Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

Kristian O

Forlenge hva? Vi har Ford Smax nå. Der er det veldig trangt å få forankringsseler under skinnene til setet foran, men det går. Er det slik med Tesla, eller er det helt umulig?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Cowboystrekk

Er visst tilnærma umulig ifølge en annen forumbruker, men det finnes noen hull på skinnene e.l som du kan tre feks en tykk ståltråd gjennom
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Da kan jeg si at bakovervendt stol med beltefester til sete foran kan monteres :) Men du må montere de rett under framsetet, noe som gjør at du ikke kan justere framsetet framover-bakover så greit å være sikker på god sittestilling før man gjør det. Det var kjekt å kunne slenge OTH urban jungle i frunken og etter at hjula var fjerna :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Talvern

Hei.

Trenger hjelp til følgende m.h.t bil/barne sete stoler + barnevogn.

Barn 1: 6 år Bilstol
Barn 2: 4 år Bilstol
Barn 3: 0 - ankommer mai 2014

Barn 2 + 3 bør ha Isofix, barn 3 bør ha et svingbart system.

Trenger barnevogn som passer i frunk.

Hvilke konkrete modeller passer, og hvor kan dette kjøpes.

På forhånd takk.
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Cowboystrekk

OTH urban jungle kan anbefales som vogn, god å trille og mulighet for bag :) http://www.barnashus.no/mountain-buggy-urban-jungle-sportsvogn-black-9420015739329.html? sikkert ikke billigste plass men :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Kristian

Talvern;
Det der er litt fiklete og må nesten testes. Det er isofix i alle 3 setene, men du kan vistnok ikke benytte alle 3 samtidig. Videre er det vanskelig å kombinere isofix med setebelte, dvs hvis du har et sete som skal festes med isofix, og så skal barnet benytte bilens belte, det går dårlig. Hvis du har 2 isofix stoler med egne bilbelter og kun et løst sete i midten, så kan det kanskje gå, men du må teste. Det som alltid blir trangt, er når bilen egne belter skal benyttes, dvs å komme til beltelåsen da denne ligger litt dypt ned i sete. En forlenger til denne hadde løst hele problemet.  :)
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

frskby

Litt innhabil, men vogn og utstyr er billigst hos vognimport.no... :-)
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

kennethl

Sitat fra: MrUnderhill på mandag 16. september 2013, klokken 13:08
Ser at flere bruker Model S som familiebil for store familier, og det virker som at det skal være plass til 3 barnestoler i baksetet. Er det noen som har fått inn 3 barnestoler, og i såfall hvilke stoler har dere?

Gjerne bilder, som kan vises frem til "noen" som må overbevises....

Det går ganske dårlig å få inn tre stoler om ett av barna er i type større ISOFIX som er beregnet for småbarn. Jeg tenkte at jeg kunne slippe unna med en femseter, men måtte gå for syvseter.
Det kan godt hende at man får inn tre stoler som bruker belte/festes med bilens belte, men å bruke de må være et sant helvete, det blir for trangt til å få satt på beltene og du må plassere ungene i rekkefølge og feste de fortløpende, neppe spesielt praktisk. Om et av setene er Isofix og de to andre vanlige beltestoler blir det VELDIG trangt og fremdeles uegnet til daglig bruk. Om du vil ha to Isofix så kan du bruke max 2 av de 3 festene i baksetet samtidig. Å få inn en ekstra stol i midten der tror jeg du kan skyte en hvit pil etter gitt.

Eneste kombo jeg kan se for meg som kan gå er to beltestoler med integrert fem-punkts + en isofix i størrelse 0-9kg(liten type).

Jeg har lagt ved et bilde fra da jeg testet og som du ser så blir det veldig trangt i midten der, og det å få av og på beltet ble veldig trasig. Å få på en stol med sidestøtte og rygg på i midten kunne jeg bare glemme. Så skal du ha tre unger så anbefaler jeg å kjøre på med 7-setern.

Talvern

Hei.

Takk for kjappe svar, taraquin og kennethl. :)

Har heldigvis 7 seteren så det skal gå med en "liten" trillevogn i front.

Takk for tilbakemeldinger.


Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

19quiz76

Isofix-stoler fås kun for barn opp til 18kg, standarden er ikke dimensjonert for større vekt. Vil tippe 6-åringen veier noe mer?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Espen Arvesen

Jeg skal forsøke meg på 3 stk seter bak, har i dag 2 Cybex 2Fix der i dag - får en unge til og skal bruke en gammel Maxi Cosi. Jeg vet at dette går plassmessig - har testet det. Problemet i dag er at isofix festene gjør det j***ig trang å få festet beltespennene. Barna klarer det ikke selv. Nesten ikke jeg heller. Når tredje setet kommer i midten blir det i hvertfall UMULIG å få festet setebeltene på en god måte. Løsning: Setebelteforlenger. Fant i dag en leverandør som leverer forlengere som passer til Tesla S 2013 Europeisk versjon. Dessuten shipper de gratis til Norge! Har bestilt ulike modeller for å teste (både vanlig, men også "rigids" som står ut av seg selv og blir enkle for barna å finne selv). Veldig god service. Sjekk ut her: http://www.seatbeltextenderpros.com/seat-belt-extender-fits-2013-tesla-model-s-rear-window-seats/

MrDriveby

Kjøpte i dag nytt barnesete til Teslaen som jeg får på nyåret.
Endte opp med Britax Dualfix. Samme prinsipp som cybex sirona, bare dette er lengre/større i ryggen enn sironaen. Lengdemessig er det hele 5cm lengre enn sironaen i ryggen.


http://www.youtube.com/watch?v=8fjASQkRptc

Eneste som jeg ikke likte på dette setet var fargen på plastikkdelene, de er lyse. Løsningen på dette løser jeg med å ta folie (matt carbon) som interiøret. Ettersom jeg fikk sete på salg, så blir den totale prisen på alt ikke mer enn orginalpris  ::)

Kult med "custom" sete 8)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

19quiz76

Kult Driveby - sett noen tester av setet ennå?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

MrDriveby

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 14. desember 2013, klokken 16:17
Kult Driveby - sett noen tester av setet ennå?

Den bestod en test i Sverige som er ganske krevend med glans. husker dessverre ikke hva den heter. Ellers har Britax selv et VELDIG bra testsystem på alle nye seter de leverer, som igjen gjør meg veldig trygg.

Kommer nok nye tester på nyåret, setet er såpass nytt at de "vanlige" testene ikke fåttdet med seg i sine siste tester ;)

Akkurat britax sitt syn på sikkerhet er også grunnen til at setet har fått denne lyse fargen. Om setet skulle være skadet vil denne plastblanningen m/ denne fargen lage lyse striper (svekkelses striper) som du får om du bretter past fram og tilbake. Hvis du forstår hva jeg mener. Her tenkte de sikkerhet framfor utseende, noe som igjen bekrefter Britax sine prioriteringer :)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Kristian O

Sitat fra: Espen Arvesen på fredag 13. desember 2013, klokken 01:03
Jeg skal forsøke meg på 3 stk seter bak, har i dag 2 Cybex 2Fix der i dag - får en unge til og skal bruke en gammel Maxi Cosi. Jeg vet at dette går plassmessig - har testet det. Problemet i dag er at isofix festene gjør det j***ig trang å få festet beltespennene. Barna klarer det ikke selv. Nesten ikke jeg heller. Når tredje setet kommer i midten blir det i hvertfall UMULIG å få festet setebeltene på en god måte. Løsning: Setebelteforlenger. Fant i dag en leverandør som leverer forlengere som passer til Tesla S 2013 Europeisk versjon. Dessuten shipper de gratis til Norge! Har bestilt ulike modeller for å teste (både vanlig, men også "rigids" som står ut av seg selv og blir enkle for barna å finne selv). Veldig god service. Sjekk ut her: http://www.seatbeltextenderpros.com/seat-belt-extender-fits-2013-tesla-model-s-rear-window-seats/

Fest maxicosi med beltet og dropp isofix. Maxicosi er veldig enkelt å feste uten isofix  :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA