Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av takktakk, onsdag 10. juli 2013, klokken 15:53

« forrige - neste »

takktakk

Hei dere.

I forbindelse med en dialog med Tesla i dag har jeg også mottatt offisiell ladeinformasjon for Norge og EU.

Et av temaene det har vært sagt, tenkt og spekulert mest i har dermed fått sine svar.

Enjoy!
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Epleskreller

Ser at det står at superladeren lader med 90kW, men får håpe det bare "henger igjen" fra tidligere.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

takktakk

Ja...

Dette er jo et sprette nytt dokument. Det ble frigitt i dag. Vil egentlig anta at det er rimelig oppdatert. Det har versert en stund så vidt jeg har sett at det kunne være det stoppet på 90 i Norge. Uansett er det fra helt tom til helt full på under én time. Det er ikke så galt synes jeg. Men for all del. Jeg håper også på 120.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

petersv

Sitat fra: takktakk på onsdag 10. juli 2013, klokken 15:53
Hei dere.

I forbindelse med en dialog med Tesla i dag har jeg også mottatt offisiell ladeinformasjon for Norge og EU.

Et av temaene det har vært sagt, tenkt og spekulert mest i har dermed fått sine svar.

Enjoy!

Takk takk, takktakk. :P

Dette er forresten 3. tråden det blir postet i så langt i dag, så jeg tror Tesla har pepret ut de pdf-ene på mail til alle som har hatt lade-relaterte spm. de siste dagene/ukene.

Real EoN

Jeg MÅ ha med det røde 400 V adapteret vertfall, som ikke er default i norge. Ellers kommer jeg til å slite bigtime i starten  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Muffinman

Sitat
Dette er forresten 3. tråden det blir postet i så langt i dag
Yup, ble postet i går også.

takktakk

Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. juli 2013, klokken 16:20
Sitat
Dette er forresten 3. tråden det blir postet i så langt i dag
Yup, ble postet i går også.

Det har jeg da ikke klart å få med meg, til tross for relativt iherdig forum lesing. Vel - det har vært etterlyst i en slik grad at alle gode ting må sies å være tre. Moderator bør kanskje lage en sticky?
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Muffinman

Enig. Og det var mod også :)

Ser at bilen leveres standard med 32A enfas blå adapter i Norge. Håper virkelig den røde 16A trefas adapteren blir å få kjøpt også.

Ellers er det greit om Tesla nå kommer på banen med en offisiell pris på ekstra ladekladd. For ikke å snakke om noe mer konkret om chademo-adapteret - lansering, tilgjengelighet og pris.

stianrod

Av det jeg kan se på bildet av EU ladeporten, så ser det ikke ut som den kommer med den kule LED lysringen rundt connectoren. Det synes jeg var kiipt. Da kan man ikke se fra utsiden hvor langt i ladingen man er kommet. Men mest av alt mister vi den kule "gadget"-faktoren :-\
Tesla Model S P85 2014

ohh

Sitat fra: stianrod på torsdag 11. juli 2013, klokken 02:54
Av det jeg kan se på bildet av EU ladeporten, så ser det ikke ut som den kommer med den kule LED lysringen rundt connectoren. Det synes jeg var kiipt. Da kan man ikke se fra utsiden hvor langt i ladingen man er kommet. Men mest av alt mister vi den kule "gadget"-faktoren :-
Det skal sitte LED indikator lys på siden av baklykten, rett til høyre for ladeluken, som gir samme indikasjon som LEDringen.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

glaserud

Sitat fra: ohh på torsdag 11. juli 2013, klokken 07:47
Det skal sitte LED indikator lys på siden av baklykten, rett til høyre for ladeluken, som gir samme indikasjon som LEDringen.

Det ser ut til at det stemmer. På det venstre bildet på side 3 av EU_CHARGING_EN_MAY13.pdf ser man tre grønne LED til høyre i bildet.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

stianrod

Ja, ser de tre indikatorene. Men det har de har jeg også sett på us bilene. Men selve ringen er borte :(
Tesla Model S P85 2014

laumb

De du har sett på US bil er sidemarkeringslys.
Det er ikke påkrevd i Europa, så her er dem funksjonelle som ladelys.

Tar heller en bil uten ringen med Type 2 plugg enn en med proprietær kontakt og voldsomt behov for adaptere (ut over adapterjungelen som allerede er).

sindrej

Enig i det laumb, men den ringen der er faktisk kanskje nice.  Synes til og med jeg som er ganske restriktiv til pyntelys.

stianrod

Joda, jeg ser den. Men hadde vært kult med ringen også.  Heller riktig kontakt en lys, men helst begge deler ;)
Tesla Model S P85 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA