Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EU-spec biler i Norge

Startet av mrjalle, fredag 05. juli 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

Havebigfun

Det har vært OT her en stund- kanskje diskusjonen om diskusjonsformen hører hjemme under "sutretråden " som er sedimentert litt lenger nede. ;)

Gjermund

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 11. juli 2013, klokken 20:30
Det har vært OT her en stund- kanskje diskusjonen om diskusjonsformen hører hjemme under "sutretråden " som er sedimentert litt lenger nede. ;)

Sutretråden er for sutring  ;)

Stig O

Savner litt fakta og oppklaringer på EU bilene. Er det fordi de fremdeles er utilgjegelige for innsyn at det ikke er kommet flere opplysninger?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

OleJA

Sitat fra: OleJA på søndag 07. juli 2013, klokken 21:53
Sitat fra: hoffa på lørdag 06. juli 2013, klokken 20:28
Parkeringssensorene er diskre og ikke særlig synelige, unntatt på den røde. Burde være mulig å bruke røde pakninger/o-ringer på de. Kanskje det er selve sokkelen som er grå/svart.

Er litt spent på hvordan dette blir på en hvit bil. Håper for all del at det ikke blir en mørk ring rundt P-sensorene på denne. :-\

Lots of European signature cars on the line, including many tags reading "Norway."Interesting to see parking sensors a on factory Model S. Almost invisible on darker colors, but quite apparent on white.
 

:(

glaserud

Skalvise. Tror jeg har en flaske tippex stående igjen fra ungdomsskoledagene. ;)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

turbolurbo

En liten bit 3M folie gjør vel nytten :D
2019 TM3P

Eivind_Bergen

Sitat fra: OleJA på mandag 15. juli 2013, klokken 10:46
Lots of European signature cars on the line, including many tags reading "Norway."Interesting to see parking sensors a on factory Model S. Almost invisible on darker colors, but quite apparent on white.
 

:(

Hvor er dette sitatet fra?

olehelge

Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Oreo

Trodde det kanskje kunne være fra denne tråden:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12639-EU-finalize-and-deliveries/page56
men fant ikke i farten det samme sitatet.
Fant derimot:

Today at the factory was "EU - Switzerland" VIN 14283 and 15555, amongst many others.

Ps: Alltid greit å linke til kilden sin så unngår en spørsmål, og så er det alltid interessant å fordype seg mer for oss Teslaforum junkier.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

AttackOfTheMac

Ingen som har fått sjekket ut bilene i norge noe mer ?

Cirion

Var innom i dag, de står fortsatt utilgjengelig og får ikke røres. Han som stod der kunne ikke si når det blir mulig å se mer på dem, men det blir ikke denne uken.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb

Høres ut som om de blir stående stille til vegvesenet har titta på dem og godkjent de. :)

Cobos

Jeg fikk også litt inntrykk at de ikke er oppgradert ferdig enda. Sikkert fordi EU versjonen av softwaren er en smule uferdig. Eller rettere sagt sikkert noen små detaljer som ikke er på plass og da vil de helst ikke vise de fram til kunder.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

FThorsen

Jeg var innom Alnabru i slutten av forrige uke (sorry at jeg ikke har skrevet før nå folkens!) og fikk pratet med "head honchoen" der oppe som jeg ikke husker hva het. Men han var villig til å fortelle en del interessante ting.
EU modellen som kommer nå er nesten identisk fysisk med de amerikanske modellene som produseres nå. Det var nå småplukk som parkeringssensor og ett tåkelys/ett ryggelys. Ellers var så og si alt identisk.
De fire bilene de hadde fått over nå bruker de for å teste levering av biler fra A til Å. De tester også nå ny programvare. Jeg spurte dem ikke hvorfor de demonterte dem, men tror det er snakk om kvalitetskontroll (eller kanskje opplæring?).
Når det gjaldt vinterdekk blir alternativet det som allerede er bekreftet (husker ikke hva det var i farten). Han jeg snakket med var ikke superbegeistret for det så han skal sette på Hakka dekk på TMS for å teste hvordan dette fungerer.
Han nevnte de også er i dialog med flere potensielle samarbeidspartnere for f.eks. foliering, felg beskyttelse, etc. Alloy-Gator, som jeg allerede har bestilt, tvilte han på at det ble noe med i Norge da det ikke er forhandlere på det. Var visst noe lakk beskyttelse de så på. Men når jeg så på felgene på den nye p85 Plus'en de hadde stående utenfor på tyske skilter så tror jeg ikke det holder med lakk (se bilde).
Sist og ikke minst så ble jeg fortalt at vår Europeiske TMS allerede er typegodkjent så de trenger ikke vente på at demokratiet skal få somla seg til å godkjenne bilene!!! :)
Jeg satt meg også opp på prøvekjøring neste (ikke førstkommende) mandag for prøvekjøring av norsk P+. De regna med at disse skulle være klare for prøvekjøring om en uke fra i dag. 8)
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

stianrod

Teslabutikken i Trondheim også sa at de såkalte "eu" modellene, ikke var rene eu modeller, men en blanding mellom us og eu. Han sa også at jeg måtte slutte å lese og tro på det som ble skrevet på forumet. Så enten leser han forumet selv (òg ikke har lov til å kommentere), eller så vet vi best selv...
Tesla Model S P85 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA