Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

kimlillebo

Etter nøyaktig 12 dager i produksjon (eller i vertfall med In Production status) så er bilen min nå ferdig.
Ny status i dag morres "Production Complete. Your Model S is being prepared for pickup or delivery"

Da er det bare å vente på telefon / mail. Forhåpentligvis kan jeg nå motta bilen i September ;-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Cronos

Ja, tror Cato her har hatt flaks.

Jeg har #1023 og har ikke hørt noe ennå... (bilen er ferdig produsert).
VIN er 14xxx (husker ikke).










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



teslaslaven

Cato har god karma, bøyer meg i støvet :)

shl

Litt pussig, men jeg fikk Production completed ca. 25. juli, og har snakket med en dame som heter Justine et par ganger. Hun sier at bilen blir levert siste uken i august/første uken i september. I tillegg at jeg har fått tildelt en leveringsekspert, og det er nå ca 1 1/2 uke siden jeg fikk beskjed om det.

I dag er det 14. august - har jeg blitt kontaktet av leveringseksperten? Nei - leveringseksperten glimrer med sitt fravær.
Da faller vel enten gitt fjortendagersperiode for levering om de holder seg på at man skal bli kontaktet 30 dager før? Forsøkte å ringe de på Alnabru nå, men de tar ikke telefonen der - skal jeg overraske dem med å møte opp der ute mon tro?

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Havebigfun

Cato har flaks ;)
Min og sikkert mange andres er ferdigprodusert omtrent samtidig.
Om dere ikke tamponerer de salgsansvarlige med div spam-forespørsler (av typen: jeg har bestillt bilen for tre uker siden- kommer den i september?...) får de kanskje tid til å melde fra til oss andre og :o 8)

Cato76

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 14. august 2013, klokken 12:07
Cato har flaks ;)
Min og sikkert mange andres er ferdigprodusert omtrent samtidig.
Om dere ikke tamponerer de salgsansvarlige med div spam-forespørsler (av typen: jeg har bestillt bilen for tre uker siden- kommer den i september?...) får de kanskje tid til å melde fra til oss andre og :o 8)

Har vel sendt 2-3 forespørsler til Tesla Motor tidligere. Har også fått svar på det jeg har spurt om meget raskt :)

Men det kan være at jeg sendte en mail til Heidi for 2 uker siden og hintet om at jeg fyller år i september (09.09) og om jeg ikke kunne få bilen til denne datoen... Fra alvor til spøk 8), jeg synest at de som reserverte bilen tidligere en meg også burde fått tidligere! Jeg betalte depositum i okt/nov -12
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Zneip

Kanskje utleveringssted er en viktig faktor for datoen? Hvor skal du hente din bil Cato?
Nord Trøndelag | X90D

Cato76

Sitat fra: Zneip på onsdag 14. august 2013, klokken 12:40
Kanskje utleveringssted er en viktig faktor for datoen? Hvor skal du hente din bil Cato?

Det står ingenting om dette i mailen jeg fikk i dag. Men jeg regner med at jeg henter bilen i Oslo, dersom Drammen ikke har fått utleveringer innen dette da.  ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Zneip

Sitat fra: Cato76 på onsdag 14. august 2013, klokken 12:48
Det står ingenting om dette i mailen jeg fikk i dag. Men jeg regner med at jeg henter bilen i Oslo, dersom Drammen ikke har fått utleveringer innen dette da.  ???

Hmmmm....Oslo er vel den travleste lokasjonen. Drammen er vel nærmere for deg kanskje? Jeg skal hente min i Trondheim (sept/okt) og håper at køen er noe kortere der enn i Oslo  8)
Nord Trøndelag | X90D

Martinique

#1000
begynner å lure nå,faktisk litt irritert. Reserverte i 2010 og har P-237 har ikke hørt noe, mens andre langt opp på tusen tallet har fått dato  >:(

TesLars

Sitat fra: Martinique på onsdag 14. august 2013, klokken 13:05
begynner å lure nå,faktisk litt irritert. Reserverte i 2010 og har P-237 har ikke hørt noe, mens andre langt opp på tusen tallet har fått dato  >:(

Har du ringt og spurt om leveringsdato? Tror det hjelper å mase (dessverre).
Oslo
Black Model S

Øyvind.h

Sitat fra: TesLars på onsdag 14. august 2013, klokken 13:16
Sitat fra: Martinique på onsdag 14. august 2013, klokken 13:05
begynner å lure nå,faktisk litt irritert. Reserverte i 2010 og har P-237 har ikke hørt noe, mens andre langt opp på tusen tallet har fått dato  >:(

Har du ringt og spurt om leveringsdato? Tror det hjelper å mase (dessverre).
Til info har jeg sett folk med høyere P-nummer enn meg blitt oppringt senere enn meg og fått leveringsdato tidligere. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro om bakgrunn for rekkefølgen. Har slått meg til ro med at de nå leverer ut i høyt tempo, og griner ikke om jeg får en uke tidligere eller senere enn jeg kømessig skulle hatt.

Har standard S85 med dobbeltlader og utlevering 10. september.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

P85_Norway

Sitat fra: Cato76 på onsdag 14. august 2013, klokken 12:29
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 14. august 2013, klokken 12:07
Cato har flaks ;)
Min og sikkert mange andres er ferdigprodusert omtrent samtidig.
Om dere ikke tamponerer de salgsansvarlige med div spam-forespørsler (av typen: jeg har bestillt bilen for tre uker siden- kommer den i september?...) får de kanskje tid til å melde fra til oss andre og :o 8)

Har vel sendt 2-3 forespørsler til Tesla Motor tidligere. Har også fått svar på det jeg har spurt om meget raskt :)

Men det kan være at jeg sendte en mail til Heidi for 2 uker siden og hintet om at jeg fyller år i september (09.09) og om jeg ikke kunne få bilen til denne datoen... Fra alvor til spøk 8), jeg synest at de som reserverte bilen tidligere en meg også burde fått tidligere! Jeg betalte depositum i okt/nov -12
Enig, jeg betalte depositum i juli -12 Jeg har ikke hørt noe etter jeg fikk sendte mail med foresørsel om levering.
Fikk da svar: Estimert levering av din Model S er mellom 05.09 og 19.09 2013
Venter på mail.......
Tesla M3 Performance

Neemaz


Jeg bestilte julaften i 2011 og betalte depositum i jan.2012, har ikke hørt noen dato. Har ikke sig. Kun fått ett vagt begynnelsen/midten av september.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA