Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ingen jekk følger med Leaf 2013!

Startet av Bergenseren, mandag 14. oktober 2013, klokken 15:40

« forrige - neste »

Bergenseren

Greit å se at det er flere som er enig med meg, begynte å lure om det var JEG som var dum og gammeldags.
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 14. oktober 2013, klokken 17:03
Fabrikantens jekk er som oftest skikkelig søppel. Måtte gå på en smell med en jekk som veltet for et par år siden før jeg tok til fornuften og kjøpte en garasjejekk i kurant størrelse.

Jeg mener allikevel alle biler bør leveres med jekk, og min forrige bil ble selvfølgelig levert med jekk (VW Passat).

Slike jekker er "søppel" ja, til ren nødbruk. Jeg mener de er en sikkerhetsrisiko, om folk bruker de til dekkbytte. Bedre å levere uten slik at folk må skaffe seg en ordentlig jekk for å bytte dekk selv. Vil man ikke det mener jeg det er bedre man setter bort hele dekkskiftet til profesjonelle...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Eureka

Hei
er det greie jekkepunkter for en garasjekk sette rett på kanal ??? de har jo bare et flatt rundt område.
MVH
2013 Japan Leaf bygget Oppama plant
2019 Evalia 40 kW 7 seter

Electra

Spurte selv etter jekken da vi gikk gjennom min nye Leaf Tekna for 3 uker siden. Selgeren var veldig høffelig og svarte at det ikke fulgte med når bilen var utstyrt med skum og kompressor. I ren refleks syntes jeg det var kleint uten jekk,men brydde meg ikke så mye da jeg har garasjejekk hjemme. Kjøpte min bil på Nissan i Kristiansand.

BE

Hvis begrunnelsen er at de skal spare vekt, bør de fjerne festene til jekken i siderommet i bagasjerommet også!

Dette er fordi de vil spare penger, enkelt og greit. Dersom du som kunde ikke vil ha jekken så kan du fjerne denne selv.

Jeg har en 2011 model, den har jekk og den er som alle andre medfølgende jekker søppel. Men jeg velger å ha den i bilen allikevel, man vet aldri når man skulle trenge denne.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Eureka

2013 Japan Leaf bygget Oppama plant
2019 Evalia 40 kW 7 seter

leaf-newbe

Sitat fra: TeslaS på mandag 14. oktober 2013, klokken 16:31
Ja alle nye biler i dag uten reservehjul har heller ikke jekk. Kun skum og pumpe. De sparer ikke penger men plass..Har selv ikke hatt en bil siden 2007 med jekk, men kjøpte en litt dyrere jekk som jeg har i garasjen :)

Helt feil det følger med Jekk med de fleste biles selv om det ikke følger med reservehjul.
har en 2011 peugeot 3008 uten reservehjul men jekk og reppsett fulgte med.
har du helt flatt dekk er det mye mulig du må jekke opp bilen for å få fylt dekket med reppsettet.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Bergenseren

Sitat fra: Eureka på mandag 14. oktober 2013, klokken 19:06
Hei

Hvor er sterk er leaf I kanalene ved jekkpunktene



Brukte nettopp garasjejekk på jekkpunktene med gummikloss fra Biltema. Det gikk fint, men vet ikke om dette er godt nok i lengden. Finnes det andre gummiklosser som ikke er flate men med spor til jekkepunkt, eller må man skjære det til selv?
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

timingbeltkiller

#23
Jekk har du bruk for ved punktering og hjulskift vår og høst.

Nå kan du med de fleste bilmerkene ved punktering bruke den gratis veihjelpen som følger
med nybilkjøp fra 3 til 5 år (mest vanlig) og evigvarende (bl.a. VW) .

Har du kasko, har du forøvrig veihjelp inkludert også her.

Gratis hjulskift vår og høst tilbyr mange bilforhandlere.
Andre for en liten sum som går til et veldedig formål.

Mangler Nissan både veihjelp og hjulskiftservice, er dette muligens en av grunnene
til at merket scorer elendig på Autoindex.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

bjorn_2390

tenkte jeg at jeg virkelig skulle hive meg på i hylekoret her.
Kan bekrefte at det svært ofte er slik at det ikke følger jekk med bilene lenger. Det følger med rep.sett, og så er jekk tilleggsutstyr. Forrige forhandler jeg (privat) hadde noe med å gjøre, klarte imidlertid ikke å levere originaljekk, jeg fikk mulighet til å kjøpe en som ikke passet inn i jekkfestene på bilen. Snakk om latterlig.

Men dette med jekk, er litt som askebeger. Askebeger leveres som regel ikke lenger som standardutstyr. Heldigvis, for ettermarkedlukt (som regel), men dessverre for meg, som alltid har hatt småpengesamling i askebegre. Men nå har jeg jo bil som jeg ikke trenger parkometerpenger til lenger. Gratis parkering, vøtt. Helt herlig. Askebeger Schmaschebeger.

Men så tenkte jeg, før jeg nå heiv meg inn i debatten, at jeg får jo gå ut og se, da. Har jeg jekk i bilen min?

Og jammen i meg::: I min 2012, sitter det en splitter ny, ubrukt jekk baki bilen. Norsk-kjøpt 2012-Leaf.

Så da virker det vel egentlig som at dette ikke er helt konsekvent, spør du meg.

Selv bruker jeg jekk fra Torshov bilrekvisita med en (egen) gummigreie oppå. Funker fint. Kjøpte den på kampanje, så jeg betalte omtrent halvparten av hva Biltema forlanger for samme jekk. Ser ikke ut som at Torshov har den nå(?), så jeg legger ut link til tilsvarende hos Biltema.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Jekk-elektrisk-2-tonn-15367/
Blå Euro-Leaf (2012)

Bergenseren

Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

bjorn_2390

Sitat fra: Bergenseren på mandag 14. oktober 2013, klokken 22:02
Sitat fra: bjorn_2390 på mandag 14. oktober 2013, klokken 20:49


http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Jekk-elektrisk-2-tonn-15367/


Den jekken var interessant. Litt dyr...så jeg får følge med og se om den kommer på tilbud. Har jo nettopp skiftet nå allikevel.  :)

Jula har tilsvarende. Jula har vel i grunnen oftere kampanjer enn Biltema. Kan være greit å følge med, der også.
http://www.jula.no/elektrisk-saksejekk-2-t-601033
Blå Euro-Leaf (2012)

kjbu

Det er heller ikke sigarett-tenner med Leaf.
Sinnsykt dårlig, må gå til innkjøp av lighter......

;)

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Zero-talent

apropos... hvor finner jeg dekkrep-settet? Tenker stadig på at jeg må ut og lete, men husker det bare når bilen og jeg er på forskjellige steder...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA