Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

rene

Bjoris, hvis du oppdaterer regnearket med dine data så får vi enda mer eksakte tall på dette, men foreløpig snitt fra Prod complete til utlevering er 46 dager.

Soala


Quintilian

Da fikk jeg Reg nr.... 3639X i Sandnes. Levering på mandag (utsatt fra lørdag.....)

Quintilian

Jøss... over et døgn uten innlegg i denne tråden... Det må være ny redkord :-)

Et spørsmål: Er det noen de siste par dagene som har fått leveringen fremskyndet med en dag eller to på kort varsel? .... :-D Mandagen kommer rett og slett ikke raskt noe!

rene

Jeg tror nok Martin har full kontroll på alle utleveringene som kommer time for time. Jeg ble flyttet fra 17 til 09, det ble avtalt en liten uke i forveien. Håpet på en dag eller to før, men det skjedde ei.

smurf

Ferdig bygget og i transit. Det gikk kjapt fra de startet å bygge.... Lurer på om ikke oppdateringen på MyTesla er litt ute av sync med virkeligheten. Men i rute til mai levering ser det ut til :-) Er det 6-8 uker fra bilen er ferdig til levering?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

GOS

Sitat fra: smurf på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:20
Ferdig bygget og i transit. Det gikk kjapt fra de startet å bygge.... Lurer på om ikke oppdateringen på MyTesla er litt ute av sync med virkeligheten. Men i rute til mai levering ser det ut til :-) Er det 6-8 uker fra bilen er ferdig til levering?

Når bekreftet du?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

smurf

2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

smurf

Sitat fra: P85TMS på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:30
Frykter 8 uker er nærmere sannheten enn 6 uker. De gidder ikke stresse noe nå før i Juni.
Min har vært i transitt i over en måned og jeg har ikke hørt noe fra Tesla.
Som sagt, usikker på om MyTesla er helt oppdatert. Bilen ble produsert på kun to dager i følge status der.... Mulig bilen allerede har vært i transit en stund. Uansett burde det holde for levering i Mai  :)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Sveinal

Kom det båt med nye Teslaer til Drammen i natt (30-31. mars)?

PACHUCA kom kl 13:09 idag, men med Teslaer?
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

mecanica vergara

Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Da skjer det ting her:)
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Tønsberg

Sitat fra: mecanica vergara på mandag 31. mars 2014, klokken 21:30
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Da skjer det ting her:)
Se det. Kanskje vi henter bilene samtidig i Drammen  :D
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

7sjn0

Har lest, lest, lest og lest enda mer. Slik som alle dere andre  :)

Men på tide å bidra. For i dag fikk jeg en beskjed fra DS som var nesten litt for god til å være sann. Finalized 13.12, vin i januar (vet ikke dato - for var ikke like gal på oppdatering som jeg har blitt nå i senere tid). Så i produksjon 11. mars og i transitt 22. mars. Og i går dukket mailen fra DS om at det blir levering 15.-18. april. Må kanskje være en spesiell hurtigbåt det da  :D

Men tar ikke av enda med tanke på det kan være en feil og at det skal være mai i stedet for april. Men samtidig tenker jeg at dashbordet ikke helt er up to date som noen har nevnt her inne. For håpe det siste heller enn det første... Selv om den nok ikke kommer med den nye forsterkningen under bilen, men den kan jo komme på ved en senere anledning.

Hva tror dere, noen andre med samme erfaring i henhold til datoer?

mecanica vergara

Sitat fra: Tønsberg på mandag 31. mars 2014, klokken 22:09
Sitat fra: mecanica vergara på mandag 31. mars 2014, klokken 21:30
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Da skjer det ting her:)
Se det. Kanskje vi henter bilene samtidig i Drammen  :D
Ikke umulig det. Har du fått noen estimater fra Tesla på levering?
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mecanica vergara

Sitat fra: 7sjn0 på tirsdag 01. april 2014, klokken 02:33
Har lest, lest, lest og lest enda mer. Slik som alle dere andre  :)

Men på tide å bidra. For i dag fikk jeg en beskjed fra DS som var nesten litt for god til å være sann. Finalized 13.12, vin i januar (vet ikke dato - for var ikke like gal på oppdatering som jeg har blitt nå i senere tid). Så i produksjon 11. mars og i transitt 22. mars. Og i går dukket mailen fra DS om at det blir levering 15.-18. april. Må kanskje være en spesiell hurtigbåt det da  :D

Men tar ikke av enda med tanke på det kan være en feil og at det skal være mai i stedet for april. Men samtidig tenker jeg at dashbordet ikke helt er up to date som noen har nevnt her inne. For håpe det siste heller enn det første... Selv om den nok ikke kommer med den nye forsterkningen under bilen, men den kan jo komme på ved en senere anledning.

Hva tror dere, noen andre med samme erfaring i henhold til datoer?
Jeg var innom Drammen for noen uker siden, og fikk et estiamt på 6-7 mai. Men ikke umulig at det kunne bli før dette også. Ut i fra å få i Transitt i går skulle dette holde holde hardt. Men det kan hende de har fått fart på logistikken sin.

Mener å ha sett en tråd som estimerer de forskjellige transportetappene. Kunne vært intresant å se hvor det er mulig å være litt mer effektiv.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA