Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ingen jekk følger med Leaf 2013!

Startet av Bergenseren, mandag 14. oktober 2013, klokken 15:40

« forrige - neste »

Knotten

Sitat fra: kjbu på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 08:49
Det er heller ikke sigarett-tenner med Leaf.
Sinnsykt dårlig, må gå til innkjøp av lighter......

;)

Det er jo selvsagt gjort for å kunne stå bak utsagnet 'Zero emission'..  ;D :-*
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Lynet

Sitat fra: kjbu på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 08:49
Det er heller ikke sigarett-tenner med Leaf.
Sinnsykt dårlig, må gå til innkjøp av lighter......

;)
Det er 12V uttak rett foran gearvelgeren, kjøp denne på biltema: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Sigarettenner-43227/ og plugg den inn.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kjbu

Sitat fra: Lynet på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 15:56
Sitat fra: kjbu på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 08:49
Det er heller ikke sigarett-tenner med Leaf.
Sinnsykt dårlig, må gå til innkjøp av lighter......

;)
Det er 12V uttak rett foran gearvelgeren, kjøp denne på biltema: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Sigarettenner-43227/ og plugg den inn.

Problemet for trådstarter er at han må KJØPE JEKK SELV. Mitt innlegg om sigarettenner var ironisk ment  ;)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Knotten

Måtte sjekke min 2013 modell japan Leaf, kjøpt hos Sande Auto i juli 2013 for kr 220 000.
Jekken er på plass - HURRA!!
Dagen og uken er reddet!!!   ;D :D :)   :o
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

emil

Denne tråden fikk meg til å kikke litt mer rundt i min USA-Leaf

Ingen jekk her heller. Klarte heller ikke å oppdrive noen varseltrekant eller tauekrok. Men kompressor med tette-guffe var på plass.

bjorn_2390

Varseltrekant er det ikke noe hyggelig å bli stoppet uten.
Det øvrige er det vel ikke noe krav til fra messingen...
Blå Euro-Leaf (2012)

cra

Ble vekket av fruen i dag, og før jeg visste ordet av det stod jeg i garasjen iført thermodress og arbeidshansker. Beskjeden var: Your mission, should you choose to accept it (I DARE you not to!), is to change the tyres on this electric car so I make it to the 10:10 ferry.

Ikke hadde jeg henta fram vinterdekka enda, og ikke hadde jeg fått rydda plss i garasjen for å skifte hjul, og ikke har jeg fått fylt olje på den lille garasjejekken (den store er lavprofil og ganske uhåndterbar på grusen foran garasjen). Løsniga ble å sjekke om det var jekk i Leaf'en, og jaggu! Det var det! :D  Det er imidlertid utrulig hvor treigt det går å jekke med saksejekk, så redninga ble å sette kroken til jekken i drillen. Da gikk det hele riktig så lett for seg.  ;D  Og sånn sett; elektrisk drill til elektrisk bil er vel egentlig en no-brainer? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bjorn_2390

Blå Euro-Leaf (2012)

Electra


Spiffster

Min 2013 Japan Leaf fra Spania har jekk som standardutstyr. Eneste grunn jeg kan se er at offisiell importør sparer penger på å bestille bilene uten jekk. Men med det grove prispåslaget som er på salgsprisene til Nissan så virker det urimelig.

m-svind

Kjøpte importert 2013 modell fra Sørimport . Repsett pluss jekk oh slepekrok . ALt var på plass  :-*

elektrolux

1956 sluttet Porsche å levere hammer med bilene sine. Etterhvert forsvant også reserve viftereim. Dette skyldes utvikling og innsparinger.

I dag forventes det ikke at kunden kan noe som helst om bilene sine, og det eneste som er igjen er dekkreparasjonssett.   

Se denne interessante listen som viser utviklingen på tidlige Porscher. http://www.356tools.com/

Selv syntes jeg alle biler burde komme med en CD med programvare og USB kabel til bilen slik at eier selv kunne diagnostisert bilen de har brukt 100 000 vis på.

 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

TorC

Sitat fra: elektrolux på søndag 27. oktober 2013, klokken 13:24
1956 sluttet Porsche å levere hammer med bilene sine. Etterhvert forsvant også reserve viftereim. Dette skyldes utvikling og innsparinger.

I dag forventes det ikke at kunden kan noe som helst om bilene sine, og det eneste som er igjen er dekkreparasjonssett.   

Se denne interessante listen som viser utviklingen på tidlige Porscher. http://www.356tools.com/

Selv syntes jeg alle biler burde komme med en CD med programvare og USB kabel til bilen slik at eier selv kunne diagnostisert bilen de har brukt 100 000 vis på.



Hadde min Nissan Leaf blitt levert med en hammer ville jeg blitt VELDIG skeptisk...

Hentet nylig inn en brukt Leaf fra Nederland, og der lå det med en flaske kjølevæske, noe som gjorde meg skeptisk. Jeg ble ikke mindre skeptisk når jeg fant en flaske motorolje... Men så viste det seg at dette var noe forhandleren alltid la med i bruktbiler, og han som klargjorde bilen glemte at det var en elbil....
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

leaf-newbe

@TorC

og disse gutta er det vi skal ha tillit til at de har gjort klar bilene på rigtig måte?

men men det kunne vert værre de kunne fylt på spyleveske beholderen eller no. ;D
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Knotten

I går kveld punkterte jeg for første gang, og det medførte stopp midt i Lyderhorntunnellens vestgående løp (Bergen). Kom meg inn på lommen til venstre for venstre kjørefelt. Høyre forhjul var punktert. Jeg fant fram nødpumpen og gurkemeieflasken, men kom til at det var lite gunstig å stå og rote med dette mindre enn 1m fra 'forbikjøringsfeltet', så jeg ringte 800- nummeret som står i Leafens servicehefte.
En hyggelig ( og helt sikkert vakker..) dame svarte og mindre enn et kvarter senere svingte en redningsbil fra Falck inn foran meg.
Tre kvarter senere var bilen plassert på tunet hjemme.
En halv time etter det igjen var jeg ferdig med å legge om til vinterdekkene som fulgte med bilen.

Hurra for Nissan veihjelp, for Falck og for jekken som fulgte med bilen!!   ;D :) 8)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA