Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

TmodS

#90
Har vært Tesla eier i 6 dager nå, time flies when you're having fun. Min initielle reaksjon er at bilen er fantastisk å kjøre og jeg kan godt bli vant til at tanken er full hver morgen uten at det koster skjorta.
Spent på rekkevidden ved langkjøring, og håper å få prøvd dette når de åpner Superladeren på Dombås til helga. I natt ladet jeg fullt; 499 km rated range, 399 km typical range, og 255 km projected range basert på de siste 50 km. Ja, det har vært litt av/på med gassen...
Ellers har jeg lært meg å reboote displayet i midten (17") etter at web-browseren hengte seg opp. Trykk og hold begge scrolle-hjulene på rattet. Og Homelink har jeg ikke hatt suksess med å sette opp, mot en Liftmaster port. Men tida har i hovedsak vært brukt til å kjøre, så får de teknologiske underfundighetene bli tatt hånd om på regnfulle og mørke høstkvelder.
Overleveringen var OK, med unntak av at ladekabel ikke var ankommet med bilen. Den fraktet en Tesla representant fra Trondheim til Kristiansund egenhendig med bil neste dag, takk til Tesla for det!
So far so good  :D

...og her er flere bilder:
https://plus.google.com/photos/113664479764691680050/albums/5916710934979449473?authkey=COSggejGlPq-9gE

RunarBT

#91
Da er det nedtelling her for meg. 14timer igjen til levering for min del.:-D

Garasjen er ikkje ryddet ferdig(uffa) så bilen får stå ute til høsten setter inn ordentlig. Kjem nok til å kjøpe utetrekk, kanskje.. i tilfelle 12volt tar kvelden og åpner alle vinduer under høststormene.

32amp blå industrikontakt er montert i garasjen, men forstår det slik at det kun følger med Shucko kontakt, og at det andre etterleveres? Kan bil litt problem da me skal kjøre oslo-bergen fredag når SC åpner?

Overførte 641.723,80,- til tesla rett før helga. Måtte inn i nettbanken og øke maksbeløpet for betalinger. :-P
Forsikring er ok, og eg skal hente et par pent brukte 19" BMW felger til vinterdekkene på heimveien etter overlevering av bil. Har fått tak i mini-videokamer med "action-sugekoppfeste" til takvindu, så kjem nok litt film etter kvart. Satser på å ha fokus på passasjerer og reaksjonen der, det er nok av presentasjoner av sjølve bilen på youtube.:-)

mrjalle

Gidder ikke skrive så mye. Bilder sier så mye mer.....

pnq

På My Tesla har det stått "Your Model S is being prepared for pickup or delivery".

Har fått leveringstidspunkt 20. september kl 1000. Vil det si at bilen er produsert, er på vei til Norge eller at bilen faktisk er i Norge allerede? :-)

Synes klokken går litt sakte om dagen ....:-( http://www.timeanddate.com/counters/fullscreen.html?mode=m&year=2013&month=9&day=20&hour=10&min=0&sec=0&p0=187&fg2=b3b3b3&msg=Tesla%20Model%20S%20Performance
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Roger (NO)

Mener bestemt det står fra det tidlspunktet bilen ruller ut av fabrikken og fram til den er levert.
Trenger ikke bety at den er i Norge enda nei.

pnq

#95
Ser at jeg har fått et Chassienummer: 5YJSA2DP9DFP14xxx ... oog ved siden av står det:

Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

Lurer bare på om jeg jeg skal begynne å snuse rundt lokalene på Alnabru :-)?
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

laumb

Levering 20. Sept?
Da kan du nok vente godt over et par uker før du stikker å snuser.
Den står på båt.

Roger (NO)

Jeg har levering til helgen, og den er fortsatt ikke ankommet Alnabru. De tar dem inn for klargjøring ca 2-3 dager før levering...
Du har nok litt tid på deg ja...

Hugo

Var en av de heldige som sammen med 3 andre hentet sin Model på Svanholmen 19 utenfor Stavanger i går. Ikke en spesiell god overlevering (bil ikke vasket og liten tid til gjennomgang) - men det betyr lite. Skilt og papirer var klar og dermed kjørte vi fornøyde avgårde  :-) Utrolig nok var det en som fikk sin "vanlige" blå model S i går sammen med 3 som hentet hver sin røde signature model. I dag er det to hvite og en grå som står klar til levering....

Jærbuen

De kunne nå spandert en premium vask i vaskehall for dem som ønsket det :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Stellar

Sitat fra: Jærbuen på onsdag 28. august 2013, klokken 14:29
De kunne nå spandert en premium vask i vaskehall for dem som ønsket det :)

Uæææ! :o  Ikke min bil ihvertfall  :D
Har hatt nok biler i maskin, her vaskes kun for hånd..
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

RunarBT

Eg skulle hatt levering i dag 14:00 men er utsatt til 17:00 da dei vil bytte laderen først(?)..

Jaja.. et par timer ekstra på jobb

petersv

Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 14:49
Eg skulle hatt levering i dag 14:00 men er utsatt til 17:00 da dei vil bytte laderen først(?)..

Jaja.. et par timer ekstra på jobb

Lykke til, misunner det som bare har noen timer å vente!

Kjenner det blir lengre og lengre til neste onsdag... 400V stikkontakt monteres i morra på p-plassen min, så da er alt klappet og klart :)

RunarBT

Sitat fra: petersv på onsdag 28. august 2013, klokken 15:39
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 14:49
Eg skulle hatt levering i dag 14:00 men er utsatt til 17:00 da dei vil bytte laderen først(?)..

Jaja.. et par timer ekstra på jobb

Lykke til, misunner det som bare har noen timer å vente!

Kjenner det blir lengre og lengre til neste onsdag... 400V stikkontakt monteres i morra på p-plassen min, så da er alt klappet og klart :)

10 minutter igjen, sitter i drosje Oslo trafikken.;-)

tSla

Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 16:50
10 minutter igjen, sitter i drosje Oslo trafikken.;-)

Gratulerer!

Får vi en fin writeup til kvelden med inntrykk og bilder? :)
Tesla Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA