Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ingen jekk følger med Leaf 2013!

Startet av Bergenseren, mandag 14. oktober 2013, klokken 15:40

« forrige - neste »

Bergenseren

Skulle skifte til vinterdekk i går, men bare dette var å se (Bilde1).
Tok ut den svarte "posen", og fremdeles ingen jekk. (Bilde2).
Oppi den svarte "posen" var bare tre deler (Bilde3).

Siden det var søndag i går, søkte jeg på internett om det var noe spesielt her. Leste også på dette forumet at folk ikke var fornøyd med orginaljekken til Leaf (eldre tråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5281.msg53577.html#msg53577 ).

Fant dette bildet på "mynissanleaf" : http://www.mynissanleaf.com/wiki/images/3/37/Leaf_Jack_01.jpg

Var nå overbevist om at jekken manglet i min helt nye Tekna, og reiste derfor inn til Autocenteret i Åsane for å få min orginaljekk. Men der var det bare en lite kundevennlig ansatt som bare trakk på skuldrene og sa at der ikke fulgte med jekk til helt ny bil lengre. "Du har jo ikke reservehjul, men reparasjonssett..derfor trenger du ingen jekk", sa han som den største selvfølge. "Men du trenger jo å skifte dekk to ganger i året?" spurte jeg. Han trakk bare på skuldrene. "Du kan jo kjøpe..." var det arrogante svaret.

Hallo... her har jeg betalt nesten kr 300 000,- for en ny bil...men jekk må jeg kjøpe selv??  Og bare for å gjøre det ennå mer provoserende...når vi gikk igjennom bilen under overleveringsdagen...ble det ikke nevnt med ett ord at jeg måtte skaffe jekk selv.

Dette var smålig av Nissan.  >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Er det andre med helt ny Leaf hvor det fulgte med en jekk ...eller ikke?
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

cra

Ikke jekk i min halvannet år gamle Leaf heller, nei. For min del ingen big deal, siden jeg har orntlige jekker sjøl (garasjejekk i ulike størrelser) siden originaljekken som følger med mange biler ofte ikke er spesielt god (eller i alle fall ikke rask) å bruke. Ble ikke gjort oppmerksom på at det ikke var med jekk, men det tog jeg forsåvidt for gitt siden det blke gjort oppmerksom på at det var rep-sett og ikke reservehjul med. Enig i at de godt burde opplyst om det med at det ikke er med jekk, spesielt hvis det er førstegangskjøpere som ikke har kjøpt seg garasjejekk. Evt sendt med en rimelig garasjejekk med Nissan-logo på istedet for kaffekoppen? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bmwi3

Er vel du som er smålig? Så sur for at en jekk ikke følger med , koster vel 199kr på Biltema. På de fleste nye biler i dag følger det ikke med jekk. Selv har jeg også kjøpt en ny og dyr bil og det følger heller ikke med jekk til den...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Var jekk med i min Leaf, nov 2011. Ligger godt festet under dekk rep settet.

Leaftekna2018

Jekk ja.....
Er mer spent på om det følger det med bolter til vinterdekkene, eller går boltene om hverandre?
Har ikke sjekket ennå;)
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Finnøy (Arne Johan Larsen)

På de dekk & felger jeg kjøpte med bilen passer boltene på begge settene.

Bmwi3

Ja har du org alu felger på sommer og vinter så går boltene omhverandre :D
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Bergenseren

Sitat fra: TeslaS på mandag 14. oktober 2013, klokken 16:07
Er vel du som er smålig? Så sur for at en jekk ikke følger med , koster vel 199kr på Biltema. På de fleste nye biler i dag følger det ikke med jekk. Selv har jeg også kjøpt en ny og dyr bil og det følger heller ikke med jekk til den...

Herregud for et svar. Er da fullstendig klar over at en jekk er billig å skaffe. Her er det snakk om prinsippet. Du kjøper en ny bil for mye penger...men jekk må du skaffe selv.
At den er billig gjør jo saken bare mer provoserende.
Det var heller ingen beskjed om at jekk måtte skaffes selv.

Er det slik i dag at ALLE nye biler uten reservedekk ikke har jekk? I så tilfelle synes jeg det er en SMÅLIG måte å spare noen kroner!!
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

Bmwi3

#8
Ja alle nye biler i dag uten reservehjul har heller ikke jekk. Kun skum og pumpe. De sparer ikke penger men plass..Har selv ikke hatt en bil siden 2007 med jekk, men kjøpte en litt dyrere jekk som jeg har i garasjen :)
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Elmo

Sitat fra: TeslaS på mandag 14. oktober 2013, klokken 16:31
Ja alle nye biler i dag uten reservehjul har heller ikke jekk. Kun skum og pumpe. De sparer ikke penger men plass..

. . og vekt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Bobbulf

Jeg er nå bare glad jeg ikke fikk med en sånn drittjekk  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Bergenseren

Sitat fra: Bobbulf på mandag 14. oktober 2013, klokken 16:39
Jeg er nå bare glad jeg ikke fikk med en sånn drittjekk  :)

Jeg tror jeg får fokusere på det, Bobbulf    ;)
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

Øyvind.h

Fabrikantens jekk er som oftest skikkelig søppel. Måtte gå på en smell med en jekk som veltet for et par år siden før jeg tok til fornuften og kjøpte en garasjejekk i kurant størrelse.

Jeg mener allikevel alle biler bør leveres med jekk, og min forrige bil ble selvfølgelig levert med jekk (VW Passat).

"Du har ikke reservedekk, så hva skal du med jekk" er en helt latterlig kommentar.....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lynet

Spør Nissan hva du skal bruke verktøyet som er med til, hvorfor skru av hjulbolter nåe det ikke er jekk med?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på mandag 14. oktober 2013, klokken 17:08
Spør Nissan hva du skal bruke verktøyet som er med til, hvorfor skru av hjulbolter nåe det ikke er jekk med?

Det er greit å kunne feste løse hjulbolter om det problemet skulle oppstå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA