Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

christian1986

Sitat fra: Harlex på torsdag 22. august 2013, klokken 06:38
Ser at alt fra rett over 2000 til godt over 4000 "blir lovd" bil i november nå.. Høres ut som en hektisk mnd. for Tesla.....
Si at 800 av de bilene skal til Norge da. I så fall burde det bli rundt 35 biler per dag for Telsa å levere ut, noe som ikke er mulig:P..

Kristian

#1515 har avtalt levering 30. Sept, HURRA!!!
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

DonPedro

Sitat fra: christian1986 på torsdag 22. august 2013, klokken 12:02Si at 800 av de bilene skal til Norge da. I så fall burde det bli rundt 35 biler per dag for Telsa å levere ut, noe som ikke er mulig:P..

Hvorfor er ikke det mulig? (Ser ikke bort i fra at du har rett, bare lurer på hvorfor).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

laumb

3 lokasjoner (Oslo, Bergen, Stavanger) gir ca 12 biler per sted per dag.
3 leveringsspesialister per sted gir 4 biler som skal utleveres per sted per mann per dag.

Fullt mulig!

Brede

Legger du til Trondheim også så blir det jo rolige dager for leveringspersonellet.

christian1986

Sitat fra: laumb på torsdag 22. august 2013, klokken 12:34
3 lokasjoner (Oslo, Bergen, Stavanger) gir ca 12 biler per sted per dag.
3 leveringsspesialister per sted gir 4 biler som skal utleveres per sted per mann per dag.

Fullt mulig!
Skal ikke bilene klargjøres også da? I tillegg skal vel flest biler til Oslo, så en 1/3 fordeling er vel ikke helt realistisk..?

OleJA

Sitat fra: christian1986 på torsdag 22. august 2013, klokken 14:09
Sitat fra: laumb på torsdag 22. august 2013, klokken 12:34
3 lokasjoner (Oslo, Bergen, Stavanger) gir ca 12 biler per sted per dag.
3 leveringsspesialister per sted gir 4 biler som skal utleveres per sted per mann per dag.

Fullt mulig!
Skal ikke bilene klargjøres også da? I tillegg skal vel flest biler til Oslo, så en 1/3 fordeling er vel ikke helt realistisk..?
Det er nok ikke DS'ene som klargjør bilene også ;). Det tror jeg de langt på vei har satt ut til eksterne firma, nettopp for å unngå at dette blir en flaskehals under det store høstrushet de nå har i vente.

Jimpec

4. August fikk jeg leveringsvindu 29. Sep - 13. Okt. Nå er dette endret til slutten på okt starten på Nov. Da ligger det 3-4 uker med forsinkelse her etter at de første bilene til Norge ble ferdigstilt. Tror ikke det var planlagt ettersom jeg hadde et annet vindu for bare kort tid siden. (Nei; ikke det som sto i kontrakten..)

Da roer jeg nervene og legger bort MyTesla for en stund. Har faktisk gått litt lei nå. Men jeg sutrer ikke.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

kimlillebo

Delivery e-Mail received :-)
Est. levering en mnd.
Får hentet bil i Bergen (dette ble automatisk valgt) da jeg bor i Ålesund.
Skal høre om jeg får hentet i Trondheim isteden slik jeg får testet SC på Dombås :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Stellar

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 22. august 2013, klokken 21:40
Delivery e-Mail received :-)
Est. levering en mnd.
Får hentet bil i Bergen (dette ble automatisk valgt) da jeg bor i Ålesund.
Skal høre om jeg får hentet i Trondheim isteden slik jeg får testet SC på Dombås :-)

K.

Hvis ikke kan du kjøre Bergen-Aurland-Ålesund, da får du bompassering, ferge og SC ;D
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

PaalT

En liten oppdatering for oss med VIN 191XX osv med levering Sept/Okt 2013. Snakket med Justine (Tesla i London) denne uken. Hun var hyggelig nok til å ringe meg tilbake etter jeg sendte en forespørsel angående levering. For min del blir det November levering :( Da antar jeg at det blir lignende for mange av oss med VIN 18XXX - 19XXX

Fikk snakket med Justine et par minutter. Hun sa at de har utrolig mange forespørsler og spørsmål fra kunder som oss. Hun nevnte at i mange tilfeller så er kunden bedre informert en Tesla ansatte (altså vi som har Tesla psykose og tråler web'en etter mer info).


Tesla psykosen for leve videre inntil levering..
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Jimpec

Jeg sendte faktisk en mail med spørsmål om hvorfor de ikke kan informere sine kunder pr mail. Må jo være langt enklere for dem det fremfor at hundrevis skal ta kontakt for å få samme svaret. Regner ikke med å få svar - men man må jo spørre for det.

Sannheten er nok den at de har solgt langt flere biler enn de hadde trodd og håpet på. Om det blir en måned ekstra å vente så går jo det helt fint det også. Da er forhåpentligvis dobbeltladeren ombord, begge adapterne er med og alle SC'ene i full drift også.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Nuvolari

Sitat fra: Jimpec på fredag 23. august 2013, klokken 13:06
Jeg sendte faktisk en mail med spørsmål om hvorfor de ikke kan informere sine kunder pr mail. Må jo være langt enklere for dem det fremfor at hundrevis skal ta kontakt for å få samme svaret. Regner ikke med å få svar - men man må jo spørre for det.

Sannheten er nok den at de har solgt langt flere biler enn de hadde trodd og håpet på. Om det blir en måned ekstra å vente så går jo det helt fint det også. Da er forhåpentligvis dobbeltladeren ombord, begge adapterne er med og alle SC'ene i full drift også.

og en app...
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Jimpec

Yepp!

Og inntil da så får til .. de som har fått bilene se til å dele noen bilder her på dette forumet.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA