Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

rog

Vet ikke om min løsning for opplysning av bagasjerommet på ms er nevnt tidligere. En liten Batteridrevet sak fra Osram med led og bevegelsessensor. Magnetholder følger med, festes med dobbeltsidig teip. Alt monter på borrelås og du kan feste den hvor du vil i frunc eller trunc. Lyskilden kan vinkles. Bruk den som lommelykt hvis du har behov. Fungere helt topp hos meg. Fortsatt lys etter flere mnd bruk. Pris ca 130 kr inkl bat. På Bauhaus
http://www.osram.no/appsinfo/pdc/pdf.do?cid=GPS01_1030390&mpid=ZMP_1016223&vid=EU_ALL_eCat&lid=NO
Mvh Roger
Grønn S 85

sigurdi

Sitat fra: rog på lørdag 18. april 2015, klokken 12:45
Vet ikke om min løsning for opplysning av bagasjerommet på ms er nevnt tidligere. En liten Batteridrevet sak fra Osram med led og bevegelsessensor. Magnetholder følger med, festes med dobbeltsidig teip. Alt monter på borrelås og du kan feste den hvor du vil i frunc eller trunc. Lyskilden kan vinkles. Bruk den som lommelykt hvis du har behov. Fungere helt topp hos meg. Fortsatt lys etter flere mnd bruk. Pris ca 130 kr inkl bat. På Bauhaus
http://www.osram.no/appsinfo/pdc/pdf.do?cid=GPS01_1030390&mpid=ZMP_1016223&vid=EU_ALL_eCat&lid=NO

Tror ikke denne er linket til, men har ble tatt opp ulike løsninger med batteridrevne ledder. 
Har ikke vært lette å oppdrive i sort utførsel, slik at de forsvinner litt mer i teppet, hvitt eller grått. 
Har montert led lys til flere som har hatt batteridrevne, som da ble ble byttet ut.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

B_Tesla

Det fine med Sigurd sin løsning er at det er så utrolig lett å instalere, billig og bra resultat.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

DaTwister

Lest igjennom tråden, men ble ikke helt klok på prisen for settet ditt Sigurd?

sigurdi

#274
Prisen har gått sakte men sikkert opp i god Tesla stil. he he he

Har ikke lagt det offesielt ut til salgs ennå. :-)

Var alt for opptimistisk i starten på at jeg skulle klare å få produksjons tiden ned, noe som har vist seg å være svært vannskelig. 
Bruker nå serie produksjon og fått laget endel spesial verktøy for raskere produksjon, krymping osv, men har ikke hatt mulighet å komme ned på den tiden jeg hadde håpet på.

Så resultatet er da at jeg har måttet skru opp prisen for at jeg skal gidde holde på, samtidig som omsetningen har gått opp og jeg må tilpasse at jeg kommer snart inn i mva registeret.
Tror prisen jeg har satt nå blir den som kommer til å holde seg på dette settet.

Prisene er nå 600kr for Trunk og 300kr for Frunk, dette er ink frakt og om en kjører innom Horten montering.
(Må avtales pga jeg er noe ute og reiser og konemor er ikke opplært til montering)

Jobber også med å få opp en web butikk, når den kommer opp (et par tesla uker eller måneder) blir det noe mer utvalg, flere led typer, fra billigere uten sort kappe, til deluxe pakke som lyser opp hele parkerings plassen.

Håper også å få en enkel løsning på mer ryggelys, skilt til parkering og/eller garasje også med inngravert navn og selfølgeli leddlys. :-)

En så lenge fungere mailen og tar imot bestillinger på.
ledlys@teslabutikken.com

Levering kan variere fra et par uker til et par måneder. (Er bare delvis hjemme i 2.5 uker før jeg reiser bort igjen i et par uker så har snart solgt ut allt jeg har mulighet å lage i Mai)

Prioriterer også TOCN treff nå i helgen og tar med meg litt sett, så blir mulighet å kjøpe for de som kommer der.
Tror det også blir tid på søndagen for montering for de som ønsker.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

cstromme

Hvor lang leveringstid har du på de trunklysene nå?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

nortrahof

Sitat fra: P85_Norway på lørdag 07. mars 2015, klokken 13:19
Jeg har kjøpt disse til min nye bil, som erstatter eksisterende lys med 1 LED. Disse har 18 SMD LED. Pluggen passer rett på. De er litt større enn originale, men bare å klippe litt større hull, så er det plugg and play. Veldig bra lys, som ser originalt ut.
http://www.ebay.co.uk/itm/321568752545

Har montert slike på min bil - og man kan ikke se at det er endret fra de originale lysene - før de tennes!
Kjempelys!! Disse lyser ikke bare opp hele trunken men også området bak bilen når man åpner luka.

Enkelt å montere i frunk men litt mer filing og kutting i trunk - men det går akkurat!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

cstromme

Sitat fra: nortrahof på tirsdag 19. mai 2015, klokken 11:25
Sitat fra: P85_Norway på lørdag 07. mars 2015, klokken 13:19
Jeg har kjøpt disse til min nye bil, som erstatter eksisterende lys med 1 LED. Disse har 18 SMD LED. Pluggen passer rett på. De er litt større enn originale, men bare å klippe litt større hull, så er det plugg and play. Veldig bra lys, som ser originalt ut.
http://www.ebay.co.uk/itm/321568752545

Har montert slike på min bil - og man kan ikke se at det er endret fra de originale lysene - før de tennes!
Kjempelys!! Disse lyser ikke bare opp hele trunken men også området bak bilen når man åpner luka.

Enkelt å montere i frunk men litt mer filing og kutting i trunk - men det går akkurat!

Kan du ta bilde av trunk/frunk med lys, og ta bilde av selve lyskassen i trunken?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

nortrahof

#278
Her er bilder tatt i dagslys. Det viser ikke hvor godt lyset blir.
Det er ingen "kasse" som disse lysene sitter i, kun en ramme der de klipses fast.
Denne rammen er i frunken av tykk filt som kan klippes med en guldsmedsaks (liten metallsaks).
Rammen i trunk er i plast. Den kan files større. Dessuten må det nye lyset kuttes på kortendene og files et V-formet hakk, slik at det smetter inn i den større rammen. Med lyset montert, er dette inngrep usynlig.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

FrederikC@Teslafied.eu

Nogle der har lavet mere lys i Frunk?
(Udover LED strip i "microwave")

FrederikC

dotten

Sitat fra: FrederikC på torsdag 21. mai 2015, klokken 22:00
Nogle der har lavet mere lys i Frunk?
(Udover LED strip i "microwave")

FrederikC

Det er testing med større og sterkere pære i frunken på gang... Sigurdi får oppdatere mer.
S85

P85D fra mars 2015

sigurdi

Ikke D biler - Frunk og Trunk har jeg pakker med to + 4 leddstriper og enkel hjemme montering. 
D biler Trunk har jeg pakker med 4 ledstriper, enkel montering.

D biler Frunk - testet med større ledlys (bytte original), må skjære litt i filten for at det passer men er ikke fornøyd med løsningen. 
Lyset sitter for lavt og gir bare lys når en ikke har noe oppi og trenger ikke lys for å legge varer ned i Frunk. :-)

Så har fått inn litt annen type ledd som jeg har tenkt å testet i sommer på noen biler,
må da lage to små hull i filten lengre oppe men lyset vil da lyse nedover i Frunk og gir lys om en har paket Frunken full av varer. :-)

Blir ikke før senere i sommer, de neste ukene (etter at jeg har kommet meg hjem) går til å produsere ledlyspakker for de som allerede har bestilt.
Nye bestillinger blir ikke levering før i slutten av August.

Har og fått inn test for bedre ryggelys, noen prosjekter må man jo i sommer.

dotten testet og ut noen deluxe lys med 288 ledder (72 x 4), (standard har 15 x 4) til Trunk, gir veldig bra lys men er mye dyrer og egentlig ikke verdt pengene om en ikke har en bil i sort chrome. he he
Standard pakken gir svært bra lys sammenlignet med Tesla sin utvidede lys/interiør pakke.
Horten
Model X90D (18.03.17)

lurium

#282
Jeg har en ekstra sigurdi pakke med ledlys til trunk (2x led striper hver side bak).

Så hvis noen som bor i området Bergen vil ha de til 500 lapp. Gammel pris så gi en lyd.

iCar

@sigurdi sendte deg epost angående lyspakken du selger rett før sommer, ikke hørt noe enda, er du fremdeles på ferie? :)

Muffinman

Lar seg jo helt fint teste uten å lage hull. Bare flekke av dørtrekket og måle på eventuelle ledninger som ser arbeidsLEDige ut når kupelyset er på :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA