Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

ebbrey

Sitat fra: jog på onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:56
Jeg var og nærvøs da jeg såg meldingen om tog. Men idag fikk jeg leverings dato på epost 06/11 så nå begynner det å nerme seg.  Må jammen begynne og grave dypt etter penger, summen har steget etter å ha startet med Standard og lagt nesten alt til untatt 21" og Hattehylle. :D

Hehe, 4 dager tidligere inn i produksjon = 3 uker tidligere levering. Virker som bolkene de setter opp har god slækk. Jaja snart jul.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

BjørnP85

Fikk mail i går om at bilen var sendt fra fabrikken - destinasjon Trondheim. Mail informerer om at DS vil ta kontakt innen 7 dager med avklaring om utleveringsdato.  :)
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

fonberg

Sitat fra: BjørnP85 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 23:28
Fikk mail i går om at bilen var sendt fra fabrikken - destinasjon Trondheim. Mail informerer om at DS vil ta kontakt innen 7 dager med avklaring om utleveringsdato.  :)

Snodig - virker ikke som de har faste kommunikasjonsrutiner. Jeg fikk ingen mail om at bilen var sendt, men fikk mail fra min DES to dager etter "Production completed" på MyTesla.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Birger

Da har jeg fått leveransedato 13. november. Men i Stavanger... Ikke særlig for en som bor i Arendal så jeg kommer til å be om å få den i Drammen eller Oslo.

Kommer også til å be om Aero elle Cyclone felger. Cyclone 19" er allerede er levert til noen i Norge, se tråden om vinterdekk.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

den12mann

Sitat fra: bb på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:22
I samme slengen fikk jeg innvilget et Tesla-lån (i samarbeid med DNB). Denne skal jeg refinansiere inn i boliglånet i SPK senere.

Var det pga boliglånet du gikk for DnB? Skandiabanken sine betingelser er jo bedre enn DnB
http://www.na24.no/article3672410.ece

AttackOfTheMac

Sitat fra: Birger på torsdag 03. oktober 2013, klokken 11:17
Da har jeg fått leveransedato 13. november. Men i Stavanger... Ikke særlig for en som bor i Arendal så jeg kommer til å be om å få den i Drammen eller Oslo.

Er det ikke bare noe mil forskjell?
Tipper Stavanger har mye mindre og gjøre. Sikkert derfor de er valgt.

TK

Production complete i dag, etter å ha vært i produksjon
siden 20.09. Endelig:)

Blå 85 med det meste til Trondheim

AttackOfTheMac

Hmm fikk beskje av Nederland "...your car can come of the productionline anytime now."
Men har forsatt sourcing parts som status.

#3305  VIN21211

peskareta

Fikk også bekreftelse på levering 26.nov i Trondheim.  Langt fram, men gledelig å ha en dato :-)

Er det et nytt leveringsrush i vente?

Trivelig team i Trondheim.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

christian1986

Er din ferdig?

Fikk nettopp production complete, tok nøyaktig en uke. R2636.

Birger

Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 03. oktober 2013, klokken 12:52

Buss til Stavanger tar 6,5 timer (Lavprisekspressen) og jeg kommer fram sent på kvelden og må overnatte. Nettbuss hadde ingenting passende heller.
Buss til Oslo går ca. annen hver time fra Arendal fra 5 om morgenen og tar ca. 4 timer.

Enkelt valg ;-)

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

ebbrey

Sitat fra: Birger på torsdag 03. oktober 2013, klokken 19:50
Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 03. oktober 2013, klokken 12:52

Buss til Stavanger tar 6,5 timer (Lavprisekspressen) og jeg kommer fram sent på kvelden og må overnatte. Nettbuss hadde ingenting passende heller.
Buss til Oslo går ca. annen hver time fra Arendal fra 5 om morgenen og tar ca. 4 timer.

Enkelt valg ;-)

Også koster det ekstra å hente i stavanger om jeg ikke tar feil :p
11/2013 - 2018 Modell S

Corny

Oi!

"We are building your Tesla"

Hvis meldingen stemmer er det tidligere enn jeg våget å håpe på. Det kan jo bety levering i slutten av november hvis jeg er heldig 8)

Jeg vurderer å be om å hente den lengst mulig borte, for å få en lang og fin introduksjonstur til teslaen...

Ja, ja. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente på telefonen som ikke kommer før om mange uker enda
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Lokführer

Hvor mye ekstra koster det å få bilen levert i Stavanger/Sandnes i forhold til Drammen/Oslo?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

ebbrey

Sitat fra: Lokführer på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:39
Hvor mye ekstra koster det å få bilen levert i Stavanger/Sandnes i forhold til Drammen/Oslo?

2800,- er vanlig delivery & prep fee. Men har sett andre som har fått 4650,- for samme post. Vet ikke om dette er endret.
11/2013 - 2018 Modell S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA