Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

torerikb

@Sigurdi: Jeg kjøpte lys til Frunk og Trunk av deg da jeg hadde en S85 uten lyspakke. Fikk aldri montert det og nå har jeg en S85D med lyspakke (inkludert i tech). Kan jeg bruke disse også på denne bilen?
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

erlanddf

2014 P85+

sigurdi

Ja og Nei.

Har pleid å sende et sett for de som hadde med og uten, men nå lager jeg standard sett som passer til begge, slik at de uten leddlys kan sette inn "original" leddlys i teppet bak om de ønsker.

Men sender du kablene til meg, så sender jeg nye kabler som passer med lyspakke, leddene er de samme. Kommer hjem om 2 uker (ikke Tesla uker)
Og da er hverdagen tilbake med full produksjon. ;-)

Du finner monterings anvisning på teslabutikken.com
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Sitat fra: erlanddf på torsdag 13. august 2015, klokken 22:04
Jeg kjøpte et par slike og satte rundt både foran og bak. Fungerer helt suverent. :)

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/LED/Led-belysning-bevegelsesvakt-2000032447/

Mye som fungere, men er litt penere og bra med lys når det er 4 sorte leddstriper, som får strøm fra bilen. (koster 100kr mer en 4 slike biltema)
(Alle kabler er skjult og leddstriper, kabler er sort. ;-)
Men det er mye kjappere å kjøpe på Biltema. ;-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Tønsberg

@Sigurdi
Forsøkte å sende deg en mail for bestilling til ledlys@teslabtukken.com, men fikk feilmelding på mail adressen.
Er det en annen måte jeg få bestilt?

Her er feilmeldingen jeg fikk i retur:
The original message was received at Fri, 14 Aug 2015 13:17:06 +0200 (MEST) from owweb8.e.nsc.no [193.213.121.43]

   ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <ledlys@teslabtukken.com>
    (reason: 550 Host unknown)

   ----- Transcript of session follows -----
550 5.1.2 <ledlys@teslabtukken.com>... Host unknown (Name server: teslabtukken.com: host not found)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

satheesh.net


Tønsberg

Sitat fra: satheesh.net på fredag 14. august 2015, klokken 13:42
Du skriver feil i domenenavnet. Korrekt er teslabutikken.com ;)
Takk!  ::)
(Jeg kopierte adressen ukritisk fra hjemmesiden)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Tyldums


sigurdi

Beklager var en skriveleif i teksten på "test siden" men hadde du trykt på linken hadde du fått riktig addresse. Fikset nå, men kanskje jeg må bytte tilbake for har ikke vært plaget med spam. ;-)

Er ute i havet i noen uker til og har hatt skikkelig ferie i år, så sett blir igjen sendt ut om 2 uker (ikke tesla uker) og utover i August/September.
Fikk noen demo sett produsert ekstern, men kvaliteten var ikke bra nok, så må lage dem selv en stund til og det er desverre bare 24t pr døgn skulle hatt minst 30 og siste 6 var det bare jeg som var våken og visste om. :-)

Kommer epost i forkant til hver enkelt før jeg sender ut.
Har og gjørt en endring slik at alle nå får samme kabelsett, passer til biler med og uten utvidet interiør/leddlyspakke)
Så de som ikke har to ledlys bak i teppet kan montere dette selv som et lite ekstra om de ønsker, eler ikke.  (Letter å bare lage like sett til alle)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

cforsmo

Hei godtfolk! Mitt første post på forumet :) Nettopp montert trunklyspakken fra teslabutikken.com. Tok meg en halvtime, og resultatet ble meget bra. Anbefales!

sigurdi

Sitat fra: cforsmo på torsdag 28. januar 2016, klokken 23:47
Hei godtfolk! Mitt første post på forumet :) Nettopp montert trunklyspakken fra teslabutikken.com. Tok meg en halvtime, og resultatet ble meget bra. Anbefales!

Takk for tilbakemelding, alltid hyggelig å spre litt lys i vintermørket.

Har endelig klart å komme noenlunde ajour på bestillinger og er et lite håp om at jeg får produsert opp et lite varelager iløpet av de neste ukene.

Kommer og flere produkter, så mer info følger om en Tesla uke eller tre. ;-)

Er jo mest morro å finne på nye ting og med 70D på gårdsplassen går utviklingen mye kjappere.
Har fremdeles en lang Beta periode på nye produkter for å luke ut eventuelt feil eller mangler.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Trond.Strom

Har du kit til Frunk for D modellene nå?
Har ventet med å bestille til jeg kan svinge innom deg å få installert foran og bak på bilen min


sigurdi

Har kun et par igjen på lager, men kommer mer inn om en uke eller tre.

Til D Frunk så selger nye ledder som er 100% like som Tesla sine egne, men den har 4 ledder istede for 1.
(bilkomponenter.no er utsolgt men får også inn igjen på lager samtidig som meg - viktig med sammarbeid)

Original er 0.2W, oppgradert er 0.8W og gir ganske greit lys der fremme,  de er og fine til å ha under dører men som forbrønn lys synes jeg de er for kalde.

Da liker jeg varmhvite som er mye penere (har både varm og kald fra 1-4W, 1W er passe), men her er jo smaken som baken.

Leddstriper blir ikke pent og heller ikke fungsjonelt i Frunk på D bilene, pga vinklingen på teppet går utover og en blir blendet når en prøver å hente noe.

Men om noen ønsker så tilpasser jeg ledstriper også fra 1W til 6W pr stripe, lengde fra 25-50cm. 

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Thomas N

Forsøkte å montere lys fra deg sigurdi i dag. I en 70D til trunk uten premium interiør.

Jeg fant rett og slett ikke den ledningen jeg skulle på sjåførsiden. Er den fortsatt der på biler produsert i oktober 2015??
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

sigurdi

Sitat fra: Thomas N på lørdag 30. januar 2016, klokken 20:37
Forsøkte å montere lys fra deg sigurdi i dag. I en 70D til trunk uten premium interiør.

Jeg fant rett og slett ikke den ledningen jeg skulle på sjåførsiden. Er den fortsatt der på biler produsert i oktober 2015??

Ja jeg er veldig sikker på at den er der, men ikke alle montører hos Tesla legger den på samme lokasjon.

Det er mye billigere å bruke samme kabel pakke uansett hva bil, men teoretisk kan den også ligge der kabelen splitter seg og det tror jeg faktisk er ved ladeporten.
(Det er mange kabler i den samme som går bakover.)

Dette er de tre lokasjonenen jeg har lokalisert denne kabelen og i rekkefølge etter hva som er mest vanlig.

1. Fremsiden av ladeport utgangen. (Ta av lokket i teppet og fremsiden bak teppet er den tapet med hvit eller blå tape.

2. Nedsiden av ladeport utgangen, samme som over men noen ganger tapet og noen ganger bare kveilet opp.

3. Samme lokasjon som passasjer siden, så en må ta av plast dekselet slik som på passasjer siden eller trekke frem teppet slik som amerikanerenen gjør.

4. Bare lagt/slengt bak teppet og da en eller anne plass mellom ladeport og bak, dette har jeg kun sett et par ganger.

Modell har ikke hatt betydning på lokasjon untatt alle de første modellene hadde den alltid stripset rett bak der ledd normalt er plassert.

Dersom du ikke klarer å lokalisere den men den finnes på passasjer siden, si fra så kan jeg lage en overgangs kabel som da går fra passasjer siden til fører siden, det er lettest å legge denen via dypbrønne så kan lage et ledd uttak her også. ;-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA