Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

berry89


moso

Mottok lys til trunk idag - fikk greit koblet til på venstre side sett bakfra (ladekabelsiden - eller førersiden). Trenger tips for å finne tilkoblingspunkt på høyre side (passasjersiden). Også - har noen forsket lenge og vel på eksakt plassering av stripene for mest lyseffekt?
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

moso

Mottok lys til trunk idag - fikk greit koblet til på venstre side sett bakfra (ladekabelsiden - eller førersiden). Trenger tips for å finne tilkoblingspunkt på høyre side (passasjersiden). Også - har noen forsket lenge og vel på eksakt plassering av stripene for mest lyseffekt?
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

sigurdi

#258
Holder koken ennå, bare svært treg med å lage guider for monteirng. :-)
(Er 3 ukers leveringstid, er ikke hjemme før om ca 2 uker)

Har endelig klart å fått laget en første utgave av monterings guide, denne er for
Trunk uten utvidet lys eller interiør pakke og den ligger vedlagt på denn posten som PDF.

Den er knotet sammen på en lånt PC med 10" skjerm, som jeg fikk mast meg ti, siden jeg selv klarte å reise på jobb uten lader til laptoppen, kun en ipad mini å hjelpe meg med så føler meg ganske hjelpeløs.

Har ikke forsket mer på lysplassering en at under hattehyllen blir de helt skjult og lyser svært godt opp inn mot mitten.
De to bak med borrelås kan jo plasseres der en ønsker selv, men lengst mulig ut gir lys til rommet på venstre side, samt blender ikke når en putter hodet inn og roter i bagasjen.

Plasserer en mer ned på hjulhuset så blender men med en gang når det er godt mørkt ute, slik at en faktisk ser mindre en om de står godt sjult slik guiden viser.

Dersom noen ønsker bare borrelås slik at de kan plassere der de måtte ønske, er det bare å gi beskjed, samme jobb å sette på borrelås som 3M tape.
Ekstra borrelås kan jeg også putte ipakken, men ekstra 3M tape kan jeg selge ruller om noen ønsker.
Har 8mm og 10mm breie ruller med 3M tape, ca 3M (meter) lengde.
(Er nok derfor den heter 3M siden de er 3 Meter he he he he he, ups nå er det på tide å legge seg)

sigurdi

Update: Oppdatert vedlegg.
Horten
Model X90D (18.03.17)

lurium

#259
Da er sigurd's lyspakke montert i trunk, perfekt lys og det var jo super enkelt. Brukte .. hmm 20 min ca.


HelectriC

Sitat fra: Thomas M på tirsdag 14. april 2015, klokken 21:32
Da er sigurd's lyspakke montert i trunk, perfekt lys og det var jo super enkelt. Brukte .. hmm 20 min ca.

Flotte greier! Gleder meg til pakken min kommer:-)
ioniq 5

o.b.lix

Sitat fra: sigurdi på fredag 10. april 2015, klokken 23:25
Holder koken ennå, bare svært treg med å lage guider for monteirng. :-)

Vi ha slik, hvordan bestiller jeg?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

moso

Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

sigurdi

#263
Send Mail til ledlys@teslabutikken.com
Er minst 2 Tesla ukers leveringstid.
Kommer hjem om ca en uke og tror jeg skal klarer å ferdigstille de ordrenummer jeg ikke har sendt iløpet første uka hjemme.
Ser at det meste av deler er på plass igjen, noe har litt lang leveringstid og salget har gått over all forventning om jeg ikke har lagt ut noe offesielt ennå.

(Men er alltid en lang arbeidslisten som venter, når jeg kommer inn dørene. )
Kommer web butikk, med bilder og bestillings mulighet, men det er nok ikke før om 4 Tesla uker.
(Mailen fungerer)
sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Thor2014

Hvordan er muligheten for å få lys inn i dørene som den originale lyspakken har?
Synes det var fint på min forrige MS.

satheesh.net

Til de av dere som vurderer dette settet til sigurdi - løp og kjøp! Det er slik "lyspakken" burde ha vært levert. Jeg tenker overhode ikke over at dette ikke er originalt og det hele virker helt naturlig. ;)

PS! Om noen ønsker å ta en titt på resultatet er det bare å si ifra ... :)

sigurdi

Sitat fra: Thor2014 på fredag 17. april 2015, klokken 12:18
Hvordan er muligheten for å få lys inn i dørene som den originale lyspakken har?
Synes det var fint på min forrige MS.
Dette skal det forskes litt mer på, men er en jobb for de som er spesielt innterisert og ønsker å demontere alle dør dekslene på bilen og mest sannsynlig modifisere med boring i dørhåndtak, siden jeg regner med at det er andre håndtak på de med lys pakke. 

Regner faktisk med at kablene ligger der, men om det er strøm på dem er mer uvisst.
Denne utvidelsen kan styres fra skjermen, så er en kontroller en plass som kan skru strømmen av og på.
(Dette gjør at det er sannsynlig at Tesla kan skru av strømmen på kontaktene med software oppgradering.

Men skal lete etter kabel og måle for å se hvordan de er styrt, få tak i ledder er minste jobben. :-)

Lager nok en egen tråd, når jeg fåt tid til det prosjektet, nå går fritiden (tid uten jobb og plikter hjemme) til å lage lyspakker. ;-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Da var første versjon av monteringsguide for Frunk ferdig.
(Gjelder følgende modeller)

Tesla Model S
60, 85 og P85

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Thor2014

Alle har vel lys utvendig.
Jeg tenker på dørtrekket innvendig. Stemningslys.

sigurdi

Sitat fra: Thor2014 på fredag 17. april 2015, klokken 23:15
Alle har vel lys utvendig.
Jeg tenker på dørtrekket innvendig. Stemningslys.
Som står montert i "dørhåntakene" på innsiden av døra. :-)
Dersom du sjekker bil uten og med så mangler feste hullene. :-)

Men kablene er der nok helt sikkert, så da må dørtrekk (innsiden) av, lete etter kabler lage hull og montere ledder, krysse fingrene for at kabel har lys når eventuelt kupe lys er på.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA