaper laget disse skissene. Jeg liker det jeg ser og håper det ferdige resultatet blir noe à la dette.

2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

JorgenM

Ikke gode nyheter idag desverre. I følge disse ryktene starter i4 produksjon ikke før i november 2021:

https://www.bmwblog.com/2020/12/01/bmw-i4-production-november-2021/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Electric cars in Norway

#36
Takk Jorgen👍🏻 Enig, trist. Da er kanskje festen over!

Kopi:
According to our sources, the i4 will enter production in November 2021. The market launch is scheduled for early 2022 in Europe and Spring of the same year in the United States. Some believe the i4 will arrive a bit late to the party and that means it will have to be a pretty extraordinary car, in order to make an impact.

Jalla

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 01. desember 2020, klokken 19:57
Ikke gode nyheter idag desverre. I følge disse ryktene starter i4 produksjon ikke før i november 2021:

https://www.bmwblog.com/2020/12/01/bmw-i4-production-november-2021/
De skriver også at den kommer i tre versjoner - BMW i4 to come with three variants: i435, i440 and M50 xDrive

Aem

https://www.automobil-produktion.de/hersteller/neue-modelle/bmw-i4-2022-prototyp-des-tesla-fighters-353.html
Fant en artikkel på tysk, hvor journalisten har prøvesittet i en prototype av i4. Dette er hans inntrykk:

Tre versjoner - valgfritt med bakhjul og firehjulsdrift - og to batteripakker
Basemodellen skal ha 200 kw (RWD), den andre 350 kw (AWD), og en topp M-modell
5 seter med bagasjeplass på 470 til 1290 liter
i4 skal ha imponerende håndtering, altså ekte BMW kjøredynamikk
En luftfjær på bakakselen er standard i alle versjoner - elektroniske dempere er derimot kun tilgjengelig på forespørsel
18-, 19- eller 20-tommers sommerhjul
17-tommers på vinterdekk
Planlagt lansering er i Juni, men produksjonsstart senere i år (November/Desember?)
i4 vil få den samme buede skjermen fra iX, minimal interiør men med en bred sentral tunnel med iDrive knappen osv (dette vil ligne veldig på konseptet)
Kan velge mellom (delvis) skinnseter, Alcantara og vegansk (ingen stoffseter som på konseptet)
Elektrisk bakluke samt valgfrie elektrisk tilhengerfeste
Ladekablene vil få et eget 38 liters rom under bagasjerommet

JorgenM

Spennende info. Takk :)

Overraskende at den får tilhengerfeste, men er jo bare en pluss det.
Interiør noe a la iX hadde vært rått :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

Greit at BMW virker "treige", men en ting kan vi vente, at når bilene kommer så er de antagelig veldig bra på alle måter.
I motsetning til de mange andre med biler lansert nå, som synes å være fulle av "bugs", med uferdig software og halvtestet hardware. i3 var jo et utmerket eksempel. En nyvinning på mange måter og omtrent feilfri fra dag en...

Carboy

Dette ser veldig lovende ut. Jeg venter på BMW i4 i spenning.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA